اخبار ویژه
با تیگو 8 پرو e پلاس مجهز به گیربکس پیشرفته DHT برای تجربه نهایت لذت رانندگی آماده شوید!

جلسه هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین شهر با حضور رئیس دانشگاه آزاد استان،نماینده مجلس و فرماندار و سایر مسولین مربوطه برگزار شد

راهکارهای توسعه دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر با حضور مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان و مدیران شهرستان شاهین‌شهر و میمه بررسی شد.

جلسه هیأت موسس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر بعد از وقفه چند ساله با حضور نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان شاهین‌شهر و میمه، رئیس شورای اسلامی شهر و شهردار شاهین‌شهر، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان و مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت منطقه چهار دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل شد.

اعتلای آموزش عالی با همکاری همه‌جانبه

در این جلسه تاجمیری فرماندار و حاجی نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی بر لزوم تقویت زیر ساختها و متناسب سازی امکانات و خدمات دانشگاه با شاخص ها و موقعیت شهرستان تاکید نمودند.

در این نشست فرماندار شهرستان شاهین‌شهر و میمه بر ضرورت توسعه همه جانبه دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر تاکید کرد و گفت: مزایای برتری شهرستان از جمله رتبه اول توسعه انسانی در استان اصفهان و رتبه نخست ارزش افزوده صنعتی ایجاب می‌کند که فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی در شهرستان توسعه یابد.

اسفندیار تاجمیری افزود: حمایت دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان همراه با استفاده از ظرفیت‌های محلی زمینه برون رفت از مشکلات و چالش‌های پیش روی واحد شاهین‌شهر را فراهم خواهد ساخت.

 در ادامه نماینده مردم شهرستان‌های شاهین‌شهر و میمه/برخوار در مجلس شورای اسلامی، همکاری همه جانبه دستگاهها و نهادهای اجرای شهرستان را برای اعتلای آموزش عالی در منطقه ضروری دانست و تاکید کرد: استفاده از ظرفیت پژوهشی و دانش بنیان ایجاد شده در دانشگاه آزاد اسلامی شاهین‌شهر زمینه اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی منطقه را فراهم می‌کند.

حسینعلی حاجی دلیگانی اضافه کرد: گسترش فعالیت‌های دانش بنیان در واحد شاهین‌شهر نشان دهنده ظرفیت بالقوه در دانشگاه است که باید به آن توجه شود.

واحد شاهین‌شهر نیازمند‌ کمک مسئولان‌ محلی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان نیز تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه دارد ولی متناسب با ظرفیت‌ها توسعه پیدا نکرده و نیازمند مساعدت مسئولان محلی است.

پیام نجفی خاطرنشان کرد: زمینه لازم برای استقرار و رشد تیم‌های استارت آپی و کارآفرینی در مرکز رشد دانشگاه فراهم شده است.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی در طرح پویش امکان اشتغال همزمان با تحصیل دانشجویان را فراهم کرده و دانشجویان می‌توانند بدون دغدغه در صنایع مربوط به رشته تحصیلی خود کسب تجربه کنند.

نجفی اضافه کرد: با رایزنی انجام شده با اداره کل کار و امور اجتماعی استان اصفهان موانع قانونی حضور دانشجویان در صنعت مرتفع شده و صنایع بدون نگرانی بابت مسائل بیمه دانشجویان می‌توانند آنان را در قالب کارآموز بکارگیری نمایند.

انعقاد تفاهم‌نامه‌ با صنایع‌ مهم اصفهان‌

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر در ادامه به انعقاد تفاهم نامه همکاری با صنایع مهم استان اصفهان اشاره کرد و گفت: برخورداری از ۴۳ عضو هیأت علمی تمام وقت در واحد شاهین‌شهر فرصت مناسبی برای توسعه فعالیت‌های دانش بنیان در شهرستان است.

عبدالرسول مستاجران افزود: استقرار هشت هسته فناور در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر و اقدام برای ایجاد مراکز تحقیقاتی از دیگر اقدامات این واحد دانشگاهی به شمار می‌رود.

در این جلسه که سرپرست شهرداری و رئیس شورای شهر، رئیس اداره کار و تعاون و جمعی از اساتید واحد دانشگاهی نیز حضور داشتند ظرفیتها و نیازهای دانشگاه در بخشهای توسعه تحصیلات تکمیلی، تامین آب فضای سبز، اجرای تفاهم نامه با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری جهت راه اندازی مرکز هاب کار آفرینی، دسترسی از اتوبان و ایاب و ذهاب ایمن دانشجویان و سایر موارد در راستای توسعه زیر ساختهای دانشگاه بررسی و تبادل نظر و هماهنگی شد.

ارسال مطلب به دیگران :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *