اخبار ویژه
با تیگو 8 پرو e پلاس مجهز به گیربکس پیشرفته DHT برای تجربه نهایت لذت رانندگی آماده شوید!

هفته ملی سلامت بانوان ایران (سبا) امسال با در نظر گرفتن شرایط همه گیری کووید۱۹ و با موضوع «سلامت زنان در دوره کرونا» برگزار می شود.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد:

هفته ملی سلامت بانوان ایران (سبا) امسال با در نظر گرفتن شرایط همه گیری کووید۱۹ و با موضوع «سلامت زنان در دوره کرونا» برگزار می شود.

هفته ملی سلامت بانوان ایران همه ساله در آخرین هفته مهرماه برگزار می شود و امسال با در نظر گرفتن شرایط همه گیری کووید ۱۹ و با موضوع “سلامت زنان در دوره کرونا ” برگزار می‌شود.

روز شمار هفته ملی سلامت بانوان ایران و محور های آن را به شرح زیر اعلام شد:

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: هفته ملی سلامت بانوان ایران (سبا) امسال با در نظر گرفتن شرایط همه گیری کووید۱۹ و با موضوع «سلامت زنان در دوره کرونا» برگزار می شود.

به گزارش وبدا، علیرضا رئیسی روز سه شنبه با اعلام این خبر افزود:  اگر چه شواهد ملی و بین المللی حاکی از آن است که در همه گیری  کووید ۱۹، خطر مستقیم بیشتری، سلامتی و حیات مردان را تهدید می کند، اما تاثیر  طولانی مدت این همه گیری، بر سلامت جسمی، روانی و اجتماعی زنان می تواند آسیبهای جدی به خانواده و جامعه وارد کند.
وی با اشاره به وظایف سنگین زنان در مواجهه با همه گیری کووید ۱۹ خاطر نشان کرد: علاوه بر بیماری و مرگ و میر ناشی از کووید ۱۹ در زنان، نگرانی های مرتبط با سلامت مادر و نوزاد در دوره بارداری و پس از زایمان در این همه گیری، افزایش وظایف و مسئولیت های زنان در دوره همه گیری در خانواده، وظایف سنگین زنان برای اقدامات پیشگیرانه و مراقبت از بیماران مبتلا در خانواده، وظایف زنان برای اداره امور فرزندانشان در شرایط تعطیلی مدارس، مشکلات ناشی از مرگ و بیماری همسران، مشکلات زنان سرپرست خانوار و زنان بد سرپرست و بدرفتاری ها و آسیبهای آنان درون خانواده، فشارهای اقتصادی ناشی از تعطیلی و قرنطینه ها و… آسیبهای جدی به سلامت جسمی، روانی و اجتماعی زنان وارد می کند.
رئیسی گفت: در این شرایط کارکنان نظام سلامت از بهورز، مراقب، ماما، پرستار و نیروهای خدماتی تا کادر تخصصی بیمارستانهای کشور نیز که اکثریت آنان را زنان تشکیل می دهند، با مخاطرات جدی سلامت جسم و روان مواجه هستند.
معاون بهداشت وزیر بهداشت تاکید کرد: زنان برای گذار از این دوره سخت زندگی نیازمند آگاهی، هوشیاری و حمایت همه جانبه در خانواده و جامعه هستند.

هفته آخر مهر همزمان با هفته ملی سلامت بانوان امسال به این وجه مهم همه گیری کووید ۱۹ توجه ویژه ای معطوف خواهیم داشت.

رئیسی بر این اساس روزشمار هفته سلامت بانوان را به شرح زیر اعلام کرد:

پنجشنبه ۲۴ مهر: زنان پیشگامان خود مراقبتی و حفاظت از خود و اعضای خانواده  در پیشگیری از کووید  ۱۹

جمعه ۲۵ مهر: پاسداشت و تکریم بانوان فداکار کادر بهداشت و درمان به عنوان پیشتازان پیشگیری و درمان  کووید ۱۹ 

شنبه ۲۶ مهر( روز تربیت بدنی) : شیوه زندگی سالم  زنان و کووید ۱۹ با تاکید بر مبارزه با چاقی زنان و کاهش خطر سایر بیماریهای مزمن زمینه ای به عنوان  عامل وخامت کووید۱۹

یکشنبه ۲۷مهر: سلامت باروری زنان در همه گیری کووید ۱۹ با تاکید بر روابط زناشویی ایمن و سالم – بارداری و زایمان ایمن – شیردهی و کووید ۱۹

دوشنبه ۲۸ مهر: زنان و سلامت روانی در همه گیری کووید ۱۹ با تاکید بر توجه کادر بهداشتی به نگرانیهای زنان، حمایت از زنان در شرایط افزایش وظایف و استرسها و مسئولیتهای آنان در خانواده و مقابله با تنشها و خشونت خانوادگی در همه گیری کووید۱۹

سه شنبه ۲۹ مهر: نقش زنان در ترویج منابع معتبر آموزشی و اطلاعات معتبر و پیشگیری از انتشار باورهای غلط در باره پیشگیری و درمان کووید  ۱۹ زنان عامل مهم کنترل عوامل خطر در خانواده و جامعه با تاکید براهمیت هشیاری و آگاهی زنان و نقش آنان در شبکه های اجتماعی ، معرفی منابع معتبر آموزشی و ارایه آخرین اطلاعات معتبر به خانواده ها و مبارزه با انتشار باورهای غلط در باره کووید ۱۹

چهارشنبه ۳۰ مهر: پیشگیری از آسیب های شغلی و اجتماعی زنان در اپیدمی کووید ۱۹ با تاکید بر حمایت از زنان شاغل و زنانی که شغلشان را ازدست داده اند و حمایت از زنان آسیب دیده اجتماعی

ارسال مطلب به دیگران :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *