اخبار ویژه
با تیگو 8 پرو e پلاس مجهز به گیربکس پیشرفته DHT برای تجربه نهایت لذت رانندگی آماده شوید!

اکران «صحنه‌هایی از یک جدایی» در اصفهان

اکران «صحنه‌هایی از یک جدایی» در اصفهان

ایسنا/اصفهان در آستانۀ دهمین سال ساخت فیلم «جدایی نادر از سیمین»، مستند «صحنه‌هایی از یک جدایی» که به زوایای پنهان فیلم اصغر فرهادی می‌پردازد، با حضور کارگردان و صدابردار این اثر در اصفهان اکران و بررسی می‌شود.

.

وحید صداقت در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: «صحنه‌هایی از یک جدایی»، روایتی از شکل‌گیری ایده، نگارش فیلم‌نامه، انتخاب بازیگران تا پایان فیلم‌برداری و بازتاب‌های جهانی فیلم «جدایی نادر از سیمین» است؛ همراه با تصاویری از پشت‌صحنه، گفتگو با اصغر فرهادی به‌عنوان مؤلف و مصاحبه با مایک لی، ژان کلود کریر و ابراهیم گلستان.

.

 کارگردان فیلم «صحنه‌هایی از یک جدایی» توضیح داد: ایده ساخت این مستند چند سال پیش و با دیدن ۱۰۰ ساعت راشی که از پشت‌صحنه فیلم «جدایی نادر از سیمین» داشتم در ذهن من شکل گرفت. بخش عمده‌ای از این صحنه‌ها که حکم یک کارگاه آموزشی را داشت، دیده نشده بود و این انگیزۀ مرا برای ساخت مستند جدی‌تر می‌کرد.

.

این کارگردان یادآور شد: علاوه بر ارزش‌های هنری، سینمایی و جوایز مهمی که فیلم «جدایی نادر از سیمین» کسب کرده، تجربۀ اتفاقی که بین نادر، پدرش و پرستار جریان داشت در زندگی شخصی خودم، موجب شد که نگاه خاصی به این فیلم داشته باشم.

.

صداقت تصریح کرد: مستند قبلی من به نام «دربارۀ فروشنده» شامل پشت‌صحنۀ فیلم «فروشنده» اصغر فرهادی بود که زودتر اکران شد و بعد از به سرانجام رسیدن آن، تدوین «صحنه‌هایی از یک جدایی» را آغاز کردم  که امسال برای اولین بار در جشنواره سینما حقیقت به نمایش درآمد.

.

وی افزود: «صحنه‌هایی از یک جدایی» رتبه دوم آرای مردمی  سیزدهمین جشنواره سینما حقیقت را کسب کرد و مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت. خوشحالم که اکران آن در گروه هنر و تجربه آغازشده و امیدوارم کسانی که مخاطب جدی سینما هستند، به‌ویژه دانشجویان این رشته و فیلم اولی‌ها، این فیلم را ببینند چون حاوی نکات فراوانی دربارۀ سینمای فرهادی است که می‌تواند برای آن‌ها جذاب باشد.

.

مستند «صحنه‌هایی از یک جدایی» دوشنبه، پنجم اسفندماه رأس ساعت ۱۷ با حضور وحید صداقت، تهیه کننده و کارگردان و محمدرضا دلپاک، طراح صدا و مدرس سینما، در پردیس سینمایی سیتی سنتر اکران و بررسی می‌شود.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

ارسال مطلب به دیگران :
حراج %10+%25 جشنواره پاییزی نوین‌چرم در فروشگاه‌ها و فروشگاه اینترنتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *