اخبار ویژه
با تیگو 8 پرو e پلاس مجهز به گیربکس پیشرفته DHT برای تجربه نهایت لذت رانندگی آماده شوید!

افزایش ۳۵ درصدی تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در شهرستان از نیمه دوم شهریور ماه تا کنون

طبق بررسی های اپیدمیولوژیک از بیماری کرونا رفتارهای بهداشتی شهروندان اعم از پایبندی یا عدم پایبندی به پروتکل های بهداشتی و حضور و یا عدم حضور در تجمعات و مراسمات به طور معمول باعث میشود طی هفته اول تعداد موارد مثبت تغییر کند و بدنبال آن طی هفته دوم تعداد موارد بستری  و طی هفته چهارم تعداد موارد مرگ تغییر کاملا محسوسی خواهد داشت و آمار مقایسه ای نیمه دوم شهریور با نیمه اول آن کاملا گویای تغییر در میزان پایبندی به پروتکل ها است.

در نیمه دوم شهریور در کل شهرستان ٩٧٣ تست کرونا انجام گردیده که نتیجه تست ۵٠۵ مورد آن مثبت بوده و طی این مدت ٧۶ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان بستری شدند. متأسفانه طی این مدت ١٣ نفر از بیماران بدلیل کرونا فوت شدند و هم اکنون ۴٩ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان بستری هستند.

بر این اساس تعداد موارد مثبت در نیمه دوم شهریور نسبت به نیمه اول شهریوردر گروه سنی ۵تا ١٨ سال دو برابر و در گروه سنی١٨ تا٣٠ سال سه برابر و در گروه سنی ۳۰تا ۶۰ سال دو برابر و در گروه سنی بالای ۶۰ سال ۲/۵ برابر شده است.

همچنین  آمار نیمه دوم شهریور از تاریخ ١٧ تا ٣١ شهریور در مقایسه با نیمه اول شهریور نشان دهنده افزایش ۳۵ درصدی تعداد موارد تست کرونا از افراد و بیماران مشکوک،افزایش ١٠۶ درصدی تعداد موارد مثبت کرونا و افزایش ۶٢ درصدی موارد بستری و افزایش ٣ برابری تعداد موارد فوت میباشد.

بیشترین افزایش موارد مثبت مربوط به منطقه میمه با ٢١١ درصد افزایش و سپس شهر شاهین شهر با ١١١ درصد افزایش و شهر گرگاب با ٨٠ درصد افزایش و کمترین افزایش مربوط به شهر گز با ١٠ درصد افزایش میباشد.

بیشترین افزایش موارد بستری هم مربوط به منطقه میمه با افزایش ۳ برابری و سپس شاهین شهر با ۶٨ درصد و گرگاب با ۶٧ درصد و شهر گز با ٣۴ درصد افزایش میباشد.

 

طی یک ماه شهریور توسط بازرسین گروه مهندسی بهداشت محیط با همکاری داوطلبین هلال احمر و نیروهای بسیج ١٣٧۴ بازدید از اصناف،مدارس و اماکن عمومی انجام شد که طی آن  ١٩ مورد اخطار صادر، و ٢۴ متخلف بهداشتی به  مقامات قضایی شهرستان معرفی و ٩ مورد منجر به پلمپ گردیده است .میزان استفاده از ماسک توسط مردم در اماکن عمومی و شاغلین صنوف ۶٢% بوده که نسبت به مرداد ماه تغییر محسوسی نداشت

همچنین در شهریور ماه ٩٩ توسط بازرسین بهداشت حرفه ای ۴٩٣ مورد بازرسی از صنایع ، ادارات و بانکها انجام  که ضمن اعلام نواقص، تعداد ۵ مورد اخطار صادر گردیده است.

لازم به ذکر است میزان استفاده از ماسک توسط شاغلین صنایع، ادارات و بانک ها ٨٩% بوده که نسبت به مرداد ماه تغییر محسوسی نداشته است.

در پایان از عموم شهروندان درخواست دارم با توجه با روند صعودی موارد ابتلا و بستری در یکی دو هفته اخیر در شهرستان و آغاز فصل پاییز و نگرانی از موج سوم شیوع بیماری کرونا برای حفظ سلامت خود و خانواده محترم و عموم شهروندان عزیز، کرونا را واقعا جدی بگیرند و نهایت مراقبت و پایبندی و رعایت دستورالعمل های بهداشتی را بنمایند.

ارسال مطلب به دیگران :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *