اخبار ویژه
با تیگو 8 پرو e پلاس مجهز به گیربکس پیشرفته DHT برای تجربه نهایت لذت رانندگی آماده شوید!

مبارزه با آفت سوسک پوستخوار درختان کاج شاهین شهر مطابق با استانداردهای زیست محیطی

به گزارش رسانه شاهین شهری به نقل از شهرداری شاهین شهر؛ سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری شاهین شهر در حال مبارزه با آفت خطرناک سوسک پوستخوار در درختان کاج شهر با استفاده از روش غیرشیمیایی در قالب تکنیک Mass trapping در چارچوب استانداردهای زیست محیطی است که ضمن کنترل آفات، میزان مصرف سم را به حد زیادی کاهش می دهد.

علی عرب رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری شاهین شهر در گفتگو با واحد خبر شهرداری گفت: در چند سال اخیر یکی از معضلات اصلی درختان کاج، مبارزه با آفت خطرناک سوسک پوستخوار می باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه در صورت کنترل نشدن این آفت منجر به قطع تعداد زیادی از درختان کاج فضای سبز خواهد شد گفت: مهمترین روش برای کنترل این آفت استفاده از روش غیرشیمیایی در قالب تکنیک Mass trapping است که هم اکنون درفضای سبزشاهین شهر از آن استفاده می گردد.


عرب تصریح نمود: در این روش با شناسایی دقیق نوع آفت، بررسی نقاط آلوده و تعیین کانون های آلودگی و نقاط تله گذاری شده در نقشه GIS فضای سبز در تلاشیم ضمن کنترل آفات، میزان مصرف سم را کاهش داده تا گامی مؤثر برای مبارزه با آفات و بیماریها در چارچوب استانداردهای زیست محیطی برداشته شود.

رئیس سازمان سیما،منظر و فضای سبز شهرداری شاهین شهر خاطر نشان نمود: نصب تله های فرمونی بر روی درختان کاج بلوارهای امام، مدرس،هشت بهشت ،شریفی، منتظری، یادگار امام، کشاورز، رمپ های گرگاب ، پارک یاسمن و … به منظور مبارزه با آفت ذکر شده در حال انجام می باشد.



۱۴۰۰/۰۳/۲۵ سازمان سیما منظر و فاضی سبز شهری شهرداری شاهین شهر

جدیدترین و کامل ترین اخبار شهرستان شاهین شهر و میمه

رسانه خبری، فرهنگی و اجتماعی شاهین شهری
گروه سیاسی

وب سایت خبری شاهین شهر
www.shahinshahri.ir

کانال خبری شاهین شهر
به اجتماع بزرگ مجازی شاهین شهری ها در اینستاگرام بپیوندید:
http://instagram.com/shahinshahri.ir

ارسال مطلب به دیگران :
حراج %10+%25 جشنواره پاییزی نوین‌چرم در فروشگاه‌ها و فروشگاه اینترنتی

💡 مطالب پیشنهادی

با تدبیر دادستان و تلاش پلیس آگاهی شهرستان :
قاتل کارمند شهرداری شاهین شهر در کمتر از ۱۲ ساعت دستگیر شد | + جزئیات دستگیری قاتل رسول شهریاری

🔶 به گزارش شینا | SHINNA ؛ در پی قتل مرحوم رسول شهریاری | کارمند شهرداری شاهین شهر و مدیر اسبق کانون مداحان و ریاست بسیج هنرمندان شاهین شهر به ضرب گلوله و با سلاح گرم ، با تدابیر دادستان محترم و تلاش پلیس امنیتی و آگاهی شهرستان شاهین شهر و میمه قاتل وی در کمتر از ۱۲ساعت دستگیر و مورد بازجویی قرار گرفت و اسلحه مورد استفاده نیز ضبط گردید. 🔶 بنا بر روایت منابع آگاه در بازجویی های انجام شده از متهم تا این لحظه مشخص شده است که اختلاف خانوادگی انگیزه قاتل برای دست زدن به این جنایت بوده است. 🔶 فرآیند قضایی این پرونده در حال طی شدن است و بازپرس ویژه قتل نیز در حال رسیدگی به پرونده می باشند و نتایج بررسی‌های قضایی در صورت انتشار توسط مقامات مسئول اطلاع‌رسانی خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *