اخبار ویژه
با تیگو 8 پرو e پلاس مجهز به گیربکس پیشرفته DHT برای تجربه نهایت لذت رانندگی آماده شوید!

واکسیناسیون بالغ بر ۵۷ هزار قطعه طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل در شهرستان شاهین شهر و میمه

به گزارش رسانه شاهین شهری به نقل از شبکه دامپزشکی شهرستان شاهین شهر و میمه؛ بالغ بر ۵۷ هزار قطعه طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل در شهرستان شاهین شهر و میمه واکسینه شدند.دکتر علیرضا لارابی ریاست شبکه دامپزشکی شهرستان شاهین شهر و میمه در تشریح جزییات این خبر گفت: طرح واکسیناسیون طیور روستایی علیه بیماری نیوکاسل با استفاده از واکسن مقاوم به حرارت با قابلیت ماندگاری بهتر، در سطح ۱۹ روستا و ۶ شهر شهرستان شاهین شهر و میمه با همکاری دهیاری و شوراهای اسلامی روستاهای شهرستان و با واکسینه کردن بالغ بر ۵۷ هزار قطعه طیور بومی و روستایی در بخش های مرکزی و میمه پایان پذیرفت.

وی افزود: همه ساله بیماری نیوکاسل خسارات عدیده ای را به طیور بومی و صنعتی وارد ساخته و در بسیاری موارد زمینه ساز بروز بیماری‌های ثانویه می‌گردد.

علاوه بر آن بیماری نیوکاسل از مخاطرات سلامت پرندگان وحشی می‌باشد.

لذا در جهت اهداف طرح در مقابله مطلوب تر با این بیماری، بهره مندی و استفاده از واکسن مقاوم به حرارت با پایداری بیشتر در شرایط محیطی در دستور کار سازمان دامپزشکی کشور و اداره کل دامپزشکی استان اصفهان بوده تا بتوان با توجه به شرایط در روستاها به اهداف مورد نظر دست یافت.

دکتر لارابی تصریح کرد: همزمان با انجام واکسیناسیون، به صورت چهره به چهره در رابطه با بیماری های نیوکاسل و آنفلوانزای فوق حاد اطلاع رسانی انجام شد.

در مسیر انجام این آموزش، ۲ هزار و ۳۷۶  نفر با این بیماری به صورت آموزش حضوری آشنا شدند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شاهین شهر و میمه در پایان خاطر نشان کرد: بیماری نیوکاسل از بیماری های بسیار حائز اهمیت در پرورش طیور در تمامی ابعاد صنعتی، روستایی و بومی بوده و پیشگیری از آن در جهت حمایت از تولید داخل در روستاها و حفظ جمعیت طیور بومی و خودکفایی روستائیان از اهمیت خاصی برخوردار می باشد.

شایان ذکر است تا کنون طرح در دو مقطع زمانی در سال با پوشش حداکثر طیور روستایی انجام و استمرار آن با توجه به پوشش ایمنی در طیور بومی در حفاظت از سرمایه ی طیور، حفظ گونه های پرندگان در سه منطقه ی حیات وحش واقع شده در شهرستان و توسعه‌ی پرورش طیور بومی در راستای اقتصاد مقاومتی دارای جایگاه ویژه خواهد بود.

۱۴۰۰/۰۳/۲۶ شبکه دامپزشکی شهرستان شاهین شهر و میمه

جدیدترین و کامل ترین اخبار شهرستان شاهین شهر و میمه

رسانه خبری، فرهنگی و اجتماعی شاهین شهری
گروه سلامت و بهداشت

وب سایت خبری شاهین شهر
www.shahinshahri.ir

کانال خبری شاهین شهر
به اجتماع بزرگ مجازی شاهین شهری ها در اینستاگرام بپیوندید:

@shahinshahri.ir

ارسال مطلب به دیگران :

💡 مطالب پیشنهادی

با هوشیاری و تماس به هنگام شهروند شاهین شهری ؛سارق کولرگازی یک مغازه در شاهین شهر حین سرقت توسط ماموران نیروی انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه دستگیر شد.

ناکامی سارق کولر گازی با هوشیاری شهروند مسئول شاهین شهری

با هوشیاری و تماس به هنگام شهروند شاهین شهری با کلانتری 11 شاهین شهر مبنی بر حضور فردی ناشناس در بالای پشت بام یک مغازه ؛ سارق سابقه دار ، حین سرقت کمپرسور کولرگازی در عملیات ضربتی ماموران نیروی انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه دستگیر شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *