اخبار ویژه
با تیگو 8 پرو e پلاس مجهز به گیربکس پیشرفته DHT برای تجربه نهایت لذت رانندگی آماده شوید!

رئیس مرکز بهداشت استان اصفهان :
تعطیلی صنوف در پیشگیری از گسترش کرونا الزامی است

بنا بر گزارش رسانه خبری شاهین شهری به نقل از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، معاون بهداشتی دانشگاه و رییس مرکز بهداشت استان پیش از ظهر سه شنبه ۲۰ اسفندماه، در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار داشت: منظور از تعطیلی شهر این است که فعالیت مشاغل غیرضروری که موجب گسترش بیماری کرونا می شود را مسئولان متوقف کنند.

دکتر کمال حیدری افزود: به طور مثال فعالیت مکان های تفریحی ورزشی و رستوران ها با توجه به تأثیر در شیوع و گسترش بیماری کرونا متوقف شد و مابقی مشاغل مرتبطی که نفوذ ویروس را افزایش می دهد نیز باید تعطیل شوند.
وی ادامه داد: اگر سالن‌های ورزشی تعطیل شد بدلیل تعویض سانس ها بود و امکان شیوع بیماری وجود داشت و اگر رستوران‌ها تعطیل شد چون مرتب افراد با سطوح مختلف در تماس بوده و تجمع دارند.

دکتر حیدری با بیان اهمیت سلامت کسبه و افراد مرتبط با آنها، اظهار کرد : طبیعی است که فعالیت برخی مراکز و سوپرمارکت ها را نمی توان تعطیل کرد که در این موارد باید به شکل جدی نکات بهداشتی رعایت و ضدعفونی روزانه مکان انجام شود.
وی با درخواست از صنوف مختلف برای تعطیلی فروشگاه های تحت نظر خود ابراز داشت: امسال مراسم عید نداریم بر این اساس به یقین لزومی به خرید شب عید نیز وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه تعطیلی صنوف الزامی است زیرا فروشندگان بیش از بقیه در معرض خطر ابتلاء به بیماری کرونا هستند، تصریح نمود: اگر رفتارهای فعلی در باز نگه داشتن بی مورد برخی صنوف اصفهان ادامه پیدا کند یقیناً مدت شیوع بیماری طولانی تر شده و حتی تعطیلی یک ماهه، به بیش از سه یا چهار ماه کشیده می شود.

رئیس مرکز بهداشت استان با تاکید بر اینکه از درخواست برای تعطیلی ادارات خسته شده ایم گفت: اما همچنان از مسئولان این درخواست را داریم چراکه گسترش ویروس به دلیل عدم تعطیلی برخی نهادها به دغدغه ای جدی برای ما تبدیل شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با تقدیر از ضدعفونی کردن مترو و اتوبوس های اصفهان گفت: اقدامات انجام شده برای ضدعفونی مترو و اتوبوس قابل تقدیر می باشد، اما اکنون لازم است جدی‌تر به اقدامات پیشگیرانه پرداخته شود چون در پیک بیماری هستیم و باید اصول بهداشتی دقیق‌تر رعایت شود.

ارسال مطلب به دیگران :

💡 مطالب پیشنهادی

تجلیل از اعضا و نهادهای فعال در مدیریت کرونا شهرستان شاهین شهر و میمه

تجلیل از اعضا و نهادهای فعال در مدیریت کرونا شهرستان شاهین شهر و میمه

به مناسبت هفته بسیج ، باحضور مسئولان شهرستان از فعالان و اعضای قرارگاه فرهنگی جهادی شهید حاج قاسم سلیمانی شهرستان شاهین شهر و میمه ، هلال احمر و دیگر دستگاه های حاضر در امر مدیریت کرونا و واکسیناسیون عمومی تجلیل به عمل آمد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *