اخبار ویژه
با تیگو 8 پرو e پلاس مجهز به گیربکس پیشرفته DHT برای تجربه نهایت لذت رانندگی آماده شوید!

در شاهین شهر ” خانه جوان” ساخته می شود

رییس اداره فنی مهندسی اداره کل ورزش و جوانان اصفهان گفت: هفت خانه جوان تا پایان سال در این استان احداث می‌شود که سرجمع آنها تاکنون ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

حسین محمودیه روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این خانه‌های جوان در شهرستان‌های کاشان، شاهین شهر، فلاورجان، خمینی‌شهر، نجف آباد، شهرضا و مبارکه هر یک به مساحت تقریبی ۶۰۰ متر مربع و در مجموع چهار هزار و ۲۰۰ متر مربع در دست احداث است.

در این میان احداث خانه جوان در شهر شاهین شهر نیز در پروژه فوق خودنمایی می کند.

وی هدف اصلی ساخت خانه‌های جوان را کمک تشکیلاتی به سازمان‌های مردم نهاد حوزه جوانان و امور فرهنگی برشمرد و اظهار داشت: از سوی دیگر این اماکن می‌توانند برای استفاده امور اداری، آموزش و جلسات هیات‌های ورزشی هم مورد استفاده قرار گیرد.رییس اداره فنی مهندسی اداره کل ورزش و جوانان اصفهان با بیان اینکه عملیات احداث این خانه‌ها از ابتدای سال ۹۸ آغاز اما بدلیل کمبود قابل توجه منابع ساخت آنها با کندی روبه رو شد، تصریح کرد: با وجود مشکلات مالی که امسال نیز ادامه دارد برای احداث آنها مُصر هستیم.

محمودیه اعتبار تخصیص یافته برای این طرح‌های عمرانی را در مجموع ۱۱ میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: با بهره برداری از این هفت خانه و با احتساب یک خانه جوان واقع در کلانشهر اصفهان؛ تعداد این اماکن به هشت خانه خواهد رسید.

وی درباره اینکه در چه شهرهایی باید خانه ورزش احداث شود گفت: این امر تابع استانداردهای جمعیتی هر منطقه است و بطور کلی در مناطقی که تراکم جمعیتی بالاتری داریم در اولویت قرار می‌گیرند.

رییس اداره فنی مهندسی اداره کل ورزش و جوانان اصفهان افزایش چنین اماکنی را در راستای توسعه فرهنگی و تعامل بیشتر سازمان‌های مردم نهاد حوزه جوانان با اقشار جامعه موثر ارزیابی کرد و افزود: ساخت خانه‌های جوان و استفاده از ظرفیت آن در کل کشور جزو برنامه‌های اصلی وزارت ورزش و جوانان است.

۳۵ درصد از جمعیت  ۸۵ میلیونی کشور را جوانان تشکیل می‌دهد و در استان اصفهان ۲۴۰ سازمان مردم نهاد با محوریت جوانان فعالیت دارد.

حدود ۳۱۱ هزار ورزشکار سازمان یافته و بالغ بر یک هزار و ۷۰۰ باشگاه ورزشی در استان اصفهان فعالیت می‌کنند.

ارسال مطلب به دیگران :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *