اخبار ویژه
با تیگو 8 پرو e پلاس مجهز به گیربکس پیشرفته DHT برای تجربه نهایت لذت رانندگی آماده شوید!

نصب المان شهیده شاخص عفاف و حجاب کشوری در شاهین شهر

احمدرضا پری تبار سرپرست شهرداری شاهین شهر در مصاحبه با واحد خبر شهرداری گفت: همزمان با فرارسیدن هفته دفاع مقدس، المان شهیده زینب کمایی توسط شهرداری و شورای اسلامی شاهین شهر در میدان شهدا نصب خواهد شد.

وی در ادامه افزود: شهیده زینب کمایی در سال ۱۳۶۱ به دست گروهک منافقین در شاهین شهر به شهادت رسید و در سال ۱۳۹۷ به عنوان شهیده شاخص عفاف و حجاب کشوری برگزیده شد، در این راستا مقرر گردید المانی از این شهیده بزرگوار نصب گردد.

پری تبار اعتبار المان را بالغ بر دو میلیارد و پانصد میلیون ریال عنوان نمود و گفت: این المان دارای دو قسمت شامل درخت سرو که در فرهنگ ما نماد استقامت و ایستادگی(به ارتفاع ۷ متر) و دیگری تندیس شهیده زینب کمایی(به ارتفاع ۵ متر) است.

سرپرست شهرداری شاهین شهر به زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای والامقام اشاره کرد و خاطر نشان نمود: همانطور که شهدای گرانقدر از ارزشهای والای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دفاع نمودند ما نیز باید در سنگر خدمت به مردم لحظه‌ای غفلت نکرده و حافظ خون شهدا ، آرمان‌های حضرت امام خمینی (ره) و گوش به فرمان رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله العالی) باشیم.

شایان ذکر است شهیده زینب کمایی خرداد ماه سال ۱۳۴۶ در شهر آبادان به دنیا آمد.

با شروع جنگ تحمیلی شهیده بزرگوار به همراه خانواده مجبور به ترک شهر و دیار خود شد و در شاهین شهر سکنا گزیدند.

علی رغم سن کم، ایشان در زمینه های مختلف فرهنگی نقش ها و فعالیت‌های مؤثری ایفا نمود. 

سرانجام شهیده زینب کمایی در سال ۱۳۶۱ و در سن پانزده سالگی هنگام بازگشت از مسجد توسط کوردلان منافق ربوده و با چادرش او را خفه کرده و مظلومانه به شهادت رساندند.

ارسال مطلب به دیگران :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *