اخبار ویژه
با تیگو 8 پرو e پلاس مجهز به گیربکس پیشرفته DHT برای تجربه نهایت لذت رانندگی آماده شوید!

شهرداری تیران پنج تُن علوفه به حیات وحش قمیشلو اهدا کرد

به گزارش رسانه شاهین شهری به نقل از مهر، نماینده مجمع فعالان زیست‌ محیطی ایران و مدیر عامل انجمن دوستداران محیط‌ زیست تیران و کرون گفت: شهرداری در قالب نذر طبیعت برای حیات وحش قمیشلو ۲۴ هزار لیتر آب و پنج تن علوفه اهدا کرد.

مهدی دادخواه تیرانی اظهار داشت: شهرداری و شورای شهر تیران و کرون با همکاری شماری از دوستداران طبیعت در اقدامی خیرخواهانه حدود پنج تُن علوفه خشک به وحوش پارک ملی و پناهگاه حیات وحش قمیشلو اهدا کردند که روز گذشته (چهارشنبه ۲۳ تیرماه) به پاسگاه محیط‌ بانی دربند این منطقه تحویل شد.

شهرداری تیران پنج تُن علوفه به حیات وحش قمیشلو اهدا کرد

وی افزود: تاکنون با کمک شهرداری در دو مرحله ۲۴ هزار لیتر برای حیات وحش قمیشلو آبرسانی شده و این روند در قالب نذر طبیعت ادامه خواهد داشت.

نماینده مجمع فعالان زیست محیطی ایران در شهرستان تیران و کرون با اشاره به اهدا افزون بر چهار تُن علوفه با کمک مردم و دوستداران محیط‌زیست در روزهای اخیر، خاطرنشان کرد: در شرایط خشکسالی که بی آبی و فقر پوشش گیاهی جان گونه‌های حیات وحش را تهدید می‌کند، علوفه‌ها پرس شده و سالم تهیه شده تا با راهنمایی کارشناسان محیط‌ زیست و محیط‌ بانان در محل‌های تعیین شده که احتمال خروج حیوانات وجود دارد، علوفه ریزی شود.

دادخواه اضافه کرد: صدها رأس گونه علف خوار از جمله آهو در پی خشکسالی منطقه را ترک کردند که شاید نیمی از آنها دوباره به پناهگاه بازنگردند. شماری از این حیوانات در این مدت کشته یا تلف شده‌اند.

پارک ملی و پناهگاه حیات وحش قمیشلو با مساحت ۱۱۳ هزار هکتار، یکی از قدیمی ترین مناطق حفاظت شده در سطح جهان است که در میان شهرهای تیران و کرون، نجف‌آباد، شاهین شهر و خمینی شهر واقع شده است.

شهرداری تیران پنج تُن علوفه به حیات وحش قمیشلو اهدا کرد

این منطقه دارای ۲۸ گونه پستاندار، ۸۱ گونه پرنده، دو گونه دوزیست و ۳۱ گونه خزنده است. قمیشلو مامن گونه شاخص “قوچ اصفهان” است که به عنوان نماد حیات وحش جانوری این استان نیز معرفی و ثبت شده است.

۱۴۰۰/۰۴/۲۴ – رسانه خبری ، فرهنگی و اجتماعی شاهین شهری به نقل از مهر

جدیدترین و کامل ترین اخبار شهرستان شاهین شهر و میمه

رسانه خبری، فرهنگی و اجتماعی شاهین شهری
گروه اجتماعی و مدیریت شهری

وب سایت خبری شاهین شهر
www.shahinshahri.ir

کانال خبری شاهین شهر
به اجتماع بزرگ مجازی شاهین شهری ها در اینستاگرام بپیوندید:

@shahinshahri.ir

ارسال مطلب به دیگران :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *