اخبار ویژه
با تیگو 8 پرو e پلاس مجهز به گیربکس پیشرفته DHT برای تجربه نهایت لذت رانندگی آماده شوید!

اربابان سلاح در شاهین شهر !

شاهین شهر به مدت ۱۰ روز میزبان مسابقات بین‌المللی ارتش‌های جهان ۲۰۲۱ است. یکی از شاخه‌های مهم این مسابقات رشته «اربابان سلاح» است که میزبان آن نیروی زمینی ارتش در شاهین شهر می‌باشد.

مسابقات بین المللی ارتش های جهان 2021 شاهین شهر - وب سایت شاهین شهری

سرهنگ محمد سیدی مسئول برگزاری این دوره مسابقات با اشاره به برگزاری ششمین دوره مسابقات بین المللی ارتش‌ های جهان ( ٢٠٢١ ) در شاهین شهر و اصفهان اظهار داشت: این مسابقات به مدت ۱۰ روز برگزار خواهد شد.

تیزر معرفی مسابقات بین المللی ارتش های جهان ۲۰۲۱ شاهین شهر

وی با بیان اینکه این مسابقات از روز اول شهریورماه آغاز می‌شود، تصریح کرد: در این مسابقات شرکت کنندگان در زمینه فنی مهارت و توانایی تیز اندازی سلاح‌های جنگی، توپخانه، پدافند هوایی، سلاح‌های سبک و راکت انداز با یکدیگر رقابت می‌کنند.

مسابقات بین المللی ارتش های جهان 2021 شاهین شهر - وب سایت شاهین شهری

مسئول برگزاری ششمین دوره مسابقات بین المللی ارتش های جهان سال ٢٠٢١ با بیان اینکه در این مسابقات، قهرمان دوره قبل روسیه و ایران و چند کشور حضور دارند، ابراز داشت: مراسم افتتاحیه این بازی‌ها ۳۱ مردادماه ساعت هشت صبح با حضور نمایندگان کشورهای شرکت کننده، سفرای آنها و میهمانان داخلی و خارجی در محل دانشکده پدافند شاهین شهر با برنامه‌های افتتاحیه آغاز می‌شود.

مسابقات بین المللی ارتش های جهان 2021 شاهین شهر - وب سایت شاهین شهری

وی با بیان اینکه عموم شهروندان می‌توانند برای تماشای این مسابقات با رعایت پروتکل‌های بهداشتی حضور یابند، اضافه کرد: با همکاری مرکز آموزش توپخانه و موشک‌ها و دیگر یگان‌های نزاجا میدان مسابقات در شاهین شهر و کوه صفه اصفهان برای این مسابقات آماده شده است.

مسابقات بین المللی ارتش های جهان 2021 شاهین شهر - وب سایت شاهین شهری

سرهنگ سیدی ادامه داد: یکی از شاخه‌های مهم این مسابقات اربابان سلاح است که تفسیر مهم این شاخه، نگهداری تجهیزات توپخانه‌ای است، در این شاخه تیم‌هایی از نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، چین و روسیه شرکت دارند.

در این رابطه همچنین امیر سرتیپ دوم محسن آذرافروز، ارشد ارتش در استان‌های اصفهان، یزد و چهار محال و بختیاری گفت: مسابقات نظامی ارتش‌های جهان در رشته اربابان سلاح از فردا ۳۱ مردادماه تا ۱۲ شهریور در استان اصفهان برگزار می‌شود.

آذرافروز خاطرنشان کرد: بازی‌های بین‌المللی نظامی یک رویداد ورزشی نظامی است که توسط وزارت دفاع روسیه طرح‌ریزی شده و از سال ۱۳۹۴ شروع شده و به طور متوسط ۳۰ کشور اعلام حضور کرده و هر ساله بر تعداد این کشورهای افزوده می‌شود، در سال ۲۰۱۹ در سطح دنیا ۸۱ کشور در این مسابقات حضور داشتند.

از سال ۲۰۱۹ در سطح دنیا ۸۱ کشور در این مسابقات شرکت کردند و جمهوری اسلامی ایران نیز از ابتدای آغاز این رویداد با اذن مقام معظم رهبری مجوز حضور در این رقابت‌ها را به‌دست آورد به طوری‌که دستور داده شد با تمام قدرت در این رزم‌نمایی شرکت کنیم.

در سال‌های گذشته که در این رویداد شرکت کرده‌ایم از واژه مسابقات استفاده می‌کنیم، درحالی که این رویداد، بازی‌های بین‌المللی هست و به خاطر ایجاد انگیزه و رقابت، مسابقات به آن اضافه شد.

نشست خبری ۱ –  مسابقات بین المللی ارتش های جهان ۲۰۲۱ شاهین شهر

امیر آذر افروز گفت: تمام نیرو‌های مختلف از جمله هوایی، زمینی و دریایی در این مسابقات شرکت می‌کنند و کل مسابقات در ۳۴ رشته انجام خواهد گرفت که هدایت و فرماندهی کل بازی‌ها توسط کشور مبتکر یعنی روسیه انجام می‌پذیرد.

مسابقات بین المللی ارتش های جهان 2021 شاهین شهر - وب سایت شاهین شهری

وی تصریح کرد: ایران نیز امسال در این مسابقات میزبان شاخه اربابان سلاح شده و کشور‌های بلاروس یا قزاقستان نیز میزبان مسابقات دیگر هستند، اما نهایتا در مراسم اختتامیه نتایج این المیپک نظامی مشخص و به طور همزمان در همه کشور‌ها اعلام خواهد شد.

امیر آذر افزوز تصریح کرد: یکی از نکات جالب توجه این بازی‌ها این است که، چون کشور‌های مختلف در کنار یکدیگر در این مسابقات شرکت می‌کنند تجارب فنی و عملیاتی خوبی را با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند که نیرو‌های جمهوری اسلامی ایران در این زمینه مملو از تجارب بسیاری از دوران دفاع مقدس هستند به همین خاطر برخورد نیرو‌های ارتش ایران با مسائل فنی برای دیگر کشور‌ها بسیار جالب است.

وی با اشاره به برگزاری این مسابقات از سال ۲۰۱۵ توسط روسیه، ادامه داد: از ابتدای برگزاری این مسابقات، تیم‌ نیروهای مسلح ایران تاکنون در مسابقات شرکت داشته و نتایج قابل قبولی از جمله رتبه سوم مسابقات چین و رتبه دوم مسابقات روسیه را کسب کرده است.

مسابقات بین المللی ارتش های جهان 2021 شاهین شهر - وب سایت شاهین شهری

ارشد ارتش در استان‌های اصفهان، یزد و چهار محال و بختیاری ادامه داد: سال گذشته نیز علیرغم به اوج رسیدن کرونا، تیم ایران به دستور ستاد کل نیروهای مسلح در رشته‌های مختلف شرکت کردند‌.

امیر سرتیپ دوم محسن آذرافروز ادامه داد: مسابقات نظامی ارتش‌های جهان با حضور ۴ تیم از کشورهای ایران، روسیه، ازبکستان و ویتنام به میزبانی مرکز آموزش توپخانه و موشک‌های نیروی زمینی ارتش در اصفهان برگزار می‌شود.

ارشد ارتش در استان‌های اصفهان، یزد و چهار محال و بختیاری با اشاره به میزبانی ارتش منطقه اصفهان از این‌ دوره مسابقات، افزود: میدان مسابقات در شاهین‌شهر و کوه صفه اصفهان پیش‌بینی شده است‌.

مسابقات بین المللی ارتش های جهان 2021 شاهین شهر - وب سایت شاهین شهری

ارشد ارتش در استان‌های اصفهان، یزد و چهار محال و بختیاری با بیان اینکه مسابقات در ۳۴ رشته برگزار می‌شود، گفت: از شاخه‌های مهم این مسابقات رشته «اربابان سلاح» است که مربوط به نگهداری تجهیزات توپخانه‌ای بوده و میزبان آن نیروی زمینی ارتش است، همچنین یکی از رشته‌ها توسط نیروی دریایی ارتش در سواحل خلیج فارس و یکی دیگر از رشته‌ها توسط نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران میزبانی و بخش‌های دیگری نیز از این مسابقات همزمان ‌در بلاروس و قزاقستان اجرا می‌شود و فدراسیون روسیه نیز بر تمام مراحل نظارت دارد.

نشست خبری کامل مسابقات بین المللی ارتش های جهان ۲۰۲۱ شاهین شهر

وی با اشاره به ویژگی‌های رشته «اربابان سلاح» اضافه کرد: در این مسابقات تیم‌های نظامی از سلاح‌های سنگین و سبک توپخانه صحرایی، پدافند هوایی و سلاح‌های انفرادی اعم از توپخانه متوسط ۱۲۲ میلی‌متری، کاتیوشا، پدافند ۲۳ میلی‌متری و انواع سلاح سبک انفرادی و اجتماعی و تجهیزات ترابری تاکتیکی توپخانه استفاده کرده و در ۵ مرحله به رقابت می‌پردازند.

مصاحبه با سرپرست تیم روسیه در مسابقات بین المللی ارتش های جهان ۲۰۲۱ شاهین شهر

وی با بیان‌ اینکه رشته‌های این مسابقات هر ساله افزوده می‌شود، مطرح کرد: امسال ۱۰ وابسته نظامی جهان از مسابقات اصفهان بازدید می‌کنند و همچنین سرکنسول روسیه از روند آماده‌سازی مکان مسابقات بازدید و از ابتکارات جمهوری اسلامی ایران ابراز رضایت کرد.

۱۴۰۰/۰۵/۲۹ – شاهین شهری ( شاهین شهری+فارس+مهر+مشرق+صدا و سیما )
جدیدترین و کامل ترین اخبار شهرستان شاهین شهر و میمه

رسانه خبری، فرهنگی و اجتماعی شاهین شهری
کارگروه ورزشی

وب سایت خبری شاهین شهر
www.shahinshahri.ir

کانال خبری شاهین شهر
به اجتماع بزرگ مجازی شاهین شهری ها در اینستاگرام بپیوندید:

@shahinshahri.ir

خبرهای شاهین شهر,خبرهای شهرستان شاهین شهر و میمه,اخبار شاهین شهر,خبر شاهین شهر,اخبار شهرستان شاهین شهر و میمه,اخبار ورزشی شاهین شهر,خبرهای ورزشی شاهین شهر,شاهین شهر,شاهین شهری,وب سایت شاهین شهر,وب سایت شاهین شهری,پایگاه خبری شاهین شهر,پایگاه خبری شاهین شهری,کانال خبری شاهین شهر,کانال اخبار شاهین شهر

ارسال مطلب به دیگران :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *