اخبار ویژه
با تیگو 8 پرو e پلاس مجهز به گیربکس پیشرفته DHT برای تجربه نهایت لذت رانندگی آماده شوید!

توضیحات آبفای استان اصفهان جهت کم آبی های اخیر

ناصر اکبری، معاون بهره‌برداری و توسعه آب آبفای استان اصفهان درباره افت فشار و قطعی آب در برخی از مناطق شهر اصفهان، اظهار کرد: با توجه به فرا رسیدن فصل گرما و گرمای زودرس هوا در سال جاری، تعداد زیادی از کولرهای آبی فعال شده و همین عامل موجب افزایش مصرف آب در روزهای اخیر شده است.
وی تصریح کرد: تأمین آب استان اصفهان به عهده شرکت آب منطقه‌ای است که باید آب مورد نیاز را در ورودی سد چم آسمان تحویل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان دهد؛ اما متأسفانه در روزهای اخیر به دلیل برداشت‌های بی‌رویه در حدفاصل سد زاینده‌رود تا سد چم آسمان میزان آب تحویلی بسیار کاهش یافته است.
معاون بهره‌برداری و توسعه آب آبفای استان اصفهان بیان کرد: هم اکنون آب مورد نیاز شرب ۵۷ شهر و ۳۸۰ روستا با جمعیتی بالغ بر پنج میلیون نفر از سامانه اول یا طرح آبرسانی اصفهان بزرگ تأمین می‌شود که ظرفیت آن بالغ بر ۱۱.۵ مترمکعب آب در ثانیه است در حالی که نیاز آبی مردم در اوج مصرف به ۱۶ متر مکعب در ثانیه می‌رسد.
وی خواهان جلوگیری از برداشت آب در بالادست زاینده‌رود از سوی مسئولان امر شد و بر صرفه‌جویی در مصرف آب توسط همه ذی‌نفعان و بهره‌برداران تأکید کرد.
اکبری ادامه داد: هر درجه افزایش دمای هوا بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ لیتر در ثانیه یا معادل دو تا سه درصد بر مصرف آب اضافه می‌کند و باید شهروندان به صرفه‌جویی در مصرف آب اهتمام ویژه‌ای داشته باشند، همچنین این شرکت هیچ برنامه‌ای برای قطعی آب مصرفی شهروندان گرامی ندارد.
وی با اشاره به این که خشک شدن زاینده‌رود سبب خشک شدن چاه‌های فلمن با ظرفیت آبدهی سه متر مکعب در ثانیه و کاهش ۵۰ درصدی آبدهی سایر چاه‌های متفرقه و حریمی نیز شده است، گفت: نیاز است شرکت آب منطقه‌ای اصفهان نسبت به جبران این حجم از آب از دست رفته اهتمام ورزد.


۱۴۰۰/۰۳/۱۵ – پانزدهم خردادماه یکهزار و چهارصد خورشیدی / تسنیم

جدیدترین و کامل ترین اخبار شهرستان شاهین شهر و میمه

رسانه خبری، فرهنگی و اجتماعی شاهین شهری
گروه اجتماعی

وب سایت خبری شاهین شهر
www.shahinshahri.ir

کانال خبری شاهین شهر
به اجتماع بزرگ مجازی شاهین شهری ها در اینستاگرام بپیوندید:
http://instagram.com/shahinshahri.ir

ارسال مطلب به دیگران :

💡 مطالب پیشنهادی

با هوشیاری و تماس به هنگام شهروند شاهین شهری ؛سارق کولرگازی یک مغازه در شاهین شهر حین سرقت توسط ماموران نیروی انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه دستگیر شد.

ناکامی سارق کولر گازی با هوشیاری شهروند مسئول شاهین شهری

با هوشیاری و تماس به هنگام شهروند شاهین شهری با کلانتری 11 شاهین شهر مبنی بر حضور فردی ناشناس در بالای پشت بام یک مغازه ؛ سارق سابقه دار ، حین سرقت کمپرسور کولرگازی در عملیات ضربتی ماموران نیروی انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه دستگیر شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *