اخبار ویژه
با تیگو 8 پرو e پلاس مجهز به گیربکس پیشرفته DHT برای تجربه نهایت لذت رانندگی آماده شوید!

بازدید مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان بوشهر از شرکت مدیریت پسماند شاهین شهر

مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان بوشهر و کارشناسان بخش خصوصی حفاظت از محیط زیست استان بوشهر امروز (پنجشنبه_۲۱ مرداد ماه) در بازدید از کارخانه بازیافت و شرکت مدیریت پسماند شهرداری های شاهین‌شهر و میمه، برخوار و خمینی‌شهر، در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: استان اصفهان تجربیات موفق و آزموده شده‌ای در احداث و توسعه کارخانه‌های بازیافت زباله، جلوگیری از آلودگی محیط زیست و پرهیز از تخریب زیستگاه حساس دارد.

فرهاد قلی‌نژاد گفت: کارخانه بازیافت و شرکت مدیریت پسماند شهرداری های شاهین‌شهر و میمه، برخوار و خمینی‌شهر یکی از موفق‌ترین شرکت‌های مدیریت پسماند در جلوگیری از آلودگی محیط زیست و تخریب زیستگاه حساس است.

وی تصریح کرد: استان ساحلی بوشهر در مجاورت زیستگاه‌های حساس نظیر تالاب‌ها سواحل دریا و … بوده و با کمبود زمین برای دفن زباله مواجه است که تبادل اندیشه، تجربیات و بهره‌مندی از الگوهای موفق در راستای مدیریت و بازیافت پسماند می‌تواند راهگشای این مسئله در بوشهر باشد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر، شرکت مدیریت پسماند شهرداری های شاهین‌شهر و میمه، برخوار و خمینی‌شهر را یک مجموعه بازیافتی کامل دانست و افزود: توسعه الگوهای مدیریتی، راهبردی و عملیاتی این مجموعه و معرفی آن‌ها به سایر نقاط کشور می‌تواند در افزایش تعداد کارخانه‌های بازیافت کشور و دستیابی به راهکارهای موثر و مهم در دفن پسماند با کمترین میزان آلودگی زیست محیطی یاری رسان باشد.

وی با بیان اینکه کشور نیازمند سیاست‌گذاری‌های ملی در حوزه پسماند است، خاطرنشان کرد: اصلاح ساختار مدیریت پسماند کشور نیازمند سیاست‌گذاری‌های جامع و ملی حوزه پسماند در ساختارهای اداری و بودجه‌ای است.

قلی‌نژاد بر موفقیت بازیافت صنعتی در کشور تاکید کرد و ادامه داد: بازیافت صنعتی در مقایسه با بازیافت خانگی و شهری در وضعیت مطلوب تری قراردارد، در همین راستا موفقیت بهتر در بازیافت خانگی و شهری در گرو سیاست‌گذاری‌های حمایتی و تشویقی برای شهرداری‌ها به منظور افزایش و توسعه فرآیند بازیافت آن‌ها خواهد بود زیرا، بازیافت علاوه‌بر جلوگیری از آلودگی آب، خاک، هوا و محیط زیست در بازگرداندن مواد به چرخه اقتصادی نیز موثر است.

شرکت مدیریت پسماند شهرداریهای شاهین‌شهر و میمه، برخوار و خمینی‌شهر

مسعود عارفیان-مدیرعامل شرکت مدیریت پسماند شهرداریهای شاهین‌شهر و میمه، برخوار و خمینی‌شهر نیز در گفت و گو با ایسنا گفت: این کارخانه بطور متوسط حدود روزانه ۳۱۸ تن پذیرش پسماند داشته که در فرایند پردازش از آن کود کمپوست تولید، اقلام قابل بازیافت استحصال و اقلام غیر قابل بازیافت نیز در سلول دفن بهداشتی اقلام غیرقابل بازیافت با حجم حدود ۴۰۰هزار مترمکعب دفن می‌شود.

وی یکی از شاخص‌ترین عملکردهای این شرکت را آموزش تفکیک زباله از مبدا دانست و افزود: این شرکت در سه شهرستان زیر نظر خود آموزش تفکیک از مبدا زباله را اجرایی کرده که حاصل زیباسازی چهره شهر بوده، همچنین با همکاری شرکت‌های دانش بنیان و نهادهای آموزشی و دانشگاهی در زمینه تبدیل شیرابه به پودر و تولید کود کمپوست دستاوردهای خوبی بدست آورده و در سایه بهره‌مندی از آزمایشگاه‌های استاندارد و محفاظت محیط زیست در مجموعه کارخانه پروژه‌های صنایع تبدیلی و پردازش پسماند در آن احداث و به زودی بهره‌برداری خواهد شد.

مدیرعامل شرکت مدیریت پسماند شهرداری های شاهین‌شهر و میمه، برخوار و خمینی‌شهر با بیان اینکه در راستای تلطیف هوا و پاکسازی آن در اطراف کارخانه باغات مثمر و غیرمثمر احداث شده‌است، ادامه‌داد: کارخانه بازیافت در مساحت ۸۴ هکتار اراضی احداث شده که ۱۲ هکتار آن به باغ اختصاص یافته که ۵ هکتار آن باغات پسته و گیاهان مثمر بوده و در مابقی گیاهان غیرمثمر کشت شده‌اند.

مهدی پورقاسم_رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شاهین‌شهر و میمه نیز با بیان اینکه شرکت مدیریت پسماند شهرداری های شاهین‌شهر و میمه، برخوار و خمینی‌شهر یکی از کارآمدترین شرکت‌های بازیافت زباله شهری در کشور است، به ایسنا گفت: شرکت مدیریت پسماند شهرداری های شاهین‌شهر و میمه، برخوار و خمینی‌شهر در سال‌های اخیر اقدام به آموزشی در راستای تفکیک زباله از مبدا، کاهش تولید زباله و کاهش ریجکت زباله در شهرستان‌های زیر مجموعه کرده‌است.

وی با بیان اینکه شرکت مدیریت پسماند شهرداری های شاهین‌شهر و میمه، برخوار و خمینی‌شهر در جمع‌آوری و تبدیل زباله خانگی به کود کمپوست و بازیافت با استفاده از فناوری‌های نوین فعالیت قابل قبولی در شاهین‌شهر و میمه داشته‌است، افزود: این شرکت همواره یاور محیط زیست و دوستدار آن بوده و در چند سال گذشته پیشنهاد واحد خدماتی سبز از شهرستان شاهین‌شهر و میمه بوده‌است.

۱۴۰۰/۰۵/۲۱ – شاهین شهری ( ایسنا )

جدیدترین و کامل ترین اخبار شهرستان شاهین شهر و میمه

رسانه خبری، فرهنگی و اجتماعی شاهین شهری
گروه اجتماعی و مدیریت شهری

وب سایت خبری شاهین شهر
www.shahinshahri.ir

کانال خبری شاهین شهر
به اجتماع بزرگ مجازی شاهین شهری ها در اینستاگرام بپیوندید:

@shahinshahri.i r

خبرهای شاهین شهر,خبرهای شهرستان شاهین شهر و میمه,اخبار شاهین شهر,اخبار شهرستان شاهین شهر و میمه,اخبار مدیریت شهری شاهین شهر,خبرهای مدیریت شهری شاهین شهر,شاهین شهر, شاهین شهری,وب سایت شاهین شهر,وب سایت شاهین شهری, پایگاه خبری شاهین شهر,پایگاه خبری شاهین شهری,کانال خبری شاهین شهر,کانال اخبار شاهین شهر

ارسال مطلب به دیگران :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *