اخبار ویژه
با تیگو 8 پرو e پلاس مجهز به گیربکس پیشرفته DHT برای تجربه نهایت لذت رانندگی آماده شوید!

پلمب یک واحد قنادی در شهرستان به علت استفاده از رنگهای غیر مجاز

در تاریخ ۱۸ آذر با توجه به محرز شدن استفاده از رنگ غیر مجاز در شیرینی کارگاه تولیدی شیرینی پلمب گردید و جهت مجازات جرم مرتکب شده پرونده به دادستانی محترم شهرستان ارجاع شد. لازم به توضیح است که نظارت صنوف حساس با توجه به نزدیک شدن به ایام عید نوروز بیش از گذشته با دقت و توجه بیشتری در دستور کار بازرسان بهداشت محیط قرار دارد.

استفاده از رنگهای غیر مجاز تهدیدی جدی علیه سلامت و بهداشت هموطنان می‌باشد که برخی افراد سودجو و فرصت طلب مبادرت به کاربرد این ماده سمی و سرطان زا در مواد غذایی می‌نمایند.

در همین خصوص یکی از مهمترین وظایف بازرسان بهداشت محیط نظارت و کنترل اساسی انواع مواد غذایی تولیدی در واحدهای صنفی می‌باشد که می‌بایست از سلامت و امنیت غذایی آن اطمینان حاصل شود.

بازرسان بهداشت محیط شهرستان شاهین شهر و میمه ضمن نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی از انواع مواد غذایی مشکوک به تقلب نمونه برداری نموده و به آزمایشگاه مواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی ارسال می‌کنند که در صورت صحت استفاده از مواد افزودنی غیر مجاز قطعا با متخلف برخورد و علاوه بر پلمب واحد صنفی پرونده تخلف و جرم مرتکب شده را به مراجع قضایی ارسال می‌کنند.

 

ارسال مطلب به دیگران :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *