اخبار ویژه

اقتصادی | ایران

آگهی استخدام راننده پایه یک در شهرداری شاهین شهر

آگهی استخدام راننده پایه یک در شهرداری شاهین شهر

🔹 به گزارش پایگاه خبری شاهین شهری ؛ سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری شاهین شهر فراخوانی به منظور جذب و استخدام راننده پایه یکم منتشر نمود ، متن این اطلاعیه به شرح ذیل است :
🔸 به اطلاع شهروندان ارجمند می رساند سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری شاهین شهر در نظر دارد برای تکمیل و سازماندهی نیروی‌های مجرب، راننده پایه یکم استخدام نماید.
🔸 متقاضیان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در ساعات اداری به سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری شاهین شهر به آدرس شاهین شهر- بلوار جمهوری اسلامی (جنب هتل اطلس) طبقه اول، واحد امور اداری مراجعه نمایند.

ادامـه مــطلب ...

محسن قدیری به مدیریت پتروپالایشگاه اصفهان ابقا شد

محسن قدیری مدیریت پترو پالایشگاه اصفهان

🔸 به گزارش پایگاه خبری شاهین شهری ،  با رای اکثریت هیأت مدیره پترو پالایش اصفهان ، محسن قدیری مدیرعامل فعلی این مجموعه به مدت دو سال دیگر در این سمت در مجموعه مدیریتی پترو پالایشگاه اصفهان ابقاء شد.
🔸 این تداوم منصب درحالی به وقوع پیوسته که ساخت پالایشگاه غدیر بندر عباس با ظرفیت تولید ۱۲۰ هزار بشکه  توسط پتروپالایش اصفهان آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود به‌عنوان اولین پالایشگاه دولت چهاردهم تا ۱۴۰۵ به بهره‌برداری برسد.
🔸 دکتر محسن قدیری سابقاً همچنین بعنوان مرد سال صنعت نفت ایران و پترو پالایش اصفهان، به عنوان شرکت برتر صنعت نفت ایران در سال ۱۴۰۲ معرفی شد.

ادامـه مــطلب ...

اظهارات جالب و تامل برانگیز اداره کار شاهین شهر :
با وجود ۲۰۰۰ فرصت شغلی خالی ، نیروی کار نداریم ولی بیکار داریم!

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شاهین شهر و میمه در اظهاراتی تامل برانگیز بیان داشت : با وجود توسعه صنایع در این شهرستان‌ ، هنوز بیکاری داریم در حالیکه دو هزار فرصت شغلی ویژه کارگران ماهر، خالی است.

🔸 رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شاهین شهر و میمه در اظهاراتی تامل برانگیز بیان داشت : با وجود توسعه صنایع در این شهرستان‌ ، هنوز بیکاری داریم در حالیکه دو هزار فرصت شغلی ویژه کارگران ماهر، خالی است.
🔸 علینقی افزود: این به یک چالش بر سر راه فعالیت #واحدهای_صنعتی تبدیل شده و لازم است با #فرهنگ_سازی و همچنین آموزش نیروی انسانی برای آن تدبیری اندیشیده شود.
🔸 کارشناسان اداره کار در باب این مشکل چنین اظهار نظر نمودند که آموزش تئوری محور از سویی و از سوی دیگر فرهنگ #پشت_میز_نشینی موجب شده است تا در زمینه #نیروی_انسانی_ماهر و آچار به دست برای فعالیت در #صنایع با کمبود روبرو شویم و همچنین ابراز داشت در مبحث حقوق کارگران بایست بازنگری متناسب با #معیشت آنها صورت بگیرد.
🔸 رئیس #اداره_کار_شاهین_شهر با اشاره به اینکه #نرخ_بیکاری این شهرستان در طی 8 سال حدود 9 درصد کاهش داشته و از هفده و نیم درصد در سال ۹۵ ، به هشت و نیم درصد در حال حاضر رسیده است افزود : هنوز بیکار در شهرستان داریم از سوی دیگر فرصت‌های شغلی خالی داریم.

ادامـه مــطلب ...

ورود تاکسی های برقی به ناوگان حمل و نقل شاهین شهر

ورود تاکسی های برقی به ناوگان حمل و نقل شاهین شهر

🔸 به گزارش پایگاه خبری شاهین شهری سعید اکرم خانی رییس سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری شاهین شهر گفت: در راستای اجرای طرح توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر درون شهری با ناوگان برقی و به منظور کاهش آلودگی و کاهش مصرف سوخت، سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری شاهین شهر اقدام به پیش ثبت نام تاکسی برقی نموده است و در صورت به حد نصاب رسیدن، متقاضیان برای انجام مراحل بعدی معرفی می‌گردند. 🔸 اکرم خانی با بیان اینکه از متقاضیان برای پیش ثبت نام وجهی دریافت نخواهد شد گفت: رانندگان می‌توانند جهت اطلاع از شرایط و تسهیلات به سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری شاهین شهر مراجعه نمایند.

ادامـه مــطلب ...

ریاست اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان شاهین شهر خبر داد :
کشت ۳۵ هکتار گل کاکتوس در شاهین‌شهر با مشارکت اداره اوقاف | به دنبال افزایش درآمد امامزادگان هستیم

کشت گل کاکتوس در ۳۵ هکتار از اراضی بقاع متبرکه شاهین‌شهر | به دنبال افزایش درآمد امامزادگان هستیم

🔸 رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شاهین‌شهر و میمه از اجرای طرح مشارکتی حدود ۳۵ هکتار از اراضی کشاورزی امامزاده قاسم (ع) به طرح مشارکت برای کاشت گل کاکتوس خبر داد. وی همچنین اظهار داشت : به دنبال هم‌افزایی برای افزایش درآمد امامزادگان هستیم. 🔸 وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای سرمایه‌گذاری و ایجاد ارزش افزوده در بقاع متبرکه شهرستان تصریح کرد: در حوزه سرمایه‌گذاری حدود ۳۵ هکتار از اراضی کشاورزی امامزاده قاسم (ع) به طرح مشارکت برای کاشت گل کاکتوس اختصاص داده شده و قرارداد آن در آستانه تنظیم می باشد. 🔸 وی با بیان اینکه به دنبال هم‌افزایی برای افزایش درآمد امامزادگان هستیم، گفت: این یک نگاه جدیدی است که در موقوفات و بقاع متبرکه مورد توجه قرار گرفته تا بتوانیم بدین وسیله از سرمایه‌های امامزادگان و موقوفات، استفاده بهینه‌ای داشته و درآمد پایدار و بیشتری ایجاد کرد.

ادامـه مــطلب ...

قیمت گوشت ، مرغ و شترمرغ امروز یکشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۳

تابستان داغ بازار مرغ را هم گرم کرده است! مرغ امروز گران تر از دیروز

قیمت مرغ

🔸 به گزارش «پایگاه خبری شاهین شهری» بازار #گوشت و #دام تهران امروز یکشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۳، شاهد افزایش قیمت #گوشت_مرغ زنده در جریان معاملات نسبت به روز پیش است. 🔸 براساس اعلام پایگاه خبری صنعت #مرغداری و دامپروری، امروز هر کیلو #مرغ کشتار در بازار رشد #قیمت را نسبت به روز پیش در پیش گرفت و ۸۰,۶۰۱ تومان خرید و فروش شد. 🔸 همچنین هر کیلو دام در #کشتارگاه امروز با ثبات قیمت را نسبت به روز گذشته تجربه کرده است و ۶۶۰ هزار تومان خرید و فروش شد.

ادامـه مــطلب ...

تعطیلی اصناف اصفهان به دلیل گرمای هوا تکذیب شد

تعطیلی اصناف اصفهان به دلیل گرمای هوا تکذیب شد

به گزارش پایگاه خبری شاهین شهری SHINNA  روز گذشته مطلبی منتسب به اتاق اصناف استان اصفهان ، مبنی بر تعطیلی و محدودیت ساعات کار صنوف استان به‌دلیل افزایش بی سابقه گرمای هوا در ساعات 12 تا 17 روز شنبه و یکشنبه به ششم و هفتم مردادماه 1403 منتشر شد که توسط محمد نمکی‌زاده - ریاست اتاق اصناف اصفهان - تکذیب شد.

ادامـه مــطلب ...

افزایش ۵ برابری سرمایه صندوق حمایت از اشتغال معلولان

بر اساس مصوبه جدید هیات وزیران با اصلاح اساسنامه صندوق حمایت از فرصت‌های شغلی افراد دارای معلولیت، ظرفیت وام دهی این صندوق برای اشتغال معلولان، پنج برابر شد.

◾ در سال ۱۳۹۹ به منظور ایجاد، توسعه و تقویت اشتغال و کارآفرینی و حمایت از فرصت های شغلی افراد دارای معلولیت ، اساسنامه صندوق حمایت از فرصتهای شغلی افراد دارای معلولیت تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور  با سرمایه اولیه ۲۰۰ میلیارد ریال در دولت وقت به تصویب رسید. ◾ بر اساس مصوبه جدید هیات وزیران که به پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ۲۸ خردادماه امسال به تصویب رسیده است، اساسنامه صندوق اصلاح شد و به این ترتیب ضمن اعمال قوانین و مقررات حاکم بر شرکتهای دولتی بر این صندوق، سرمایه آن نیز به مبلغ ۱۰ هزار میلیارد ریال افزایش یافت. ◾ با ابلاغ این مصوبه علاوه بر 5 برابر شدن ظرفیت وام ، دایره افراد مشمول برای دریافت تسهیلات از این صندوق نیز گسترش یافت و به این ترتیب این صندوق می تواند در چهار حوزه دیگر نیز اقدام به تسهیلات دهی نماید که به شرح زیر است: الف) ...

ادامـه مــطلب ...

بازار طلا و جواهر تهران یک هفته تعطیل شد

بازار طلا

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، گفت: اصناف بازار تهران از جمله صنف طلا و جواهر این بازار هر ساله طبق یک سنت دیرینه در ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام و اصحاب با وفایش شش روز از دهه اول محرم را تعطیل است. وی افزود: بر این اساس صنف طلا و جواهر در بازار تهران که از صنوف مومن متعهد و دوستار اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام می‌باشند هفته آتی یعنی از روز شنبه ۲۳ تیر تا روز پنجشنبه ۲۸ تیرماه تعطیل و عزادار سرور آزادگان جهان خواهند بود.

ادامـه مــطلب ...

پاداش پوچ شرکت ملی گاز به مستاجران

پاداش پوچ شرکت ملی گاز به مستاجران

◾ جواد اوجی - وزیر نفت ایران در حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران روز سیزدهم تیرماه 1403 با اشاره به وجود ۲۵ میلیون مشترک گاز در شرکت ملی گاز ایران ، افزود: بر اساس آیین‌نامه دولت، پارسال به این شرکت ابلاغ شد آن دسته از مشترکانی که الگوی مصرف را رعایت کنند از پاداش و بخشودگی گازبها بهره خواهند برد، خوشبختانه ۱۷ میلیون مشترک گاز کشور (۶۰ درصد مشترکان) شامل دریافت پاداش صرفه‌جویی می‌شوند، پرداخت پاداش ۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومانی از روز سه‌شنبه آغاز شده است. ◾ در راستای اجرای این طرح برای برخی مشترکین پیامک هایی ارسال شده مبنی بر اینکه پاداش صرفه جویی بصورت ریالی در اولین صورت حساب صادره اعمال می شود. ◾ علی رغم اینکه این پاداش جهت تشویق و ترویج فرهنگ مصرف بهینه مصرف اعمال شده ولی عملاً شیرینی این پاداش بر کام مستاجرانی که جابجا شده‌اند یا در حال جابجایی هستند، نخواهد نشست و عملاً به صاحبخانه یا مستاجر بعدی تعلق می گیرد، و هم از نظر ماهیت عمل و هم از نظر کارکرد نتایج ، عملکرد واقع شده را از هدف گذاری شرکت گاز جهت اجرای این طرح در راستای فرهنگ سازی دور ساخته وغیر موثر خواهد ساخت. ◾ لذا شرکت گاز ملی ایران بایست با در نظر گرفتن تمهیداتی و با تفویض اختیار در این خصوص به شرکت گاز استان های مربوطه ، پاداش واقعی را به دست صرفه جویان واقعی برساند، تا با مشاهده آثار تقدیم این پاداش در موقعیت و به شخص واقعی در سطح جامعه ، در ترویج فرهنگ سازی بهینه مصرف بطور موثر واقع گردد.

ادامـه مــطلب ...