اخبار ویژه

حوادث‌ | سلامت

آغاز طرح برخورد با عرضه کنندگان قلیان و مواد خوراکی غیر بهداشتی در شاهین شهر

آغاز طرح برخورد با عرضه کنندگان قلیان و مواد خوراکی غیر بهداشتی در شاهین شهر

🔶 « سرهنگ حجت فرهادی » جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه با اعلام این خبر اظهار داشت: در اجرای دستور دادستان محترم شاهین شهر طرح پاکسازی تفرجگاه ها با محوریت برخورد با عرضه کنندگان قلیان و فروشندگان موارد خوراکی غیر بهداشتی، با هدف ارتقاء بهداشت و سلامت جامعه و ایجاد محیطی امن و سالم برای خانواده ها در سطح تفرج گاه های این شهر آغاز شده است. 🔶 در اولین مرحله از اجرای طرح مذکور با حضور مأموران شبکه بهداشت و درمان شهرستان ،شهرداری شاهین شهر و با پشتیبانی انتظامی و امنیتی پلیس شهرستان، ۲ دکه غیر بهداشتی عرضه مواد خوراکی پلمپ و ۲ دستگاه خودروی سواری که بوسیله آن ها اقدام به عرضه سیار قلیان در تفرجگاه های شاهین شهر می‌کردند توقیف شد.

متن کامل را ببینید

توسط بازرسین بهداشتی دامپزشکی شهرستان صورت گرفت:
جمع آوری و حذف حدود ۵.۵ تن گوشت و ضمائم خوراکی غیر قابل مصرف از چرخه مصرف انسانی در شهرستان شاهین شهر و میمه

جمع آوری و حذف حدود 5.5 تن گوشت و ضمائم خوراکی غیر قابل مصرف از چرخه مصرف انسانی در شهرستان شاهین شهر و میمه

در مرحله اول طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی ویژه تعطیلات نوروز و ایام ماه مبارک رمضان از کشتارهای صورت گرفته 5.5 تن گوشت و ضمائم خوراکی غیر قابل مصرف از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

متن کامل را ببینید

پلمب دو واحد رستوران به علت عدم رعایت بهداشت و استفاده از مواد غذایی تاریخ گذشته در شهرستان

پلمپ رستوران

مسئول بهداشت محیط شاهین شهر و میمه از پلمب دو واحد رستوران و معدوم سازی ۲۵۰ کیلوگرم مواد غذایی تاریخ گذشته در بخش میمه شهرستان، خبرداد. بهزاد شمس با اشاره به نظارت ویژه بازرسان بهداشت محیط بر مراکز تهیه و توزیع و مواد غذایی و صنوف، اظهار کرد: در بازرسی دوم بهمن از ۸ صنف مختلف در بخش میمه و در رستوران های بین راهی مسیر میمه به روستای ونداده، دو رستوران متخلف پلمب شد. وی با بیان اینکه این دو رستوران فاقد بهداشت مناسب در مواد غذایی، ابزار و تجهیزات آشپزخانه ای بودند، خاطرنشان کرد: در بازرسی از این دو واحد رستوران بیش از ۲۵۰ کیلوگرم انواع گوشت و مرغ تاریخ گذشته کشف و معدوم شد، همچنین پرونده برای رسیدگی به مراجع قضایی تحویل داده شد.

متن کامل را ببینید

پلمب یک واحد قنادی در شهرستان به علت استفاده از رنگهای غیر مجاز

در تاریخ ۱۸ آذر با توجه به محرز شدن استفاده از رنگ غیر مجاز در شیرینی کارگاه تولیدی شیرینی پلمب گردید و جهت مجازات جرم مرتکب شده پرونده به دادستانی محترم شهرستان ارجاع شد. لازم به توضیح است که نظارت صنوف حساس با توجه به نزدیک شدن به ایام عید نوروز بیش از گذشته با دقت و توجه بیشتری در دستور کار بازرسان بهداشت محیط قرار دارد.

متن کامل را ببینید

در یک طرح ضربتی تعداد ۳۳ واحد صنفی متخلف از رعایت پروتکل های جلوگیری از شیوع کرونا در شاهین شهر پلمب گردیدند.

در یک طرح ضربتی با کنترل و نظارت کارشناسان شبکه بهداشت و درمان شهرستان شاهین شهر و میمه، تعداد 33 واحد صنفی متخلف از رعایت پروتکل های جلوگیری از شیوع کرونا پلمب گردیدند. از آنجایی که هدف اصلی اجرای این طرح نظارت بر روند اجرای پروتکل های بهداشتی بوده و از سویی طبق ابلاغیه استانی و کشوری مبنی بر تعطیلی صنوف پر خطر  بود متاسفانه شاهد تخلفات و عدم توجه به پروتکل ها بوده که در همین خصوص تعداد ۳۳مورد صنوفی مانند فست فود. رستوران، سوپرمارکت، آب میوه و بستنی فروشی، میوه فروشی. فروشگاه آجیل و خشکبار. فروشگاه بزرگ و...... توسط بازرسان بهداشت محیط پلمب و غیر فعال گردید.

متن کامل را ببینید

کشف و توقیف یک واحد بدون مجوز تولید ماسک در منطقه صنعتی ابزاران توسط شبکه بهداشت و درمان شهرستان

معاونت غذا و داروی شبکه بهداشت و درمان شاهین شهر در بازدید مشترک با واحدهای بهداشت محیط و حرفه ای در منطقه صنعتی ابزاران یک واحد کارگاه تولید ماسک فاقد مجوز شناسایی و کلیه تجهیزات تولید ماسک به همراه تعداد ۲۱۰۰۰۰ ماسک و سایر تجهیزات توقیف گردید و پرونده توسط معاونت غذا داروی شبکه جهت اخذ مجوزهای لازم به اداره صنعت ،معدن وتجارت ارجاع گردید.

متن کامل را ببینید

معدوم سازی بیش از ۸/۵ تن انواع مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته در شهرستان شاهین شهر و میمه

در راستای اجرای نظارت های ویژه واحد مهندسی بهداشت محیط بیش از ۸۵۰۰ کیلو گرم مواد غذایی در شش ماهه گذشته کشف و معدوم گردید. همچنین آقای دکتر پارسا مدیر محترم شبکه بهداشت و درمان شهرستان شاهین شهر ومیمه  اعلام نمودند در زمان بازگشایی صنوف مواد غذایی که در گام اول بدلیل شیوع بیماری کرونا تعطیل شده بودند و دچار فساد گردیده یا تاریخ انقضاء آن به اتمام رسیده بوده کشف و توسط بازرسان بهداشت محیط ضمن تنظیم صورتجلسات مربوطه توقیف و در انبار نگهداری گردید و با هماهنگی و همکاری واحد خدمات شهری شاهین شهر این اقلام بارگیری و جهت …

متن کامل را ببینید

معدوم سازی بیش از ۴۷۵۰ کیلو انواع مواد غذایی فاسد و تقلبی توسط واحد بهداشت محیط شهرستان

به گزارش رسانه خبری شاهین شهری به نقل از روابط عمومی واحد بهداشت محیط شاهین شهر و میمه  در راستای اجرای نظارتهای بهداشتی بر مراکز تهیه توزیع و فروش مواد غذایی و اجرای طرح سلامت نوروزی توسط بازرسان و تلاشگران عرصه سلامت و امنیت غذایی مقدار ۴۷۵۰ کیلو گرم انواع مواد غذایی فاسد، تاریخ گذشته،تقلبی،غیر مجاز و غیر قابل مصرف کشف، جمع آوری و معدوم گردید. این حجم مواد غذایی توسط بازرسان بهداشت محیط بعد از انجام صورتجلسات لازم در انبار مرکز بهداشت نگهداری و پس از انجام مراحل قانونی با همکاری و مساعدت واحد خدمات شهری شهرداری شاهین شهر …

متن کامل را ببینید