اخبار ویژه
سامانه وثیقه گذاری ( توثیق ) الکترونیکی بانک صادرات ایران

بنیاد مسکن شاهین شهر بایکوت شد

امیدی به خانه دار شدن متقاضیان پروژه ۹۲۰ واحدی نهضت ملی مسکن در شاهین شهر نیست

 فرماندار شهرستان شاهین شهر در جلسه شورای مسکن این شهرستان ضمن اعلام نارضایتی مدیریت ارشد شهرستان از عملکرد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شاهین شهر در پروژه نهضت ملی مسکن ، همکاری ادارات شهرستان با این اداره را تا تعیین و تکلیف پروژه ۹۲۰ واحدی نهضت مسکن ملی ممنوع کرد.

به گزارش پایگاه خبری شاهین شهری SHINNA ، محمدرضا کاظمی طبا فرماندار شهرستان شاهین شهر در جلسه شورای مسکن شهرستان شاهین شهر ، هرگونه همکاری ادارات شهرستان با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در خصوص پروژه ۹۲۰ واحدی نهضت ملی مسکن را ممنوع اعلام کرد و اعلام کرد با توجه به عملکرد ضعیف این نهاد در مدیریت این پروژه ، زین پس تا روشن شدن تکلیف پروژه هرگونه مکاتبه و تعاملی بایست از طریق مراجع بالاتر در سطح استانی صورت بگیرد.
بنیاد مسکن شاهین شهر در قبال متقاضیان مسکن همچون یک دلال ملکی رفتار نموده است - بایکوت شدن بنیاد مسکن شاهین شهر
این جلسه که روز دوشنبه نهم مهرماه ۱۴۰۳ به ریاست محمدرضا کاظمی طبا فرماندار شهرستان شاهین شهر و با حضور مسئولان مسکن شهرستان و مدیران سایر ادارات خدماتی مرتبط و همچنین نمایندگان متقاضیان مسکن ، در محل سالن جلسات فرمانداری شهرستان شاهین شهر برگزار گردید ، مبسوط بر شرحی از عملکرد بنیاد در مراحل مختلف پروژه و بیان مشکلات و درخواست های متقاضیان از زبان نمایندگان ایشان بود.

بنیاد مسکن شاهین شهر در قبال متقاضیان مسکن حمایتی ، همچون یک دلال ملکی رفتار نموده است

فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه در این جلسه با تاکید بر اینکه عملکرد بنیاد مسکن خصوصاً در پروژه نهضت ملی مسکن شاهین شهر مورد قبول مدیریت شهرستان نمی‌باشد ، اظهار داشت : با توجه به نوع عملکرد و شیوه جذب سرمایه از متقاضیان نهضت ملی مسکن ، می‌توان متصور شد که بنیاد مسکن شیوه کاسبانه‌ای در پیش رو گرفته است و در این رویه عملکرد حتی از بنگاه معاملات املاک هم پا را فراتر گذاشته است.

در صورتی که روند مدیریتی فعلی ادامه یابد ، امیدی به خانه دار شدن مردم نخواهد بود

کاظمی طبا به نمایندگان متقاضیان پروژه ۹۲۰ واحدی نهضت ملی مسکن شاهین شهر اعلام کرد : ” در صورتی که روند فعلی در ساخت و تحویل نهضت ملی مسکن شاهین شهر ادامه یابد ، واحدهای تکمیل شده و قابل سکونت در دو تاسه سال دیگر و با پیش بینی قیمتی حدود ۳ میلیارد تومان به دست متقاضی خواهد رسید و بنابراین با توجه به نحوه مدیریت انجام شده تا آقای روح الله افشاریان (مدیر فعلی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شاهین شهر) و همکارانشان در این اداره هستند ، امیدی به خانه‌دار شدن شما ندارم و علی رغم اینکه ۷ تا ۸ ماه در خصوص عملکرد ضعیف ایشان و این اداره سکوت کردم ، درخواست تغییر ایشان را نیز داده‌ام.

رویه فعلی بنیاد مسکن شاهین شهر ، مردم را خانه دار نخواهد کرد

فرماندار شاهین شهر ؛ تفکری که در ساخت نهضت ملی مسکن در شاهین شهر حاکم شده است را مخالف تفکر دولت شهید رئیسی و آرمان های امام راحل در خصوص خانه دار شدن مردم دانست و افزود : به مدیران مسکن و شهرسازی استان و شهرستان نیز اعلام کرده ام  در صورتی که به مردم توصیه و یا پیشنهادی در خصوص ساخت مسکن از پول ایشان توسط بنیاد مسکن بدهند در حقیقت خیانت در حق مردمانی است که به نظام جمهوری اسلامی اعتماد کرده اند.
 وی ادامه داد : امام راحل بنیاد مسکن را راهی برای خانه‌دار شدن ملت ایران پیش بینی نموده‌ها و نگاهی که هم اکنون بنیاد مسکن شاهین شهر دارد با آن کاملاً متضاد است.

در قبال احقاق حق مردم کاملاً جدی هستیم و با احدی عقد اخوت نبسته‌ایم

مدیریت ارشد شهرستان در خصوص احقاق حق متقاضیان این پروژه بسیار تلاش کرده که متاسفانه با بازخوردی که از جانب بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سطوح شهرستان و استان صورت گرفته واقعا سرنوشت آورده های مالی متقاضیان مبهم شده و بایست حتما با جدیت بیشتری این موضوع از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان پیگیری شود.
پروژه 920 واحدی نهضت ملی مسکن در شاهین شهر - محمدرضا کاظمی طبا فرماندار شاهین شهر
کاظمی طبا تصریح کرد : طبق مصوبه شورای عالی اداری حتما مدیر ادارات شهرستان بایست در اعمال و اجرای تصمیمات حاکمیت با فرماندار همراه و هماهنگ باشند ، در حالی که مدیریت بنیاد مسکن شهرستان در خصوص پروژه نهضت ملی مسکن شاهین شهر با فرماندار به عنوان نماینده حاکمیت در شهرستان هماهنگ نبوده و همچنین گزارش مبسوطی و مستدلی در خصوص عملکردهای خود و تغییرات و تعلیق و تعدیل ارائه نداده است.
کاظمی طبا فرمانداری جهادی و دلسوز شهرستان شاهین شهر با تاکید بر اینکه حق مردم چه یک نفر چه ۸۷۰ نفر متقاضی این پروژه برای ما مهم است افزود : آینده این پروژه بایست سریعاً تعیین تکلیف شود و به عنوان مدیریت شهرستان مجدانه برای گرفتن حق مردم پافشاری خواهم کرد و در راستای تحقق این موضوع از تمام ظرفیت قانونی برای احقاق حق مردم استفاده خواهم کرد.

ورود نهادهای نظارتی و بازرسی در پروژه ۹۲۰ واحدی نهضت ملی مسکن شاهین شهر 

وی ادامه داد : در مدت سپری شده عملکرد یک دهیار از مجموعه بنیاد مسکن شاهین شهر کارآمدتر بوده است و با توجه به روند مشاهده شده از این تاریخ تا تعیین تکلیف نهایی متقاضیان ، پروژه نهضت ملی مسکن شاهین شهر ارتباطی با شهرستان نخواهد داشت و هیچ دستگاهی در شهرستان حق همکاری با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شاهین شهر را نداشته و مکاتبات ایشان فقط بایست از طریق اداره کل استان اصفهان صورت بگیرد و بنده نیز شخصاً به عنوان فرماندار و مدیریت شهرستان مکاتبات بنیاد مسکن را پاسخگو نخواهم بود.
فرماندار در خصوص حضور نهادهای نظارتی جهت بررسی عملکرد بنیاد مسکن تاکید کرد و ادامه داد : بهتر است نهادهای نظارتی بعد از جابجایی و تغییرات سمتی آقای اسماعیلی و افشاریان مداخل کنند تا نتیجه مثبت تری از آن گرفته شود.

دلال ملکی یا نهاد حمایتی متولی دولت ؟

نمایندگان متقاضیان نهضت ملی مسکن شاهین شهر ، ضمن ابراز خرسندی از نوع برخورد و نگرش فرماندار نسبت به موضوع ساخت وضعیت مسکن ملی در شاهین شهر از بودن افرادی همانند ایشان که نسبت به احقاق حق مردم احقاق حق مردم کوشا وجدی هستند ، ابراز خرسندی نمودند.
ایشان همچنین با تاکید بر شکایت و اعتراض اکثریت نسبت به طولانی شدن زمان و مبالغ دریافتی در پروژه مذکور افزودند : مبالغ اخذ شده در زمان اخذ دارای ارزش زیادی معادل مبالغ امروزی بوده است و بنیاد مسکن با رویه خود هر واحد ۹۵ متری را حدوداً ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای متقاضیان رقم زده است ، در حالی که قیمت خرید یک واحد در نزدیکی همین پروژه مسکن ملی کمتر از این مبلغ می‌باشد.

تکمیل پروژه ۹۲۰ واحدی مسکن ملی در شاهین شهر تا کنون بیش از ۱۷ ماه تأخیر داشته است.

نمایندگان متقاضیان با اشاره به ۱۷ ماه تاخیر در انجام پروژ نهضت ملی مسکن شاهین شهر ، همچنین تشبیه آقایان صادق حاجی – ریاست اداره مسکن و شهرسازی و محمدرضا کاظمی طبا فرماندار شاهین شهر از بنیاد مسکن به یک بنگاه ملکی را درست دانستند و ادامه دادند همانطور که قابل استنباط است این پروژه به علت مدیریت نادرست و غیر اصولی بنیاد مسکن بسیار پرهزینه شده است.

پروژه 920 واحدی نهضت ملی مسکن در شاهین شهر - صادق حاجی مسکن و شهرسازی شاهین شهر

نمایندگان متقاضیان نهضت ملی مسکن شاهین شهر همچنین ضمن اشاره به نارضایتی ابهامات و پنهان کاری های صورت گرفته توسط بنیاد مسکن شاهین شهر در پروژه فوق، نظیر علت عدم تخصیص و جابجایی اولویت اعضا در ثبت نام نهضت ملی مسکن متناسب با آورده متقاضیان و در راستای شیوه نامه‌های دولتی ، محل هزینه کرد آورده های متقاضیان و پرداخت های وام و میزان و تناسب هزینه کردها با تعرفه های مرسوم در زمان پرداخت ، بررسی علل عدم جریمه پیمانکار به خاطر تاخیر در انجام پروژه ، بررسی علل تاخیر و تعدیل مداوم در پروژه را شفاف سازی جزئیات پروژه توسط سازماهای نظارتی و بازرسی نظیر قوه قضاییه و دیوان محاسبات از فرماندار درخواست نمودند.
17 ماه تاخیر در ساخت و تکمیل پروزه 920 واحدی نهضت ملی مسکن در شاهین شهر
ایشان همچنین در پایان خواستار تسریع در رسیدگی به وضعیت پروژه ۹۲۰ واحد نهضت ملی مسکن و ساماندهی متقاضیان آن که عمدتاً مستاجر بوده و چیزای برای از دست دادن ندارند شدند و اهمال بیشتر در این پروژه را نابخشودنی دانستنه و اعلام کردند با افزایش و تشدید نارضایتی متقاضیان ، ممکن است سبب ظهور آثار اجتماعی و  امنیتی خاصی بر این پروژه شده و خوراک خبری برای رسانه‌های معاند فراهم کند.

افزایش ۱۳۰ واحد مسکونی در پروانه ساخت ، هر متقاضی فقط ۹۵ متر از ۱۷۸ متر مبنا را تحویل خواهد گرفت.

روح الله افشاریان مدیر فعلی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان شاهین شهر در خصوص پروژه ۹۲۰ واحدی نهضت ملی مسکن در شاهین شهر که در زمینی به عرصه ۵ هکتار روبروی دانشگاه پیام نور ، متعلق به مسکن را شهرسازی اجرا شده است با تاکید بر اینکه این پروژه در ابتدا بصورت  ۷۹۰ واحدی طراحی و سپس طی یک اصلاحیه و الحاقیه بصورت ۹۲۰ واحدی برنامه ریزی شده است ادامه داد زمین این پروژه سابقاً مرتبط با کوره آجرپزی و تجمع نخاله‌های ساختمانی بوده است و لذا در ابتدا بایست خاکبرداری می شد و نخاله های دپو شده از پروژه خارج می شد که خود هزینه بردار بود.
پروژه 920 واحد نهضت ملی مسکن در شاهین شهر
وی افزود : پروانه احداث این مجموعه در زمینی به وسعت ۵ هکتار در دو مرحله صادر شده است و در مرحله اول برای ۷۹۰ واحد و در مرحله دوم جهت ۹۲۰ واحد در ۱۲ بلوک ، صادر شده است که موجب افزایش ۱۳۰ واحد در دومین پروانه ساخت شده است و نهایتاً برای هر عضو متقاضی ۱۷۸ متر مبنای ساخت در نظر گرفته شده است و واحد تحویلی به وی حدود ۹۵ متر خواهد بود.
وی در این خصوص تصریح کرد : در این پروژه به ازای هر متقاضی ۱۷۸ متر مبنای ساخت در نظر گرفته شده که طبق الزامات نظام مهندسی ساختمان‌ها بایست با حداکثر ۶ طبقه و در هر طبقه ۴ واحد احداث بشود و  بنابراین سهم هر واحد ۹۵ مترمربع از ساخت می باشد و مابقی عرصه ساخت ( یعنی در حدود ۵۰ درصد عرصه متعلق به هر متقاضی ) به فضاهای مشاعات اعم از پارکینگ، شوتینگ، فضای بازی کودکان، اسانسور، راه‌پله‌ها و … تخصیص یافته است.

پروژه 920 واحدی نهضت ملی مسکن در شاهین شهر - افشاریان ذریاست بنیاد مسکن شاهین شهر

۵۰ درصد متقاضیان پروژه نهضت ملی مسکن در شاهین شهر مابین ۵۵۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان به دولت پرداخت نموده اند

افشاریان با توضیح اینکه تعدادی از متقاضیان انصراف داده یا مسکن ملی به ایشان تخصیص پیدا نکرد، افزود : این پروژه در حال حاضر از ۹۲۰ واحد ۸۷۷ نفر متقاضی پرداخت کننده با بیش از ۳۹۰ میلیارد تومان آورده دارد و بیش از ۵۰ درصد افراد در مرحله پرداخت مبلغی مابین ۵۵۰ تا ۶۰۰ میلیون هستند.
افشاریان با اشاره به اینکه در حال حاضر در این پروژه سفت کاری و فونداسیون در مرحله ۱۰۰ درصد و نازک کاری در مرحله ۲۰ درصد است ، افزود : متقاضیان مطالبه عقد قرارداد را دارند که در این خصوص بایست دقت نمایند که با توجه به ابلاغیه ها و قوانین و دستورالعمل های موجود سازمان ملی زمین و مسکن ، بعد از آنکه ساخت مجموعه مسکونی به بیش از ۸۰ درصد برسد، می‌توان با متقاضی نسبت به عقد قرارداد اقدام نمود.
ارسال مطلب به دیگران :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *