اخبار ویژه
با تیگو 8 پرو e پلاس مجهز به گیربکس پیشرفته DHT برای تجربه نهایت لذت رانندگی آماده شوید!

تکواندوکار شاهین شهری قهرمان آسیا شد

سجاد مردانی نماینده وزن ۸۷+ کیلوگرم ایران به مدال طلای آسیا رسید تا تنها طلای ایران در روز دوم این رقابت‌ها باشد.

به گزارش شاهین شهری، در ادامه رقابت‌های روز دوم تکواندوی قهرمانی آسیا که در بیروت پایتخت لبنان در حال برگزاری است، سجاد مردانی نماینده وزن ۸۷+ کیلوگرم ایران پس از یک دور استراحت به مصاف نماینده قزاقستان رفت و ۱۷ بر ۵ پیروز شد.

وی سپس برابر نماینده لبنان ۱۱ بر ۴ به برتری رسید و راهی فینال شد.

کاپیتان تیم ملی تکواندو در مرحله فینال نیز مقابل یون مین بای از کره جنوبی پس از تساوی ۵ بر ۵ در راند طلایی با نتیجه ۷ بر ۵ به برتری رسید و بر سکوی قهرمانی آسیا ایستاد.

پیش از این در جریان رقابت های روز دوم، امیرمحمد بخشی نایب قهرمان آسیا شد و آرمین هادی‌پور، پریسا جوادی، زهرا پوراسماعیل و مهدی جلالی به مدال برنز رسیدند اما رنگرز زاده از کسب مدال بازماند.

شهردار اصفهان در همین راستا در پستی در توءیتر خود نوشت.

قدرت الله نوروزی در این پست توییتری خود گفت: مدال طلای آسیا بر گردن ⁧‫سجاد مردانی‬⁩ تکواندوکار ⁧‫اصفهانی‬⁩، بی شک برازنده غیرت و اراده اوست‌؛ آنجا که کاستی‌ها و کمبودها را به مبارزه طلبید و کوشید تا سرافرازانه نام ایران و شهرش را فریاد زند.


بیوگرافی سجاد مردانی:

سجاد مردانی متولد ۱۰ تیر ۱۳۶۷ در جونقان استان چهارمحال و بختیاری است.

بزرگ شده شهر شاهین شهر اصفهان و فارغ التحصیل رشته تربیت بدنی دانشگاه پیام نور نجف آباد می باشد.

یک خواهر و یک برادر دارد و همگی ورزشکار هستند. مادر، خواهر و برادری تکواندوکار دارد و وی معتقد است خانواده‌ای کاملاً ورزشی دارد.

از سن ۷ سالگی ورزش تکواندو را با برادرش آغاز کرد و بعد از گذشت ۵ سال، موفق به کسب کمربند مشکی (در سن ۱۲ سالگی) شد.

ایشان درحال حاضر دارای دان ۵ تکواندو است.

سجاد مردانی اولین سنگین‌وزن پرافتخار تکواندو ایران با مجموع ۴۴ مدال بین‌المللی است.

وی می گوید: مادر و خواهرم سال‌ های زیادی است که تکواندو را به صورت جدی پیگیری می‌ کنند و به هر حال جو و شرایط خانواده ما طوری بود که من و برادرم هم وارد این رشته پرتحرک شدیم. البته بعد از کمربند مشکی، خواهرم تکواندو را کنار گذاشت

من و برادر بزرگترم از سال ۷۵ تکواندو را در شاهین شهر اصفهان شروع کردم  و به دلیل عدم حضور حریف تمرینی در شاهین شهر من به اصفهان می‌رفتم و شرایط متفاوتی را نسبت به دیگر ورزشکاران این رشته داشتم.

سال ۸۳ از شهر اصفهان که تعداد شرکت کننده زیادی در مسابقات قهرمانی کشوری وجود داشت؛ در تهران قهرمان شدم و برای اولین بار در تکواندو مدال کسب کردم.

به عنوان یک مبارزه کننده؛ او نقطه قوتش را اینطور تشریح می‌کند : من باور دارم که به خوبی تعلیم دیده‌ ام به گفته خودش تکنیک مورد علاقه او حمله به سر است اما هیچ ضربه خاصی را نام نمی‌ برد، در حمله به سر، پا از اینجا تا آنجا حرکت می‌ کند و این را می‌ گوید و از زمین تا آسمان را نشان می‌ دهد

می‌گوید: من علاقه زیادی به مدلینگ دارم، و دوست دارم که عکسم روی بیلبوردها باشد. عاشقش هستم و بالاخره یک روزی که از تکواندو کنار بروم. تمام وقت، روی مدلینگ کار خواهم کرد

بعد از درخشش های فراوان و قهرمانی کشوری به تیم نوجوانان دعوت شد سپس به تیم امید راه پیدا کرد. وی در همه مقاطع سنی (نوجوانان، امید، بزرگسالان) عضو تیم ملی ایران بود.

درنهایت بعد از کسب مدال‌های طلایی مسابقات شهری، استانی وکشوری، در لیگ برتر سال ۱۳۸۷ بعنوان پدیده معرفی شد.

از آنجا به تیم ملی بزرگسالان راه پیدا کرد و فعالیت حرفه ای و بین‌المللی خود را در زمینه تکواندو به صورت رسمی با عضو شدن در تیم ملی بزرگسالان تکواندو آغاز کرد.

به مدت ۱۰ سال ورزش حرفه ای خود را در شهر محل زندگی اش (اصفهان) پیش برد و از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۵ عضو تیم ملی نوجوانان بود.

از سال ۱۳۸۶ تا ۱۳۸۸ عضو تیم ملی جوانان امید بوده‌است و در نهایت از سال ۱۳۸۸ تا به امروز، عضو رسمی سنگین‌وزن تیم ملی تکواندو ایران است.

با نقل مکان کردن به پایتخت ایران (تهران) و شروع تمرینات حرفه ای تکواندو، توانست در اولین رویداد بین‌المللی خود در کشور برزیل شرکت کند و به مدال ارزشمند نقره دست پیدا کند. (بازی‌های جهانی سیزم ۲۰۱۱ میلادی- ریودوژانیرو برزیل)

در همان سال توانست با حضورش در تورنومنت بین‌المللی (هوشی مین – ویتنام) مدال خوشرنگ طلا را از آن خود کند.

در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ در مرحله یک چهارم نهایی مردان در مقابل جو چولو از کره جنوبی با نتیجه ۶–۵ شکست خورد و از راه یافتن به نیمه نهایی بازماند.

او همچنین در المپیک ریو ۲۰۱۶ بعنوان نماینده ایران در وزن +۸۰ کیلوگرم شرکت داشت که با قبول شکست در دور یک چهارم پایانی مقابل حریف انگلیسی خود، مهما چو، از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در المپیک ۲۰۱۶ ریودوژانیرو در کشور برزیل حضور پیدا کرد. (رنکینگ ۳ المپیکی) وی اولین مدال طلای گرند اسلم در ایران است.

در مسابقات بزرگ ژاپن ۲۰۱۹ در وزن ۸۰+ کیلوگرم، سجاد مردانی ابتدا در مرحله یک شانزدهم نهایی مقابل رافائیل آیوکائف از روسیه با نتیجه ۹ بر ۷ به پیروزی رسید. او در مرحله یک‌هشتم نهایی بنیز ا نتیجه ۸ بر ۷ از سد استفن لامبدین از آمریکا گذشت.

مردانی با برتری ۴ بر ۳ مقابل مایکون سیکوئرا، دارنده مدال برنز المپیک ریو و نفر سوم مسابقات جهانی ۲۰۱۹ از برزیل، به دیدار نیمه‌نهایی صعود کرد.

کاپیتان تیم ملی تکواندو کشورمان در دیدار نیمه‌نهایی به مصاف کیو دون این از کره‌جنوبی رفت و با نتیجه نزدیک ۵ بر ۴ مغلوب حریف خود شد تا به مدال برنز دست پیدا کند. مردانی در مرحله نخست مسابقات گرندپری امسال نیز به مدال برنز رسیده بود.

کاپیتان تیم ملی ایران، در ۱۲۹ رویداد بین‌المللی تکواندو شرکت کرده‌است که تا کنون موفق به پیروزی ۹۰ تای آنها شده‌است.

سجاد مردانی همچنین از سال ۲۰۱۳ تا کنون، همیشه و سالیانه در رنکینگ المپیکی ۵ نفر برتر سنگین‌وزن دنیا در رشته تکواندو حضور داشته‌است.

 برخی از مدال های دیگر وی عبارتند از:

  • مدال نقره المپیک ارتش‌ها (سیزم) در سال ۲۰۱۱ برزیل
  • مدال طلای تورنمنت ویتنام در سال ۲۰۱۱
  • مدال طلا مسابقات ۲۰۱۲ ارتش‌های جهان در ویتنام
  • مدال برنز مسابقات قهرمانی آسیا سال ۲۰۱۲ ویتنام
  • مدال طلای تورنمنت هلند در سال ۲۰۱۲
  • مدال طلای تورنمنت کلاس A اسپانیا سال ۲۰۱۳
  • مدال نقره تورنمنت تونس در سال ۲۰۱۳
  • مدال طلای مسابقات جایزه بزرگ مکزیک سال۲۰۱۵
  • مدال طلای مسابقات گرند اسلم ووشی سال ۲۰۱۸




۱۴۰۰/۰۳/۲۷ شاهین شهری

جدیدترین و کامل ترین اخبار شهرستان شاهین شهر و میمه

رسانه خبری، فرهنگی و اجتماعی شاهین شهری
گروه ورزش

وب سایت خبری شاهین شهر
www.shahinshahri.ir

کانال خبری شاهین شهر
به اجتماع بزرگ مجازی شاهین شهری ها در اینستاگرام بپیوندید:
http://instagram.com/shahinshahri.ir

ارسال مطلب به دیگران :

💡 مطالب پیشنهادی

هادی ترکاشوند | استاد و پیشکسوت تکواندو شاهین شهر مقام قهرمانب مسابقات پیشکسوتان انتخابی تیم ملی جهت اعزام به مسابقات پومسه قهرمانی آسیا را کسب نمود.

کسب مقام قهرمانی توسط پیشکسوت تکواندو شاهین شهر استان اصفهان

به گزارش پایگاه خبری شینا | SHINNA از هیات تکواندو شهرستان شاهین شهر و میمه ؛ هادی ترکاشوند | استاد و پیشکسوت تکواندو شاهین شهر مقام قهرمانی مسابقات پیشکسوتان انتخابی تیم ملی جهت اعزام به مسابقات پومسه قهرمانی آسیا را کسب نمود. شایان ذکر است این مسابقات 17 فروردین ماه 1403 به میزبانی استان تهران برگزار شد و استاد هادی ترکاشوند پیشکسوت شاهین شهری و نماینده استان اصفهان، موفق به کسب مقام قهرمانی گردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *