اخبار ویژه

سلامت‌

گزارش ۱۰۳۵ مورد حیوان گزیدگی در شهرستان شاهین شهر و میمه در ۹ ماهه اول سال ۱۴۰۲ | بیماری هاری را جدی بگیرید

معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان شاهین شهر و میمه از ثبت  1035 مورد حیوان گزیدگی در 9 ماهه اول سال 1402 و هزینه کرد 48160 یورو در سال 1401 جهت درمان موارد حیوان گزیدگی این شهرستان خبر داد.

معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان شاهین شهر و میمه با بیان اینکه حیوان گزیدگی در سال 1401 بیش از 50 درصد نسبت به سال 1400 افزایش یافته است ادامه داد: هزینه کرد واکسن و سرم هاری جهت درمان موارد حیوان گزیدگی سال 1401 در شهرستان شاهین شهر و میمه ، 48160 یورو علاوه بر هزینه‌های پرسنلی و سایر مواد مصرفی بوده است. مهندس محسن میرزاخانی ضمن اشاره به اینکه در سال 1401 تعداد 918 مورد حیوان گزیدگی در شهرستان داشته ایم ، افزود : در 9 ماهه نخست سال 1402 این رقم به 1035 مورد افزایش یافته که از کل آمار سال 1401 نیز بیشتر است. میرزاخانی با تاکید مجدد به اینکه کلیه پستانداران ( شامل اهلی و وحشی) حامل ویروس هاری هستند ،از همشهریان محترم درخواست نمودند در صورت گزش یا پنجه کشی توسط حیوانات اهلی یا وحشی بلافاصله محل گزش را به مدت حداقل 15 دقیقه با آب و صابون شستشو داده و سریعاً به مراکز پیشگیری از هاری شهرستان به شرح ذیل مراجعه نمایند:                                                                      مرکز پیشگیری از هاری شاهین شهر واقع در «مرکز بهداشتی درمانی شهید سرخوش واقع در خیابان بهداری» : «آنکال روزهای تعطیل و ساعات غیر اداری : آقای مومنی - در 15 روز اول ماه 09135632143 و آقای صابریان در نیمه دوم ماه  09139087108 » مرکز پیشگیری از هاری منطقه میمه واقع در «مرکز بهداشتی درمانی وزوان» : «آنکال روزهای تعطیل و ساعات غیر اداری : آقای زمانی فر 09131035315»

متن کامل را ببینید

آگهی استخدام در بیمارستان گلدیس شاهین شهر | نیروی کمک پرستار و خدماتی

🔶 بیمارستان گلدیس شاهین شهر در نظر دارد تعداد 2 نفر نیروی خدماتی مرد و تعداد 2 نفر نیروی کمک پرستاری مرد را از طریق آزمون و مصاحبه بصورت نیروی شرکتی جذب کند، علاقه مندان جهت استخدام در بیمارستان گلدیس شاهین شهر متن آگهی و فایل های ضمیمه را وب سایت شاهین شهری به نشانی shahinshahri.ir ؛ مطالعه فرمایند. 🔶 ثبت نام بصورت الکترونیکی بوده و مهلت آن از روز شنبه 21 لغایت روز جمعه 27 بهمن ماه 1402 می باشد.

متن کامل را ببینید

کاهش شدید ذخایر بانک خون در استان اصفهان ؛ اهدا کنندگان بشتابند

کاهش ذخایر بانک خون و نیاز به اهدا خون

🔶 مدیر کل انتقال خون استان اصفهان در حاشیه افتتاح اولین کانون اهدای خون رسانه کشور در اصفهان گفت: استاندارد ذخیره خون، هشت روز است که اکنون در این استان به ۶ روز رسیده است. 🔶 کیان دهراب پور ادامه داد : با توجه به اینکه از ۶۹ مرکز درمانی دراستان اصفهان جهت تأمین خون ۶۲ بیمارستان شامل هشت هزار و ۶۰۰ تخت بایست تمهیدات لازم در نظر گرفته شود تا ذخایر لازم موجود و قابل تامین باشد، انتظار می‌رود اهدا کنندگان خون مستمر به ویژه در فصل سرما مراجعه کنند. 🔶 شایان ذکر است مرکز خونگیری شاهین شهر: روزهای شنبه، یکشنبه، دوشنبه و چهارشنبه از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۲:۳۰ ظهر ، پذیرای اهدا کنندگان خون و مشارکت کنندگان در این کار نیک می‌باشد.

متن کامل را ببینید

طبق گزارش معاونت امور مالیاتی استان اصفهان :
پرداخت بیش از ۷۴ درصد از ۳۷۰ میلیارد تومان عوارض آلایندگی شهرستان به شهرداری شاهین شهر

صنایع آلاینده هوا + آلودگی هوا

🔶 به گزارش پایگاه خبری شاهین شهری | SHINNA ، سیدمحمدرضا کاظمی طبا | فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه ، با اعلام این خبر اظهار داشت: بنا بر گزارش معاونت امور مالیاتی استان اصفهان در مجموع مبلغ ۳۷۰ میلیارد تومان ، بابت مالیات بر ارزش افزوده و عوارض آلایندگی به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های شهرستان شاهین شهر و میمه جهت آبادانی شهرها و روستاهای شهرستان در ۹ ماهه اول سال ۱۴۰۲ واریز شد. 🔶 وی در ادامه به شرح این واریزی‌ها از سوی معاونت امور مالیاتی پرداخت و افزود : از این مبلغ حدود 274/3 میلیارد تومان (74/1 درصد) به شهرداری شاهین‌شهر ، حدود 38/6 میلیارد تومان (10/4 درصد) به شهرداری گز ، حدود 15/3 میلیارد تومان (4/1 درصد) به شهرداری گرگاب ، حدود 9/4 میلیارد تومان (2/5 درصد) به شهرداری وزوان ، حدود 8/9 میلیارد تومان (2/4 درصد) به شهرداری میمه ، حدود 2/9 میلیارد تومان (0/8 درصد) به شهرداری لایبید و در مجموع حدود ۲۰ میلیارد تومان (5/4 درصد) به حساب دهیاری‌های شهرستان واریز شده است. 🔶 بنابراین بیش از 74 درصد اعتبار تخصیص یافته به شهرستان به شهرداری شاهین شهر واریز شده است و به جهت مجاورت شاهین شهر با صنایع آلاینده و تاثیرپذیری زیاد افراد ساکن در این شهر از آلاینده ها ، بررسی میزان اعتبار دریافت شده و عملکرد مدیریت شهری در خصوص این موضوع، امری بسیار ضروری و مهم می باشد.

متن کامل را ببینید

ریاست جدید شبکه دامپزشکی شاهین شهر معرفی شد

« دکتر غلامرضا توکلی » به عنوان رئیس جدید شبکه دامپزشکی شهرستان شاهین شهر و میمه، معرفی شد.

ریاست جدید شبکه دامپزشکی شاهین شهر معرفی شد |

🔶 امروز سه شنبه ۱۹ دیماه ۱۴۰۲  جلسه تودیع و معارفه رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شاهین شهر و میمه به ریاست « سید محمد رضا کاظمی طبا » فرماندار شهرستان  و با حضور « دکتر سید رضا موسوی » ؛ مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان برگزار شد. 🔶 در این جلسه از زحمات ۶ ساله « دکتر علیرضا لارابی » قدردانی و  « دکتر غلامرضا توکلی » به عنوان رئیس جدید شبکه دامپزشکی شهرستان شاهین شهر و میمه، معرفی شد. 🔶 دکتر توکلی سابقه ۲۶ سال خدمت در عرصه دامپزشکی را در کارنامه خود دارد و قبل از این انتصاب، در مسئولیت های مختلفی، نظیر: رئیس شبکه دامپزشکی تیران و کرون ، رئیس اداره طیور و آبزیان و زنبورعسل اصفهان ، مديرکل دامپزشکی استان لرستان و مديرکل دامپزشکی استان البرز فعالیت داشته است.

متن کامل را ببینید

آغاز طرح برخورد با عرضه کنندگان قلیان و مواد خوراکی غیر بهداشتی در شاهین شهر

آغاز طرح برخورد با عرضه کنندگان قلیان و مواد خوراکی غیر بهداشتی در شاهین شهر

🔶 « سرهنگ حجت فرهادی » جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه با اعلام این خبر اظهار داشت: در اجرای دستور دادستان محترم شاهین شهر طرح پاکسازی تفرجگاه ها با محوریت برخورد با عرضه کنندگان قلیان و فروشندگان موارد خوراکی غیر بهداشتی، با هدف ارتقاء بهداشت و سلامت جامعه و ایجاد محیطی امن و سالم برای خانواده ها در سطح تفرج گاه های این شهر آغاز شده است. 🔶 در اولین مرحله از اجرای طرح مذکور با حضور مأموران شبکه بهداشت و درمان شهرستان ،شهرداری شاهین شهر و با پشتیبانی انتظامی و امنیتی پلیس شهرستان، ۲ دکه غیر بهداشتی عرضه مواد خوراکی پلمپ و ۲ دستگاه خودروی سواری که بوسیله آن ها اقدام به عرضه سیار قلیان در تفرجگاه های شاهین شهر می‌کردند توقیف شد.

متن کامل را ببینید

کنترل مطلوب بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در شهرستان شاهین شهر و میمه

آنفلوانزای فوق حاد پرندگان شاهین شهر

◾ « سید محمدرضا کاظمی طبا » فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه در شورای اداری این شهرستان، بر لزوم همکاری بیشتر نهادها و دستگاه ها در امر پیشگیری و مقابله با بیماری های مشترک مابین انسان و دام ، بخصوص آنفلوانزای فوق حاد پرندگان تأکید کرد. ◾ « دکتر علیرضا دارابی » مدیر شبکه دامپزشکی این شهرستان نیز، به اقدامات پایش و مراقبت فعال این شبکه در طول سال اشاره نمود و گفت: خوشبختانه در سال های اخیر موردی از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در شهرستان رصد نشده است. وی هرگونه سهل انگاری برای مقابله با این بیماری را برای صنعت طیور جبران ناپذیر و مخاطره آمیز دانست.

متن کامل را ببینید

تجلیل از پرستاران شاهین شهر به مناسبت روز پرستار | ۱۴۰۲

تقدیر از پرستاران شاهین شهر به مناسبت روز پرستار | 1402

◼ به گزارش پایگاه خبری شاهین شهری ، روز یکشنبه 28 آبان 1402 در سالروز ولادت فرخنده حضرت زینب(س)  به مناسبت روز پرستار، با حضور «حجت السلام و المسلمین باقریان» امام جمعه شاهین شهر، «سید محمد رضا کاظمی طبا» فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه، «ابریشمی راد» شهردار شاهین شهر ، رئیس و اعضای شورای اسلامی شاهین شهر و برخی مدیران ، از پرستاران بیمارستان گلدیس شاهین شهر تجلیل به عمل آمد.

متن کامل را ببینید

مدیر اورژانس و فوریت‌های پزشکی شاهین شهر :
آمبولانس‌های شاهین شهر وضعیت اورژانسی پیدا کرده است.

◼ نریمان صادقی، مدیر اورژانس و فوریت‌های پزشکی شاهین شهر روز جمعه در نشست مشترک مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شاهین شهر و میمه با حینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی در شاهین‌شهر اظهار کرد: آمبولانس‌های شاهین شهر به علت فرسودگی و کمبود اعتبار نگهداری وضعیت اورژانسی پیدا کرده است. ◼ وی افزود : نیمی از ۱۴ خودرو اورژانس شاهین شهر با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت از کار افتاده محسوب می شوند و به تعمیرات اساسی نیاز دارد. | ایستگاه اورژانس شهر گز به توجه بیشتری نیاز دارد | احداث ایستگاه‌های اورژانس جدید در محله های پرجمعیت مسکن مهر و گلدیس الزامی است.

متن کامل را ببینید