اخبار ویژه
با تیگو 8 پرو e پلاس مجهز به گیربکس پیشرفته DHT برای تجربه نهایت لذت رانندگی آماده شوید!

وادقان، روستای دوستدار کتاب کشور معرفی شد

وادقان، روستای دوستدار کتاب کشور معرفی شد

ایسنا/اصفهان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان گفت: روستای وادقان از توابع این شهرستان به عنوان روستای دوستدار کتاب در ششمین دوره جشنواره روستاهای دوستدار کتاب کشور معرفی شد.

میثم نمکی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: جشنواره، روستاها و مناطق عشایری دوستدار کتاب با هدف گسترش فرهنگ کتابخوانی در روستاها، جلب توجه مردم و نهادهای روستایی به مطالعه، فرهنگی شدن فضای روستاها و معرفی فعالیت های فرهنگی مرتبط با کتابخوانی با مشارکت مردم و دستگاه‌های فعال در روستا توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرا می شود.

وی افزود: در جشنواره امسال، یکهزار و ۴۱۹ روستا و منطقه عشایری از سراسر کشور، برنامه ها و مستندات خود را به دبیرخانه ارسال کردند که از این میان ۱۲۶ روستا در مرحله اولیه داوری انتخاب شدند و ۶۰ روستا به مرحله دوم داوری رسید و در نهایت ۱۰ روستای برگزیده و ۱۰ روستا، شایسته تقدیر توسط هیئت داوران بخش نهایی انتخاب و معرفی شدند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان، تصریح کرد: با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در کشور، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جشنواره های چهارگانه شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر، جام باشگاه های کتابخوانی، پایتخت کتاب ایران و مروجان کتابخوانی را سالانه برگزار می کند.

نمکی گفت: برگزار کنندگان جشنواره، مشوق‌هایی را برای این روستاها در نظر گرفتند که یک نمونه آن پرداخت حواله کتاب به مبلغ  یک صد میلیون ریال است که اعظم حمیدی، کتابدار روستای وادقان لوح تقدیر و هدایای خود را از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

ارسال مطلب به دیگران :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *