اخبار ویژه
با تیگو 8 پرو e پلاس مجهز به گیربکس پیشرفته DHT برای تجربه نهایت لذت رانندگی آماده شوید!

شستشوی درختان فضای سبز شاهین شهر با هدف کاهش خسارات ریزگردها، گرما و کنترل آفات

در شاهین شهر به منظور  به منظور کاهش آسیب‌های ناشی از ریزگردها و ارتقای سلامت هوای شهر شستشوی درختان فضای سبز انجام می شود.

به گزارش رسانه شاهین شهری به نقل از شهرداری شاهین شهر، مدیر عامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شاهین شهر در مصاحبه با واحد روابط عمومی ضمن اشاره به انجام عملیات شستشوی درختان اعلام نمودند ؛

با توجه به همجواری شاهین شهر با صنایع آلاینده، تجمع آلودگی و ذرات معلق در هوا بر روی روزنه برگها ظرفیت فتوسنتز گیاه را کاهش داده و باعث ضعف گیاه می‌شود.

از طرفی شرایط اقلیمی و خشکی هوا پتانسیل فعالیت آفاتی چون کنه را فراهم نموده که همزمان با شستشوی درختان با صابون گیاهی پالیزین و افزایش رطوبت نسبی بر روی برگ درختان، جمعیت آفات به خصوص کنه‌های نباتی کنترل و کاهش می یابد.

مهندس عرب در ادامه افزودند :

انجام عملیات شستشوی درختان نه تنها به عنوان روشی زیست محیطی برای مبارزه با آفات مکنده همچون کنه های نباتی مشود

موجب کاهش مصرف سموم شیمیایی و پیشگیری از بیماریهای فیزیولوژیکی نیز می‌شود و همچنین حفظ طراوات و شادابی درختان تاثیر بسزایی در کاهش آلودگی هوا خواهد داشت.

ایشان در پایان اظهار امیدواری نمودند با مدیریت شرایط بحران کم آبی و گرمای شدید هوا بتوانیم گام مؤثری در حفظ درختان به عنوان ریه های تنفسی شهر برداشته تا شهروندان از اثرات زیست محیطی آن همواره بهره مند باشند.



۱۴۰۰/۰۳/۲۴ – شهرداری شاهین شهر

جدیدترین و کامل ترین اخبار شهرستان شاهین شهر و میمه

رسانه خبری، فرهنگی و اجتماعی شاهین شهری
گروه اجتماعی و مدیریت شهری

وب سایت خبری شاهین شهر
www.shahinshahri.ir

کانال خبری شاهین شهر
به اجتماع بزرگ مجازی شاهین شهری ها در اینستاگرام بپیوندید:
http://instagram.com/shahinshahri.ir

ارسال مطلب به دیگران :

💡 مطالب پیشنهادی

با هوشیاری و تماس به هنگام شهروند شاهین شهری ؛سارق کولرگازی یک مغازه در شاهین شهر حین سرقت توسط ماموران نیروی انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه دستگیر شد.

ناکامی سارق کولر گازی با هوشیاری شهروند مسئول شاهین شهری

با هوشیاری و تماس به هنگام شهروند شاهین شهری با کلانتری 11 شاهین شهر مبنی بر حضور فردی ناشناس در بالای پشت بام یک مغازه ؛ سارق سابقه دار ، حین سرقت کمپرسور کولرگازی در عملیات ضربتی ماموران نیروی انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه دستگیر شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *