اخبار ویژه
با تیگو 8 پرو e پلاس مجهز به گیربکس پیشرفته DHT برای تجربه نهایت لذت رانندگی آماده شوید!

شرح حادثه و بررسی و پیگیری های اولیه انجام شده در خصوص حمله سگ ها به جوان شاهین شهری

حسن مولازاده احمدی نوازنده ساز و اهل شاهین شهر اصفهان بود که در حین تمرین ساز تومبا در اطراف محله سکونت خویش مورد حمله سگ‌های وحشی قرار گرفت و جان باخت.

به گزارش پایگاه خبری شاهین شهریحسن مولازاده نوازنده ساز «تومبا» و اهل شاهین شهر اصفهان بود. او روز روز دوشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ برای تمرینِ نوازندگی به بیابان‌های اطراف شهر رفته بود. متاسفانه این نوازنده با حمله سگ‌های وحشی مواجه شده و به دلیل شدت جراحات در محل حادثه جان باخته است.

شرح حادثه:

به گزارش گروه حوادث و انتظامی رسانه شاهین شهری ، ساعت ۱۷ دوشنبه ششم اردیبهشت امسال مردی هنگام عبور از بیابان‌های اطراف ساختمان‌ های مسکن مهر شهرستان شاهین‌ شهر متوجه حمله سگ‌ های ولگرد به مرد جوانی شد.

سعی کرد که نجاتش دهد که نشد و کم مانده بود جان خودش هم به خطر بیفتد. شتابان خود را به سمت ساختمان‌ های مسکن مهر رساند و از اهالی کمک خواست و همراه چند نفری از آنها به محل حادثه رفتند.

مرد زخمی گوشه‌ای افتاده و آثار زخم و جراحات زیادی روی بدنش بود و رمق و نای چندانی نداشت. اورژانس که آمد معلوم شد بر اثر شدت جراحات فوت کرده است.

اهالی سمت ساختمان‌های مسکن مهر شاهین‌شهر رفتند و پرس‌وجوکنان خانواده‌اش را که ساکن یکی از ساختمان‌ها بودند را یافتند. مرد فوت‌شده حسن احمدی، استاد موسیقی و نوازنده بود.

اظهارات دوست فرد متوفی:

یکی از دوستان حسن احمدی که هنوز صدایش پر از غم بود به خبرنگار ما گفت: دوستم حسن متاهل بود و دو پسر خردسال داشت. او آبادانی و اهل موسیقی بود. شاگردان زیادی را آموزش داده بود.

او تبحر ویژه‌ای به نواختن موسیقی و سازهای جنوبی و خوزستانی به‌خصوص تومبا داشت چون خودش اهل جنوب بود. همیشه حواسش به همسایه‌ها بود که موقع تمرین، صدای ساز باعث ناراحتی آنها نشود. به همین دلیل بیرون از خانه تمرین می‌کرد.
وی افزود: او اغلب دوبار در هفته ساز تومبا را برمی‌داشت و با خروج از خانه، ۱۰۰متری طی می‌کرد و سمت بیابان‌های اطراف مسکن مهر رفته و بعد از دو ساعت تمرین به خانه بازمی‌‌گشت.

چند زن و مرد هم پیش از این در آنجا مورد حمله سگ‌ها قرار گرفته و زخمی شده بودند. روز یکشنبه و قبل از حادثه مرگبار برای دوستم، مرد دیگری در حمله سگ‌های ولگرد زخمی شده بود.

بیشتر مواقع خود اهالی برای این‌که جان مردم به‌ویژه کودکان به خطر نیفتد سگ‌های ولگرد را جمع‌آوری و در مکانی برده و دور می‌کنند.

اظهارات ریاست اورژانس شاهین شهر

سعید جعفری رئیس اورژانس شهرستان شاهین شهر و میمه اعلام کرده که براساس بررسی‌های اولیه مرحوم حسن مولازاده احمدی پیش از حمله سگ‌ها از ترس بیهوش شده و سپس سگ‌های وحشی به جسد او حمله‌ور شده اند.

این نوازنده جوانِ ۳۳ ساله، در حاشیه شهر شاهین‌شهر در حدفاصل زمین خاکی مابین اتوبان اصفهان تا محله مسکن مهر این شهر مورد حمله دسته‌جمعی سگ‌های ولگرد قرار گرفته است.

هفته گذشته هم در همین منطقه شخص دیگری مورد حمله سگ‌های وحشی قرار گرفته بود.

شهرداری شاهین‌شهر در مقابله با سگ‌های ولگرد کوتاهی کرده است

در همین باره حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار گفته است: متاسفانه در روز ۶ اردیبهشت اتفاق ناگواری در شاهین‌شهر رخ داده و در مجموعه مسکن مهر شاهین‌شهر که حدود ۳۰ هزار نفر جمعیت دارد، یکی از افراد هنرمند مورد هجمه چند قلاده سگ ولگرد قرار گرفته، توسط این سگ‌ها دریده شده و فوت شده‌است.

وی دررابطه با لزوم پاسخگویی مسئولانی که کوتاهی کرده‌اند، تاکید کرد: من پس از این اتفاق از وزیر کشور طرح سوال کردم که علت عدم انجام اقدامات پیشگیرانه و بازدارنده برای چنین مسائلی را اعلام کرده و بگویند که چرا جان یک انسان را اینطور درمعرض حمله این حیوانات قرار می‌دهند.

وی یادآوری کرد: بنده بارها پیامک شهروندان را در خصوص مزاحمت‌هایی که سگ‌های ولگرد برای شهروندان شاهین‌شهری و اهالی روستاهای جهادآباد و مورچه‌خورت دارند منتقل کرده از آنان خواستم به این درخواست به‌حق مردم رسیدگی کنید.

علت سنجی اولیه حادثه از دید کارشناسان:

به گفته کارشناسان، با توجه به فصل جفتگیری حیوانات، احتمال حمله آن‌ها به انسان زیاد است و چنانچه حیوانات درنده و وحشی هنگام جفتگیری احساس خطر کنند، به طور حتم به افراد حمله ور می‌شوند.

درخواست برخورد با مدیرانی که کوتاهی کرده اند توسط نماینده مردم شهرستان مطرح شد.

حاجی دلیگانی از مراجع ذیصلاح خواست با کسانی که در این‌ باره کوتاهی کردند برخورد کنند.

عضو هیأت‌ رئیسه مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: وظیفه نظارتی خود می‌دانم این موضوع را تا حصول نتیجه پیگیری کنم؛ در گام نخست از وزیر کشور خواهم خواست به این درخواست شهروندان شاهین‌شهری و شهروندان مناطق دیگر کشور در صحن مجلس پاسخ دهد و از این طریق از مدیران زیرمجموعه‌اش بخواهد به وظایف قانونی خود در قبال شهروندان کشور عمل کنند.

نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این‌جانب به سهم خود حادثه فوت یکی از شهروندان را که در حمله سگ‌های ولگرد در حوالی مسکن مهر شاهین‌شهر درگذشت تسلیت عرض کرده برای بازماندگان این درگذشته آرزوی صبر از پروردگار متعال طلب می‌کنم.

اما معاون خدمات شهری شهرداری شاهین‌شهر نیز برخلاف آنچه در برخی از رسانه‌ها از زبان وی منتشر شده بود روایتی متفاوت دارد که در همین باره به ایسنا گفت: زمین‌های موجود در اطراف شاهین‌شهر مورد بهره برداری‌های متنوعی اعم از؛ گاوداری، دامداری، باغی و زراعی قرارگرفته و سگ‌های نگهبان نیز در آنها رها شده‌اند، همچنین شهرداری شاهین‌شهر سالیان متمادی درگیر جمع‌آوری سگ‌های مزاحم و ولگرد در اطراف شهر است.

روایتی دیگر از معاون خدمات شهری شهرداری شاهین شهر (نقل از روزنامه عصر ایران)

حیدر صادق گلی، با اشاره به تجربیات و توانمندی نیروهای خدمات شهری شهرداری در جمع‌آوری سگ‌های ولگرد اطراف شهر، افزود: نیروهای خدمات شهری شاهین شهر در سال های گذشته تاکنون، شاهد توحش و حملات این چنینی از این حیوانات نبوده و احتمالا این حملات توسط سگ‌های نگهبان و سگ‌های گله رخ داده است.

وی تصریح کرد: این حیوانات به دلیل فصل زاد و ولد و تشدید خوی وحشی‌گری با کوچکترین تحریک یا تعریض به حریمشان چنین حملات و مشکلاتی را به وجود می‌آورند.

معاون خدمات شهری شهرداری شاهین‌شهر، ضمن ابراز تاسف از حادثه روی داده و همدردی با خانواده متوفی، خاطرنشان‌کرد: با توجه به اظهارات شاهدان عینی چند سگ قلاده‌دار در میان سگ‌های اطراف دیده شده و نیز فرد متوفی به هر دلیلی بیش از ۱۵۰ متر از منطقه مسکونی خارج شده و در بیابان‌های اطراف محله مهر مورد حمله سگ‌های گله قرار گرفته است.

صادق‌گلی با بیان اینکه بیش از ۱۷۰۰ قلاده سگ ولگرد در محلی با متراژ ۵۰۰ متر مربع واقع در چرم‌شهر در کارخانه بازیافت نگهداری می‌شوند، خاطرنشان‌کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا کنون، ۲۹ قلاده سگ ولگرد توسط گروه های جمع‌آوری سگ‌های ولگرد جمع‌آوری و به‌ محل نگهداری‌ سگ ها فرستاده شده‌اند، همچنین اخیرا در روستای مورچه خورت و شهر گلپایگان نیز مواردی شبیه به این حادثه رخ داده است.


۱۴۰۰/۰۲/۰۹

جدیدترین و کامل ترین اخبار شهرستان شاهین شهر و میمه

رسانه خبری، فرهنگی و اجتماعی شاهین شهری
گروه حوادث و انتظامی

ارسال مطلب به دیگران :
حراج %10+%25 جشنواره پاییزی نوین‌چرم در فروشگاه‌ها و فروشگاه اینترنتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *