اخبار ویژه
با تیگو 8 پرو e پلاس مجهز به گیربکس پیشرفته DHT برای تجربه نهایت لذت رانندگی آماده شوید!

راز پنهان ماجرای قمه کشی هلیا دختر نوجوان + عکس

به گزارش شاهین شهری به نقل از برنا و شما نیوز؛ وقتی حرف از قمه کشی، کتک کاری و جروبحث می‌شود، در وهله ی اول شاید در ذهنمان افرادی را تداعی کند که دارای جثه های بسیار بزرگ و زورهای زیاد هستند تا بتوانند چنین اعمالی را انجام دهند اما در واقع همیشه آنطور که ما فکر می کنیم، نیست.

گاهی اوقات تصاویر و ویدیو هایی را  می بینیم که با دیدنش در ابتدا به قول معروف « چشم هایمان چهارتا می‌شود » و در ادامه سری تکان می دهیم و تأسف می‌خوریم.

اما همه چیز به تأسف ما ختم نمی‌شود چرا که در پشت و روی ویدیویی که ما از یک صحنه‌ی درگیری و قمه کشیدن دیدیم، افرادی هستند که دیدنشان برایمان عادی نیست یا شاید دیدن چنین تصاویری هنوز برایمان عادی نشده است؛ چون مهره های اصلی این درگیری‌ها را افرادی تشکیل می‌دهند که علی القاعده باید الان پای درس و تحصیلشان باشند و یا کلا ذهنشان درگیر کلاس های اوقات فراغت و ورزش و هنر و امثال آن باشد، نه آن چیزی که ما دیدیم.

چند شبی است که فضای مجازی درگیر رد و بدل کردن ویدیویی یک دقیقه و ۴۵ ثانیه‌ای است که کاربران از آن به عنوان « ویدیو قمه کشی هلیا » یاد می‌کنند.

در این ویدیو نشان داده می‌شود که در ابتدا دو گروه از دخترانی که ۱۵ – ۱۶ سال بیشتر سن ندارند ، درگیری لفظی را باهم دارند و ناگهان تنش میان آنها به برخورد شدید از نوع کشیدن مو و لگد زن دو نفره تبدیل می‌شود و در ادامه یکی از این دخترها، دختر دیگری را چنان پرتاب می‌کند که بخشی از کتف و سرش به ناحیه سیمانی کنار باغچه برخورد می‌کند.

در این نقطه از این ویدیو، بینندگان متوجه می‌شوند که دختری که در باغچه افتاد «هلیا» نام دارد. اما باز مشاهده می‌شود که او از باغچه بلند می‌شود و درگیری دوباره ادامه پیدا می‌کند.

نکته قابل توجه آن است که چند پسر هم سن و سال همین دختران از این صحنه در حال فیلم برداری هستند و تا حدودی با حرف هایشان به شروع و شدت یافتن این درگیری ها دامن می‌زنند.

البته در لا به لای این فیلم صدای فحاشی ها و واژه های بالای ۱۸ سال هم به گوش می‌رسد.

در ادامه این فیلم می بینیم که پس از آرام شدن نسبی دعوا، یکی از حاضران متوجه «چاقو»یی می‌شود که هلیا پنهان کرده و وقتی به آن اشاره می‌کند، دخترک یک قمه ۵۰ سانتیمتری را از شلوارش بیرون می کشد.

در این لحظه صداهایی به گوش می رسد که عنوان می‌کند « هلیا نکن شر می شه» و انگار برای آن که این شر نشود ف هلیا از این قمه استفاده چندانی نمی‌کند و تمام ماجرا انگار به نشان دادن آن قمه به دوستانش تمام می‌شود و دختران دیگر می آیند و هلیا را از این صحنه ی درگیری دور می کنند.

این درگیری وحشتناک و جنجالی چند دختر که اسم یکی از آن ها هلیا بود بسیار در فضای رسانه غوغا به پا کرده است. هلیا دختری است که در یکی از پارک های اصفهان قمه کشی کرد. پس از گذشت ۱۲ ساعت از این ماجرا هلیا و دوستانش دستگیر شدند.

آن روز عصر هلیا با رقیب عشقی خود در پارک دشت بهشت اصفهان قرار گذاشت. منتظر آمدنش بود که ناگهان چشمش به میثاق افتاد. رقیب هلیا با میثاق همان پسر مورد علاقه‌اش وارد شد. بحث و ناسزا جای خود را به قمه داد.

قمه را هلیا کشید، آن‌ هم به خاطر میثاق. حالا با وایرال شدن این فیلم در شبکه‌های مجازی، هلیا بازداشت شده است.

جزئیات ماجرا چه بود؟

یکی از دوستان و شاهدان آن روز عصر در پارک دشت بهشت دعوا را به تصویر می‌کشد: «طبق هر روز عصر در پارک نشسته بودیم.

هلیا و دوستانش آمدند و سمت کتابخانه، جایی که پاتوق همیشگی آنها بود، رفتند.

حدود یک ربع بعد میثاق همراه با دختری وارد پارک شدند. هلیا که از آمدن آنها شوکه شده بود، نمی‌دانست چه کار کند.

دختری که همراه با میثاق بود، با عجله و خشونتی عجیب به طرف هلیا حمله‌ور شد. هلیا را روی زمین انداخت و دعوا بالا گرفت.

هلیا برای قدرت‌نمایی از لباسش قمه‌ای بیرون آورد.

به قدری فضای آنجا شلوغ و در هم بود که متوجه نشدیم چگونه صورت میثاق زخمی شد.

کل دعوا حدود ۱۰ دقیقه طول کشید. از یکی از دوستان‌مان شنیدم میثاق را به بیمارستان رساندند و شدت جراحات چاقو زیاد بوده است.»

او با هیجانی که یادگار روز دعوا بود، ادامه می‌دهد: «مسبب اصلی این دعوای جنجالی دختر دومی بود که در زندگی میثاق پا گذاشت.»

هلیا مردانه رفتار می‌کرد

شاهد ماجرا از شخصیت و زندگی هلیا می‌گوید: «یک‌سالی می‌شد که هلیا را می‌شناختم. می‌گفت ۱۸ سال دارد، اما دروغ می‌گفت کمتر بود.

هلیا رفتارهای مردانه داشت. همیشه دلش می‌خواست مثل پسرها رفتار کند، حتی سلام معمولی را با سام علیک جواب می‌داد.

وقتی بچه بود، پدر و مادرش از هم جدا شدند و با مادرش زندگی می‌کرد. هلیا یک برادر کوچک‌تر هم دارد.

در این یک سالی که او را می‌شناختم و هر روز در پارک می‌دیدمش، رفتارهای نرمالی از خود نشان نمی‌داد.

گاهی پیرمردهای پارک را اذیت می‌کرد. گاهی چاقو در جیبش می‌گذاشت.

ترامادول هم می‌خورد. انواع موادمخدر را هم مصرف می‌کرد، اما اعتیاد نداشت.

همه را برای قدرت‌نمایی و خودنمایی به رخ دوستانش می‌کشید. چند ماهی می‌شد که با میثاق در یک میهمانی آشنا شده بود. عاشق میثاق بود، تا اینکه پای دختر دومی به میان آمد که اسکرین‌شات‌هایی از چت‌های میثاق و خودش برای هلیا فرستاد.»

بعد از اینکه هلیا متوجه خیانت پسر مورد علاقه‌اش شد، تاب نیاورد و با رقیب عشقی خود قرار گذاشت. بعد از آن روز هیچ‌کس در پارک تجمع نکرد. همه غیب شدند.

یکی از دوستان صمیمی هلیا شب گذشته خانه آنها بود. شامگاه دوشنبه مأموران پلیس با حکم وارد خانه شدند. هلیا را دستگیر کردند و به کلانتری ولیعصر در اصفهان بردند. دوست هلیا می‌گوید شب دستگیری مادر هلیا فریاد می‌زد که چنین دختری ندارد.

پدر هلیا هم وقتی وارد کلانتری شده، با مادر هلیا وارد بحث شدیدی می‌شود. پدر و مادرش به جای دفاع از هلیا دنبال مقصر می‌گشتند.

میثاق از بیمارستان مرخص شده، ولی نصف صورتش در دعوا زخمی شده. هنوز مشخص نیست میثاق را چه کسی مورد ضرب‌ و شتم قرار داده است.

وقتی میثاق زخمی شد که قمه دست هلیا نبود، بلکه دست یک پسر بود.

پلیس وارد عمل شد

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در این رابطه می‌گوید: «عوامل انتشاردهنده کلیپ درگیری دختران در اصفهان شناسایی و احضار شدند.»

جهانگیر کریمی گفت: «پس از انتشار کلیپ درگیری چند دختر در فضای مجازی و نمایش قداره توسط یکی از آنها به لحاظ حساسیت موضوع و بازنشر گسترده آن در فضای مجازی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.»

پس از رصد اطلاعاتی انجام‌شده عوامل انتشاردهنده این کلیپ و دختر نوجوان که اقدام به درگیری کرده بودند، شناسایی و ضمن هماهنگی قضایی احضار شدند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان ادامه داد: «بررسی‌های اولیه نشان‌دهنده این است که افراد خاطی در فضای مجازی با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و دوست شده بودند و تحت‌ تاثیر القائات منفی دوستان ناباب خود دست به این‌گونه رفتارها زده‌اند.»

در واقع بروز این‌گونه رفتارهای هنجارشکنانه در جامعه زنگ خطری است برای خانواده‌ها که نظارت بیشتری بر دوستان فرزندان خود و فعالیت آنها در فضای مجازی داشته باشند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه هرگونه رفتارهای هنجارشکنانه که باعث کاهش احساس امنیت شهروندان شود، توسط پلیس رصد و با عوامل مربوطه به برخورد قاطع و قانونی می‌شود، خاطرنشان کرد: «عواملی که اقدام به فیلمبرداری و انتشار این درگیری در فضای مجازی کرده بودند، شناسایی شده و برابر قانون با آنها برخورد خواهد شد.»

برای بررسی چندین عمل و اقدامی اولین سوالاتی که در ذهنمان ایجاد می‌شود این است که مگر این نوجوانان به اصطلاح دهه هشتادی خانواده ندارند که آن ها را نظارت کنند؟ و چرا خشم و نفرت آنقدر زیاد شده است که یک نوجوان می‌تواند با خودش چنین سلاحی را حمل کند؟ و سوالاتی که ممکن است از ذهن هر کسی با دیدن چنین صحنه هایی عبور کند.

هشدار؛ حال حوزه اجتماعی خوب نیست

سید حسن موسوی چلک رییس انجمن مددکاری ایران گفت: ویدیویی که پخش شد ، حامل چند پیام است و این ویدیوها هشداری است که به خودمان بیاییم که حال حوزه اجتماعی خیلی خوب نیست.

او با بیان اینکه این نوع رفتار ها نتیجه‌ی عدم حال خوب جامعه است، افزود: آن چه که محور این فیلم است، خشونت نام دارد که هر از چندگاهی به شکل های مختلف در کوچه، خیابان و پارک می‌بینیم.

موسوی چلک ادامه داد: آن چیزی که نگران کننده است این است که سنین این افراد پایین است، عمده افراد تشکیل دهنده‌ی این درگیری دختر هستند و از اعمال خشونت نسبت به همدیگر عبایی ندارند، درحالی که به ظاهر یک گروه هستند که منجر به اعمال حرکت های خشونت آمیز و درآوردن قمه در محلی می‌شوند.

رییس انجمن مددکاری ایران افزود: پسرانی در گوشه ی این تصاویر هم بودند که این افراد را یا به دعوا تشویق می‌کردند یا آن ها را جدا می‌کردند. و عده ای هم نظاره گر این امر بودند چرا که می‌ترسیدند و نمی‌دانستند در صورت جلو رفتن چه اتفاقی برایشان خواهد افتاد.

او گفت: پیام مهم این اتفاق این است که باید نگران فرزندان خود باشیم، و نگران کسانی باشیم که آینده کشور را باید بسازند و این امر مستلزم این است که ما برای بار آوردن مهارت های بهزیستن اجتماعی، سلامت روان و سلامت اجتماعی، مهارت های ارتباطی و تاب آوری برنامه ریزی کنیم وکار های موثری را انجام دهیم چراکه اگر امری در این خصوص رخ ندهد با موضوع کرونا نگرانی هایمان به مراتب بیشتر افزایش پیدا می‌کند.

موسوی چلک تصریح کرد: موضوع خانواده و نوجوان بسیار مهم است و چون ما اطلاعات فردی از این افراد نداریم هیچ تحلیلی نمی توانیم داشته باشیم اما زمانی که خانواده صمیمیت و نظارت بیشتری داشته باشند وقوع چنین رفتارهایی را کمتر شاهد خواهیم بود.

او با بیان اینکه درباره از این دختر خانمی که قمه دارد هیچ اطلاع خانوادگی‌ای نداریم، افزود: رفتار این دختر نوجوان پیام هایی دارد چرا که چنین رفتاری بخش عمده آن می‌تواند به داخل خانواده هم بازگردد.

باید قبول کنیم که درحال حاضر فرصت های تخلیه هیجانات کمتری وجود دارد – چرا که قبلا مدرسه، محیط های بازی و… بود- اما کرونا در یک سال و نیم اخیر باعث شد همه‌ی این فرصت ها کم رنگ تر شود یا نهایتا از بین برود و تأثیرات منفی‌ای را در رفتار های کودکان و نوجوانان داشته باشد.

موسوی چلک بیان کرد: نگرانی برای بعد از کرونا در حوزه سلامت روانی و اجتماعی، بیشتر از نگرانی موجود در روز های وجود کروناست.

او ادامه داد: خشونت هایی که پزشکی قانونی معاینه و بررسی کرده بود، کمتر از ۶۰۰ هزار پرونده برای سال گذشته بود و این درحالی است که همه خشونت های منجر به بررسی پزشکی قانونی نشده است.

اختلال شخصیت ضداجتماعی را جدی بگیریم

دراین باره لازم است به برخی ریشه یابی های روانی و عوامل موثر بر ایجاد و بروز چنین رفتار هایی توجه کرد که رضا فریدی، روانشناس بالینی و مدیر موسس مرکز مثبت زندگی گفت: کلیپ اخیر از نوجوانان دختری که در فضای مجازی منتشر شده را باید اینگونه بیان کرد؛ امکان اینکه این افراد دچار اختلال شخصیت ضداجتماعی باشند بسیار بالاست، هر چند نیاز به ارزیابی دقیق تر فردی و اجتماعی دارند و صرف دیدن یک فیلم یا کلیپ نمی‌شود با قاطعیت اظهار نظر کرد.

او با بیان اینکه اختلال شخصیت ضد اجتماعی که گاهی با نام سایکوپات نیز از آن یاد می‌شود، به ناتوانی شخص در تن دادن به هنجار های اجتماعی گفته می‌شود، به طوری که جنبه های متعددی از رفتارهای فرد در نوجوانی و بزرگسالی تحت تاثیر این ناتوانی قرار می‌گیرد، افزود: همانطور که از این تعریف مشخص می‌شود، این اختلال از دوران کودکی و نوجوانی نشات می‌گیرد و شکل و عمق روابط والد-فرزندی در شکل گیری این قبیل اختلالات بسیار تاثیرگذار است.

فریدی تصریح کرد: میزان شیوع اختلال شخصیت ضد اجتماعی بین دو تا سه درصد افراد جامعه است.

او با اشاره به اینکه قابل توجه است که این اختلال بیشتر در نواحی فقیرنشین شهری دیده می‌شود که دلیل آن می‌تواند عدم رشد فرهنگی-مذهبی، پایین بودن سطح اقتصاد، فقر محیط آموزشی، عدم دسترسی به اکثر امکانات عمومی شهری، اعتیاد و انحرافات اجتماعی و عواملی از این دست باشد، ادامه داد: بالاترین نرخ شیوع اختلال شخصیت ضد اجتماعی، البته در مردان دیده می‌شود.

این نرخ به ویژه در مردانی که دچار اختلال مصرف الکل یا اختلالات جنسی هستند و نیز در زندانیان بیشتر است ولی به این معنا نیست که در خانم ها دیده نمی‌شود و وجود ندارد بلکه این اختلال در آنها نیز می‌تواند شکل بگیرد هر چند تعداد پسربچه هایی که به این اختلال دچار هستند، بیشتر از دختران است.

این روانشناس بالینی تأکید کرد:  دختران معمولا نزدیک به سن بلوغ و پسرها حتی زودتر از بلوغ، علائم این اختلال را از خود نشان می‌دهند و این اختلال الگویی خانوادگی دارد، به طوری که شیوعش در بستگان درجه اول و همچنین مردان مبتلا به این اختلال پنج برابر بیشتر از سایر گروه های خانواده سالم است.

فریدی با بیان اینکه  اختلال شخصیت ضد اجتماعی با رفتارهای بزهکارانه متفاوت است، گفت: اگر تنها تظاهر وضعیت کسی رفتار ضداجتماعی گونه باشد باید او را به عنوان فرد دچار رفتار بزهکارانه بدون اختلال شخصیت ضد اجتماعی طبقه بندی کرد همچنین معمولا این اختلال قبل از پانزده سالگی شروع می‌شود و سیر رو به رشدی را طی می‌کند.

او ادامه داد: سیر اختلال بدین صورت طی می‌شود که کودک در ابتدا دچار اختلال بیش فعالی است. تشخیص این اختلال در کودک بسیار اهمیت دارد، زیرا اگر به موقع تشخیص داده نشود، این اختلال به رشد خود ادامه دهد در ادامه کودک دچار اختلال سلوک خواهد شد.

فریدی با اشاره به اینکه این آغاز خرابکاری های او در اجتماع و خانواده خواهد بود و سپس اگر سلوک کودک کنترل نشود بعد از سن ۱۸ سالگی شخص دچار اختلال شخصیت ضد اجتماعی شده و دایره خرابکاری های او نیز وسیع تر می‌شود، گفت: برخی از عوامل ریسک بروز این اختلال را در فرد افزایش می‌دهند که شامل : اختلال سلوک در کودکی، پیشینه خانوادگی اختلال شخصیت ضد اجتماعی و یا سایر اختلالات شخصیت و بیماری های روانی، قرار گرفتن در معرض کودک آزاری و یا بی توجهی در دوران کودکی، زندگی خانوادگی بی ثبات، خشونت بار یا از هم گسیخته در دوران کودکی، نبودن والدین (غفلت)، تنبیه کردن مکرر کودک و بی توجهی، والدین دارای سطح سواد پایین، فقر و گرسنگی کشیدن در زمان کودکی، بیمار بودن والدین در زمان کودکی که باعث می‌شود کودک روحیه خودش را از دست بدهد، والدین دارای بیماری روانی و مطالب مرتبط اختلال بیش فعالی-نقص توجه و عوارض آن برای رشد کودک است.

فریدی گفت: بیماران دچار اختلال شخصیت ضد اجتماعی یا سایکوپات ها با اینکه ممکن است دارای ظاهری طبیعی و گرم و صمیمی باشند ولی در زندگی شخصی آنها مواردی دیده می‌شود که اصلا مثبت نیستند، از جمله دروغ گویی، فرار از مدرسه و فرار خانه، دزدی، دعوا، سوءمصرف مواد و اعمال غیر قانونی.

او با بیان اینکه سایکوپات ها با بدخلقی، عصبانیت ، پرخاش ، غر زدن ، گریه و هر روش دیگری سعی می کنند شرایط را به نفع خود در موقعیت های مختلف تغییر دهند، ادامه داد: این دسته بیماران هیچ گونه احساس پشیمانی و گناهی در خود ندارند و بحث را به نحوی مدیریت می کنند که اطرافیان خود را مقصر شرایط بدانند. در بحث با این افراد، آنقدر با تهمت و برچسب های واهی بمباران خواهید شد که حتی خود نیز آنها را باور خواهید کرد.

این روان شناس افزود: عدم وجود همدلی مهم ترین مشخصه رفتاری این دسته بیماران در زندگی با اطرافیان و عزیزانشان است. رفتار آنها ناجوانمردانه است، از شما استفاده می کنند تا به آنچه می خواهند برسند.

شش ماه تا دو سال زندان برای تظاهر و قدرت نمایی با سلاح سرد

البته لازم است برای جلوگیری از بروز چنین رفتار ها و خشونت هایی قوانین موجود در کشور را به طور ویژه بررسی کرد چرا که ممکن است بسیاری از این نوجوانان تصور کنند که قانون برای آن ها جرائمی را در نظر نگرفته است و آن ها بدون داشتن هیچ ترسی می توانند هر عملی را در کوچه و خیابان انجام دهند.

علیرضا طباطبایی، حقوقدان و وکیل جرائم رایانه ای گفت: برای برخورد با چنین اقداماتی اگر نوجوان به ۱۸ سال نرسیده باشد دادگاه اطفال باید به آن رسیدگی کند.

او بیان کرد: دادگاه اطفال معمولا در چنین مواردی مسامحه می‌کند و سعی می‌کند تا جایی که ممکن است مجرمین را به زندان معرفی نکند چرا که عاقبت چنین امری برای نوجوانان بدتر خواهد بود چرا که این افراد با ورود به زندان چیزهای جدیدی را یاد می‌گیرد و عوارض بدتری ایجاد می‌شود.

طباطبایی تصریح کرد: حمل سلاح سرد جرم مختص به خود را دارد و آشکار کردن آن نیز دارای جرم مخصوص به خود است و این فرد حمل قمه و قدرت نمایی با آن وسیله را داشته است.

او درخصوص حمل سلاح سرد گفت: تظاهر و قدرت نمایی با سلاح سرد به استناد ماده ۶١٧ قانون مجازات اسلامی شش ماه تا دوسال حبس و تا ٧۴ ضربه شلاق را به دنبال دارد که البته با توجه به سن، شخص قاضی رسیدگی کننده می‌تواند از اقدامات جایگزین و تخفیف در مجازات استفاده کند.

طباطبایی درباره مجازات فردی که از چنین صحنه ای فیلم برداری کرده است، اظهار کرد: قانون برای این فرد مجازاتی در نظر نگرفته است چرا که پخش فیلم های شخصی افراد عمل مجرمانه است.

والدین به گوش باشند

بهرحال به نظر می رسد در مجموع نظارت والدین بیشترین سهم را در تبیین بزهکاری نوجوان دارد و پیشنهاد می‌شود که والدین کنترل و نظارت بر رفتارهای نوجوانان‌شان، معاشرت‌ها و دوستان آن‌ها را کاملاً جدی بگیرند.

همچنین لازم است والدین جوی صمیمانه را برای خانواده‌شان تدارک ببینند تا با شکل‌گیری ارتباطات عاطفی در درون خانواده دلبستگی فرزندان و والدین نسبت به هم‌دیگر افزایش یابد.

۱۴۰۰/۰۴/۱۴ شما نیوز – برنا

جدیدترین و کامل ترین اخبار شهرستان شاهین شهر و میمه

رسانه خبری، فرهنگی و اجتماعی شاهین شهری
گروه اجتماعی و مدیریت شهری

وب سایت خبری شاهین شهر
www.shahinshahri.ir

کانال خبری شاهین شهر
به اجتماع بزرگ مجازی شاهین شهری ها در اینستاگرام بپیوندید:

@shahinshahri.ir

ارسال مطلب به دیگران :
حراج %10+%25 جشنواره پاییزی نوین‌چرم در فروشگاه‌ها و فروشگاه اینترنتی

💡 مطالب پیشنهادی

با تدبیر دادستان و تلاش پلیس آگاهی شهرستان :
قاتل کارمند شهرداری شاهین شهر در کمتر از ۱۲ ساعت دستگیر شد | + جزئیات دستگیری قاتل رسول شهریاری

🔶 به گزارش شینا | SHINNA ؛ در پی قتل مرحوم رسول شهریاری | کارمند شهرداری شاهین شهر و مدیر اسبق کانون مداحان و ریاست بسیج هنرمندان شاهین شهر به ضرب گلوله و با سلاح گرم ، با تدابیر دادستان محترم و تلاش پلیس امنیتی و آگاهی شهرستان شاهین شهر و میمه قاتل وی در کمتر از ۱۲ساعت دستگیر و مورد بازجویی قرار گرفت و اسلحه مورد استفاده نیز ضبط گردید. 🔶 بنا بر روایت منابع آگاه در بازجویی های انجام شده از متهم تا این لحظه مشخص شده است که اختلاف خانوادگی انگیزه قاتل برای دست زدن به این جنایت بوده است. 🔶 فرآیند قضایی این پرونده در حال طی شدن است و بازپرس ویژه قتل نیز در حال رسیدگی به پرونده می باشند و نتایج بررسی‌های قضایی در صورت انتشار توسط مقامات مسئول اطلاع‌رسانی خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *