اخبار ویژه
سامانه وثیقه گذاری ( توثیق ) الکترونیکی بانک صادرات ایران

« میمه و وزوان » شهرستان جدید استان اصفهان شد

با تصویب هیات وزیران و ابلاغ مصوبه هیات دولت ، بخش میمه از شهرستان شاهین شهر جدا شد و  با الحقاق روستاها و شهرهای اطراف در این بخش ، بیست و نهمین شهرستان استان اصفهان با نام « شهرستان میمه و وزوان » تشکیل شد.

به گزارش پایگاه خبری شاهین شهری ، سیدمحمدرضا کاظمی‌طبا فرماندار شاهین شهر در استان اصفهان روز سه‌شنبه بیست و سوم مردادماه ۱۴۰۳ در گفت‌و گو با شاهین شهری اظهار داشت:

وی خاطرنشان کرد: تشکیل شهرستان میمه و وزوان ، سال‌های مدید مورد مطالبه مردم این منطقه بوده است.

مصوبه هیات دولت برای تشکیل شهرستان میمه و وزوان و جدا شدن از شهرستان شاهین شهرفرماندار شاهین شهر گفت: تشکیل این شهرستان‌ ابتدا در مجموعه مدیریت استان بررسی و سپس به وزارت کشور و کمیسیون سیاسی دفاعی دولت ارجاع شد و پس از پیگیری‌ لازم، سرانجام مطالبه چندساله مردم این منطقه به تصویب نهایی دولت سیزدهم رسید و در دولت چهاردهم نیز ابلاغ شد.

کاظمی‌طبا، با اشاره به بررسی دلایل متعدد و موجه در تشکیل شهرستان جدید « میمه و وزوان » ، افزود : محرومیت‌زدایی و ایجاد اتحاد و همبستگی و پیشرفت کل منطقه از محورهای اصلی ایجاد این شهرستان است.

مصوبه هیات دولت برای تشکیل شهرستان میمه و وزوان و جدا شدن از شهرستان شاهین شهر

فرماندار شاهین شهر با اشاره به اینکه تأسیس این شهرستان در جلسه ۲۷ تیر ۱۴۰۳ در دولت سیزدهم به تصویب رسیده بود و پیرو تصویب‌نامه شماره ۷۹۲۴۰  دولت چهاردهم ، روز گذشته ( ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ ) ابلاغ گردیده است ، ادامه داد : بزودی و بطور رسمی مصوبه تاسیس شهرستان جدید ، توسط مسوولان استان اصفهان نیز به مرحله اجرا خواهد رسید.

شهرستان جدید میمه و وزوان در ۷۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار داشته و سابق بر این مصوبه تحت نظارت و تصمیمات فرمانداری شاهین شهر مدیریت می‌شد.

مصوبه هیات دولت برای تشکیل شهرستان میمه و وزوان و جدا شدن از شهرستان شاهین شهر

شایان ذکر است با ابلاغ تشکیل « شهرستان میمه و وزوان »، تعداد شهرستان های استان اصفهان به عدد ۲۹ رسید .

مصوبه هیات دولت برای تشکیل شهرستان میمه و وزوان و جدا شدن از شهرستان شاهین شهر

ارسال مطلب به دیگران :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *