به گزارش پایگاه خبری شاهین شهری ؛ پیرو شکسته شدن لوله آبرسانی در گرمترین ماه های سال توسط پیمانکار شهرداری شاهین شهر هنگام حفاری پروژه پل عابر پیاده در محدوده ۳ راهی ابتدای خیابان فردوسی شاهین شهر و مطالبه و پیگیری پایگاه خبری شاهین شهری ، سعید ابریشمی راد شهردار شاهین شهر در مکاتبه ای در شبکه مجازی تمامی موارد مشروحه در اخبار و مقصر دانستن مدیریت شهرداری و عملکرد پیمانکار شهرداری در این خصوص را مورد تردید دانست و اظهار داشت : ” این است که تصور شود افرادی که در انجام کاری مسئولیت دارند و مدیریت میکنند نادان هستند و یا نسبت به مشکلات مردم بی توجه وبی تفاوت !!! این کمال بی انصافی است”
این در حالی است که مهندس شاهرخ شریفی – مدیر آبفا شهرستان شاهین شهر در نشست خبری به مناسبت هفته صرفه جویی در مصرف آب به هیچ وجه شرکت آب و فاضلاب را مقصر ندانست و رسماً پیمانکار شهرداری و نوع عملکرد غیر اصولی وی را دلیل شکسته شدن لوله آب در محل احداث پل عابر پیاده دانست و اعلام کرد علی رغم آنکه آبفا تمامی اطلاعات را به صورت صحیح به شهرداری و پیمانکار ارائه شده است ، این حادثه توسط پیمانکار شهرداری و در روز تعطیل رخ داده است.
و در حالی که نه شهرداری شاهین شهر و نه آبفا مسولیت این حادثه را بر عهده نمیگیرند ، مردم شاهین شهر طی دو مرتبه تکرار حادثه در دو روز تعطیل و گرم ساعت ها از خدمت آبرسانی محروم ماندند
و بابت این موضوع هیچ کدام از مدیران شهرداری و حتی اعضای شورای شهر که با رای همین مردم انتخاب شدهاند و بایست مدافع حقوق شهروندی همان مردم در پارلمان شهری باشند نیز از مردم عذرخواهی نکردند و علیرغم اطلاع رسانی به روابط عمومی مجموعه شهرداری حتی نسبت به این که این مطلب توسط پایگاه خبری شاهین شهر، پیگیری و مطالبه شد، نیز پاسخی ندادند.
البته شهردار شاهین شهر پیرو این مطالبه پایگاه خبری شاهین شهر و بعد از ۲ مرتبه تکرار شکسته شدن لوله آب ، در تاریخ پنجم مرداد ۱۴۰۳ ( حدود ۲ ماه و نیم پس از وقوع اولین حادثه ) اظهار داشت : ” البته علیرغم همه هماهنگی ها گاهاً ناشی از قصور مجریان اشکالاتی پیش می آید در هر صورت و به هر دلیلی که مردم دچار مشکل شوند جای تاسف و عذرخواهی دارد که به سهم خود شرمنده مردم هستم ”
پایگاه خبری شاهین شهری با کمال احترام نسبت پاسخگویی هرچند با تاخیر شهردار محترم که البته در پاسخ به مطالبه ایراد شده بیان شده است ، امیدوار است مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر به عنوان وکیل مردم در پارلمان شهری ، به هنگام و به موقع در موارد مشابه ایجاد اختلال در خدمت رسانی شهروندی ، شان و حق و حقوق شهروندی شهروندان را محترم شمرده و ضمن اینکه به عنوان نمایندگان مردم ، عذرخواهی بابت قصورات صورت گرفته داشته باشند ، در خصوص پیامدهای کار و بررسی سریع علت وقوع و نحوه برخورد با خاطیان، موضوع را مورد اطلاع رسانی قرار دهند و نسبت به تمهیداتی که در جهت عدم تکرار موضوع در نظر داشتهاند و موثر بودن یا نبودن آن پاسخگو باشند.
پس از پاسخ شهردار بنا بر اخلاق رسانه ای به ایشان اطلاع داده شد که پیام ایشان که اولین واکنش نسبت به موضوع مذکور است، به عنوان پاسخ موضوع در بستر فعالیت رسانه درج خواهد شد و چنانچه پیمانکار و شهرداری را مقصر نمیدانند بایست با ذکر دلیل اعلام نمایند و در صورتی که جزییات دیگری نیز بایست به پاسخ ایشان افزوده شود ، پاسخ را با جزییات ارسال تا به همراه مطلب مذکور ، جهت آگاه سازی شهروندان درج شود.
لیکن با توجه به اینکه از تاریخ مذکور تا کنون حدود یک ماه سپری شده و شهردار محترم نسبت به تردیدی که نسبت به عدم انتصاب حادثه به پیمانکار مربوطه داشتند؛ هیچگونه پاسخی اظهار ننمودند، پیام و عذرخواهی ایشان به عنوان تنها پاسخ به شهروندان محترم در رسانه درج گردید.
و اینکه در روز حادثه و یا روزهای پس از آن بدون توجه به مطالبه شهروندان به راحتی از کنار موضوع گذر نموده و در صورت مطرح شدن در رسانه ها نیز نسبت به درج موضوع و پیگیری آن توسط رسانه اعتراض نمایند یا پاسخی ندهند ، در واقعیت واکنش نادرستی است که به مردم یا همان انتخاب کنندگان ایشان برای حضور در پارلمان شهری دادهاند و قطعاً و حتماً هرگونه پاسخ ، عملکرد بعد از حادثه و یا واکنش ایشان ، توسط شهروندان مورد مداقه و تامل قرار خواهد گرفت.
آنچه که مکرراً درخواست میشود این است که فرماندار محترم به عنوان مدیر ارشد شهرستان و دادستان محترم شهرستان شاهین شهر به عنوان مدعی العموم ، ضمن ورود به این موضوع ، علت حادثه و اینکه اهمال از جانب کدام سازمان بوده است را مشخص کنند، چرا که با توجه به وجود نقشه های دقیق مسیر آبرسانی شهر و درصورت احراز توانایی فنی – تخصصی پیمانکار این حادثه شکسته شدن لوله به صورت دو مرتبه پشت سرهم، آنهم در مدتی کوتاه و توسط یک پیمانکار واحد از نهاد شهرداری بصورت تصادفی اتفاق نیافتاده است.
و ضمن جدیت در پیگیری اینکه مبلغ جبران خسارت از ذخیره بیت المال ( و در حقیقت از جیب شهروندان )مصرف نشود با اعمال قانون متناسب و برخورد با مدیران خاطی ، نسبت به عدم تکرار موارد مشابه در اختلال خدمت رسانی به شهروندان در صورتی که در اثر اهمال کاری یا ترک تخصص باشد، تمهیدات مناسبی را در نظر بگیرند.
مدیر مسئول پایگاه خبری شاهین شهری