اخبار ویژه
با تیگو 8 پرو e پلاس مجهز به گیربکس پیشرفته DHT برای تجربه نهایت لذت رانندگی آماده شوید!

چرا بیماری‌های جدید از چین می‌آیند؟ + فیلم

به گزارش رسانه خبری شاهین شهری به نقل از خبرگزاری اعتماد آنلاین، تا نیمه نخست مارس ۲۰۲۰، نوع جدیدی از ویروس کرونا به نام COVID-19 حدود ۱۲۰ کشور جهان را فرا گرفت و بیش از چهار هزار نفر را به کام مرگ کشاند. تاکنون، بخش عمده قربانیان شهروندان چینی بوده‌اند.

چینی ها و بیماری هایشان

شیوع کرونای جدید از دسامبر ۲۰۱۹ در همین کشور آغاز شد. اما این اتفاق جدیدی در چین محسوب نمی‌شود؛ در سال ۲۰۰۳ ویروس «سارس» نیز تحت شرایطی مشابه ظهور کرد و در سراسر جهان حدود ۸۰۰ قربانی گرفت. اما چرا این ویروس‌ها همگی از چین سر بر می‌آورند؟

 

به گزارش پایگاه تحلیلی VOX، هر ۲ ویروس سارس و COVID-19 در خانواده «ویروس کرونا» طبقه‌بندی می‌شوند و هر ۲ از بازار حیوانات وحشی چین پیدا شده‌اند.

متخصصان مدت‌ها بود که پیش‌بینی می‌کردند این بازارها به طور بالقوه منشاء بیماری‌های متعددی خواهند بود. بازار و تجارت حیوانات وحشی مساله اصلی و ریشه‌ای شیوع این بیماری‌هاست؛ و مادامی که چین این مشکل را رفع نکند، همواره شاهد تکرار وقایعی از این دست خواهیم بود.

ارسال مطلب به دیگران :
حراج %10+%25 جشنواره پاییزی نوین‌چرم در فروشگاه‌ها و فروشگاه اینترنتی

💡 مطالب پیشنهادی

پیام مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شاهین شهر و میمه به مناسبت دومین سال بحران شیوع بیماری کرونا در کشور

پیام مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شاهین شهر و میمه به مناسبت دومین سال بحران شیوع بیماری کرونا در کشور

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شاهین شهر و میمه به مناسبت وقوع موج ششم کرونا پیامی را برای شهروندان و کادر درمان صادر نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *