اخبار ویژه
با تیگو 8 پرو e پلاس مجهز به گیربکس پیشرفته DHT برای تجربه نهایت لذت رانندگی آماده شوید!

مشاغل گروه یک در اصفهان تا قبل از ساعت ۲۲ باید تعطیل شوند

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان گفت: تمامی مشاغل گروه یک به جز داروخانه‌ها و خدمات وابسته به بهداشت و درمان از ساعت ۲۱:۳۰ به مدت ۱۰ روز به منظور کاهش حجم سفرها تعطیل هستند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، حجت الله غلامی سه شنبه شب در حاشیه هفتاد و نهمین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا در جمع خبرنگاران افزود: علت ورود به موج چهارم شیوع ویروس جهش یافته انگلیسی از مرز عراق و حجم سفرها در نوروز، دید و بازدیدها، جشن‌ها و عدم اجرای دقیق مصوبات ستاد ملی بوده است.

کاهش ظرفیت روشنایی پارک‌ها به یک سوم

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان تصریح کرد: علاوه بر محدودیت‌های ویژه در پارک‌ها روشنایی کمتر از یک سوم در سطح پارک‌های استان اعمال می‌شود.

همچنین همه دکه‌ها، اغذیه فروشی‌ها و اسباب بازی‌ها اجازه فعالیت ندارند.

وی اضافه کرد: با توجه به ضرورت کنترل شدیدتر تردد خودروهای غیربومی به استان مصوب شد همه دستگاه‌های اجرایی شامل نیروی مقاومت بسیج، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، هلال احمر و ارتش با محوریت نیروی انتظامی و پشتیبانی فرمانداری‌ها به صورت شبانه روزی در ایستگاه‌های ورودی به استان فعال شوند.

استقرار نیروهای بازرسی در راه‌های فرعی

غلامی گفت: همچنین راه‌های فرعی مسدود و راه‌های اصلی توسط کنترل ایست بازرسی در شهرهای مراکز استان عملیاتی می‌شوند تا حجم سفرها به حداقل ممکن برسد.
ثبت تخلفات ترددهای غیر مجاز درون شهری توسط دوربین ها

وی اظهار داشت: ۳۳ دوربین ثابت در سطح شهر تخلفات زوج و فرد و تردد شبانه را ثبت می‌کنند و ۴۴۰ دوربین نظارت تصویری نیز فعال و در مرکز کنترل ترافیک شهرداری، نیروی انتظامی و راهور حضور دارند و خودروهایی که تردد شبانه داشته باشند شناسایی و برگه جریمه برای آن‌ها صادر می‌شود.

ثبت تخلفات ترددهای غیرمجاز خودروهای غیربومی توسط سیستم نظارت تصویری

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان خاطرنشان کرد: ۱۳۰ دوربین در شبکه راه‌ها فعال و خودروهای غیربومی در این شبکه جریمه می‌شوند.

از این رو با فعالیت سیستم نظارت تصویری در شبکه راه‌ها و کلانشهر اصفهان انتظار کاهش قابل ملاحظه‌ای از حجم ترددها را داریم.

بازرسی جدی از اصناف توسط تیم‌های نظارتی

وی افزود: تاکنون ۱۲ هزار و ۱۰۰ واحد صنفی توسط تیم‌های نظارتی بازدید شده که ۲۰۱ واحد پلمب، ۱۵۲ معرفی به مراجع قضایی، ۳۳۵ مورد اخطار کتبی و حدود هزار و ۳۰۰ مورد اخطار شفاهی گرفتند.

میزان جرائم صورت گرفته توسط وسائل نقلیه در هفته اخیر

غلامی تصریح کرد: در هفته جاری ۳۱ هزار وسیله نقلیه جریمه دویست هزار تومانی تردد شبانه و هفت هزار و ۷۵۰ خودرو جریمه پانصد هزار تومانی و یک میلیونی خودروی غیر بومی و ۷۹ مورد توقیف ثبت شده است.

وی اظهار کرد: تیم اتاق اصناف، صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی و بهداشت و درمان باید طبق دستورالعمل‌هایی بهداشتی و ابلاغ‌ها عمل کنند تا مشمول پلمب نشوند.

کاهش ظرفیت کاری بانک‌ها به یک سوم

غلامی ادامه داد: با توجه به اینکه بانک‌ها با یک سوم ظرفیت کار می‌کنند انتظار کاهش مراجعان را داریم و از شهروندان می‌خواهیم امورات بانکی خود را اینترنتی انجام دهند و برای اقدامات ضروری به دستگاه‌های اجرایی مراجعه کنند.

وی گفت: اکنون شرایط استان به لحاظ شیوع ویروس کرونا بحرانی است از این رو به کلیه دستگاه‌ها و فرمانداری‌ها ابلاغ شده تا توانمندی‌های خود را در خصوص مبارزه با کرونا در اختیار دستگاه‌های ذیربط قرار دهند.

۶ ماه تعویق در بازپرداخت وام های اخذ شده توسط مشاغل

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان ادامه داد: بازپرداخت وام‌های اخذ شده توسط واحدهای صنفی آسیب دیده از کرونا با ۶ ماه تاخیر صورت می‌گیرد.

وی گفت: با توجه به اینکه ظرفیت بیمارستانی در حال تکمیل است از این رو بیمارستان‌های بخش خصوصی و خیریه به کمک بهداشت و درمان آمدند و تعداد بیمارستان صحرایی برپا خواهد شد.

غلامی اضافه کرد: همچنین بازرسی استانداری موظف است بازدید دوره‌ای از دستگاه‌های اجرایی داشته و دستگاه‌های که دستورالعمل را رعایت نمی‌کنند تذکر و برخورد کند.

در شهرهای قرمز هیچگونه مراسم مذهبی اجازه برگزاری نخواهد داشت

وی تصریح کرد: با توجه به مصوبات طرح جامع هوشمند فعالیت مساجد در وضعیت زرد برای نمازهای یومیه با ظرفیت ۵۰ نفر در فضای باز امکان پذیر است اما در شهرهای با وضعیت قرمز هیچگونه مراسمی اجازه برگزاری ندارد.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان افزود: شماره تلفن‌های

۳۱۱۳ و ۱۹۰ بهداشت و درمان،

۱۲۴ صنعت،معدن و تجارت،

۱۳۷ شهرداری،

۱۱۱ استانداری،

۳۶۳۰۷۹۷۷ ورزش و جوانان،

‌ ۳۷۱۰۸۱۰ آموزش و پرورش،

۱۱۰ نیروی انتظامی و

۳۲۳۵۲۰۱۲ بازرسی اصناف است

و مردم می‌توانند تخلفات را با این شماره‌ها در میان بگذارند.

ارسال مطلب به دیگران :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *