اخبار ویژه
با تیگو 8 پرو e پلاس مجهز به گیربکس پیشرفته DHT برای تجربه نهایت لذت رانندگی آماده شوید!

ضرب و شتم محیط بان پارک ملی و پناهگاه حیات وحش قمیشلو توسط شکارچیان غیرمجاز

به گزارش رسانه شاهین شهری مرتضی جمشیدیان فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: شب گذشته ۲ شکارچی غیر مجاز با یکی از محیط بانان پارک ملی و پناهگاه حیات وحش قمیشلو درگیر شدند و این محیط بان را مورد ضرب و جرح قرار دادند.

وی با بیان اینکه این ۲ شکارچی غیر مجاز درپارک ملی و پناهگاه حیات وحش قمیشلو پس از تعقیب و گریز محیط بان وی را مضروب کردند افزود: متخلفان شکار پس از ضرب و جرح محیط بان متواری شدند و تلاش برای دستگیری آنها ادامه دارد.

وی با بیان اینکه محیط‌بان توسط دیگر محیط‌بانان منطقه به اورژانس بیمارستان شاهین شهر منتقل شد، افزود: این محیط بان شب گذشته در بیمارستان بستری بوده و به دلیل شکستگی سر و بینی اقدامات درمانی لازم برای وی انجام شد و پس از اینکه تا حدودی به وضعیت مناسب رسید از بیمارستان مرخص شد.

وی در ادامه اظهار داشت: همچنین یک متخلف شکار که اقدام به شکار یک آهو درحاشیه پارک ملی و پناهگاه حیات وحش موته کرده بود دستگیر شد.

جمشیدیان افزود: از این متخلف ضمن کشف و ضبط لاشه آهو و یک دستگاه موتورسیکلت ، برای رسیدگی به تخلف، به مراجع قضایی شهرستان شاهین شهر و میمه معرفی شد.

کمبود علوفه ناشی از خشکسالی سال جاری در این منطقه، برخی از وحوش را به حاشیه پارک ملی و پناهگاه حیات وحش موته می‌کشاند که از امنیت کمتری برخوردار است.

آهوی ایرانی گونه شاخص جانوری این پارک است که یکی ازمهمترین زیستگاه های این گونه جانوری در خاورمیانه به شمار می آید.

بر اساس این گزارش آنچه برخی از متخلفان شکار و صید را به تعدی به این مناطق ترغیب می‌کند، پناه بردن وحوش علفخوار به مزارع اطراف پارک، برای دسترسی به آب و علوفه، ناشی از خشکسالی فعلی است.

 پارک ملی و پناهگاه حیات وحش قمیشلو با مساحت ۱۱۳ هزار هکتار، یکی از قدیمی‌ترین مناطق حفاظت شده در سطح جهان است که دارای ۲۸ گونه پستاندار، ۸۱ گونه پرنده، دو گونه دوزیست و۳۱ گونه خزنده است.

پارک ملی و پناهگاه حیات وحش موته با مساحت افزون بر ۲۰۰ هزار هکتار در شمال استان واقع است و از سال ۱۳۴۳تاکنون تحت مدیریت و حفاظت قرار دارد ؛ بر اساس مطالعات، این پارک دارای ۲۵ گونه پستاندار، ۸۸ گونه پرنده و۲۶ گونه خزنده است و ۴۷۸ گونه گیاهی در این منطقه شناسایی شده است.

گفتنی است: این دومین حادثه درگیری و ضرب و شتم محیط‌بانان پارک ملی و پناهگاه حیات وحش قمیشلو توسط شکارچیان غیرمجاز در ۱۷ روز گذشته است، ۲۱ اردیبهشت  امسال  نیز بر اثر درگیری مسلحانه شکارچیان دو محیط بان مصدوم شدند.


 

منبع خبر: خبرگزاری محیط زیست

۱۴۰۰/۰۲/۰۶ – ششم اردیبهشت ماه یکهزار و چهارصد خورشیدی

جدیدترین و کامل ترین اخبار شهرستان شاهین شهر و میمه

رسانه خبری، فرهنگی و اجتماعی شاهین شهری
گروه حوادث و انتظامی

وب سایت خبری شاهین شهر
www.shahinshahri.ir

کانال خبری شاهین شهر
به اجتماع بزرگ مجازی شاهین شهری ها در اینستاگرام بپیوندید:
http://instagram.com/shahinshahri.ir

ارسال مطلب به دیگران :
حراج %10+%25 جشنواره پاییزی نوین‌چرم در فروشگاه‌ها و فروشگاه اینترنتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *