اخبار ویژه
با تیگو 8 پرو e پلاس مجهز به گیربکس پیشرفته DHT برای تجربه نهایت لذت رانندگی آماده شوید!

امام جمعه شاهین شهر خطاب به نماینده هیئت دولت :
جناب وزیر شتر سواری دولا دولا نمی شود!

امام جمعه شاهین شهر در سفر نماینده هیئت دولت به شاهین شهر خطاب به ایشان فرمود: جناب وزیر! مطالبات مردم از دولت جدید تا کنون برآورده نشده است! | نماینده محترم دولت، دقت داشته باشید که شتر سواری دولا دولا نمی شود! | دولت، طرح های اقتصادی را برای مردم بیشتر شفاف سازی کند | جناب وزیر! حال مردم خوش نیست! | طلاب و روحانیون در وزارت آموزش و پرورش بکارگیری شوند | راه اندازی فرهنگسرای مخصوص قرآن و عترت در کنار سایر فرهنگسراها لازم است. | تلاش کنید تا مرز میان ولایتمدار و ولایت معاش مشخص شود | از معلمان در بازی های جناحی، سیاسی و باندی نبایست استفاده ابزاری شود.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان شاهین شهر و میمه | شاهین شهری در سفر استانی آیت ا… رئیسی ریاست محترم جمهور دولت سیزدهم به همراه هیئت دولت به استان اصفهان در ۲۵ و ۲۶ خردادماه ۱۴۰۱، امام جمعه محترم شاهین شهر پیشنهادات، انتقادات و مطالباتی را خطاب به به دکتر نوری وزیر آموزش و پرورش و نماینده هیئت دولت در شهرستان شاهین شهر و میمه و برخوار عنوان کردند که در ذیل از نظرتان می گذرد:

حجت الاسلام و المسلمین هاشمی

وزارت آموزش و پروش یک وزارتخانه خطیر و مهم است!

حجت الاسلام و المسلمین هاشمی امام جمعه شاهین شهر ضمن تبریک مجدد ولادت علی بن موسی الرضا (ع) به حاضرین و مردم عزیز شهرستان، یاد خاطره شهدای گرانقدر میهن بخصوص شهدای موءتلفه اسلامی که امروز سالروزشان نیز بود را گرامی داشتند.

وی در شروع ایراد سخنان، ضمن اظهار خیر مقدم به حاضرین و وزیر محترم آموزش و پرورش و هیئت همراه ایشان به عنوان نماینده دولت، این نهاد را یک وزارتخانه مهم و خطیر خطاب نمود.

جناب وزیر شتر سواری دولا دولا نمی شود!

جناب وزیر! مطالبات مردم از دولت جدید تا کنون برآورده نشده است!

امام جمعه شاهین شهر ضمن یادآوری گذشت حدود یکسال از انتخاب حجت الاسلام و المسلمین رئیسی به عنوان ریاست یک دولت مردمی، اظهار نمودند که مطالبات بسیاری از مردم خصوصاً مذهبیون و روحانیون که پای کار انتخاب ایشان بودند تا کنون برآورده نشده است.

وی ادامه داد گرانی ها افسار گسیخته گردیده است و حاکمیت مطلوب توسط حاکمان اعمال نمی گردد.

هاشمی متذکر شد که به نحوی بایست مدیریت شود که فرق میان خادم و خائن مشخص گردد.

امام جمعه شاهین شهر از نماینده هیئت دولت درخواست نمود که نظارت دولت بر سیستم های اداری و نهادهای مربوطه دولتی و سیستم های غیر دولتی موثر بر زندگی و معاش مردم، بیشتر شود.

نماینده محترم دولت، دقت داشته باشید که شتر سواری دولا دولا نمی شود!

حجت الاسلام و المسلمین هاشمی در ادامه به وزیر آموزش و پرورش به عنوان نماینده هیئت دولت متذکر شدند که : “بسیاری از اشخاصی که شما به آنها حقوق می­دهید، همان هایی هستند که میخواهند شما را به زیر بکشند. بنابراین تصفیه آدم هایی که همراه با آرمان های نظام نیستند یک مطالبه جدی و عقلانی است.

وی ادامه داد : جناب وزیر شما شاید ۴ یا ۸ سال سرکار باشید، با این دست فرمان و حضور این آدمها قطعا نمی توانید خوب کار کنید. این ها یه جاهایی سم و زهرشان را میریزند و نارضایتی ایجاد می کنند. دقت داشته باشید که شتر سواری دولا دولا نمی شود.

بسیاری از دستگاه های حکومتی ناکارآمد را اگر تعطیل هم کنید هیچ اتفاقی نمی افتد!

امام جمعه شاهین شهر، ادامه داد: جناب وزیر دقت داشته باشید که بسیاری از دستگاهای اداری و حکومتی ایران به کارخانه های ضد انقلاب نارضایتی تراشی و ناراضی درست کنی تبدیل شده اند و بواسطه اینکه کارایی لازم را ندارند حتی اگر درب آنها را هم ببندید ، علاوه بر آنکه هزینه های نظیر آب و برق و گاز و تلفن کمتر می شود، اتفاق خاصی هم نخواهد افتاد.

این در حالیست که با الزام به کارآمدی و جدی تر بودن و میدانی تر بودن مدیران و پرسنل در عملکرد سیستم ها، منیات دولت سیزدهم – آقای رئیسی و تیمشان – توسط مردم در کف کوچه و بازار بیشتر می تواند حس شود.

وی ادامه داد: جناب وزیر انتظار یک آمایش لازم برای تشخیص مدیران دین گریز و مخالف با اهداف ها و آرمان های دولت و نظام جمهوری اسلامی ایران در آموزش پرورش و جاهای دیگر مشغول بکار هستند، مورد مطالبه است و انشالله که تدابیر لازم در این خصوص اندیشیده شود.

جناب وزیر شتر سواری دولا دولا نمی شود!

دولت، طرح های اقتصادی را برای مردم بیشتر شفاف سازی کند

امام جمعه شاهین شهر همچنین تصریح کرد که: شفاف سازی لازم در طرح های اقتصادی  – خصوصاً در طرح جراحی اقتصادی – برای مردم صورت نگرفته است.

وی در این راستا ادامه داد که در ارتباط با طرح های اقتصادی جراحی اقتصادی که اجتناب ناپذیر هم بودند، اغنا سازی و شفاف سازی کافی مردم صورت نگرفته است و این موضوع همه کسانی که با مردم به فراوانی در تعامل هستند – من جمله خود بنده – را به زحمت انداخته است.

هاشمی خطاب به دکتر نوری نماینده هیئت دولت در شهرستان شاهین شهر و میمه در سفر استانی به اصفهان اظهار کرد که : ای کاش رسانه ملی و دولت در اقناع و شفاف سازی مردم تلاش بیشتری می کرد و تمهیدات لازم را بیشتر می اندیشید و محدوده شفاف سازی را فقط به آن ۴ قلم کالا نمی نمود. چراکه ده ها کالای موثر در معاش مردم، طی این مدت افزایش قیمت چشمگیر داشته‌اند.

جناب وزیر به واسطه گرانی ها و تورم ایجاد شده در جامعه بصورت واضح تعبیر امام صادق (ع) را کف جامعه می بینیم که : “گرانی خلق مردم را در هم میریزد و امانت داری را کم می کند”

جناب وزیر! حال مردم خوش نیست!

امام جمعه شاهین شهر همچنین اظهار کرد که : فضای مجازی کنترل نشده، آسیب های روانی فراوانی را در مردم ایجاد نموده است. وی تصریح نمود که فضای مجازی که در کشور ما نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر آسیب های فراوانی به بار می آورد. در کشور ما مردم ۵۴ برابر بیشتر از مردم دنیا در معرض اخبار دروغ قرار دارند و به خاطر این فضای مجازی ۵۶ برابر بیشتر از میانگین مردم دنیا اخبار منفی می شنوند. وی در خاتمه این مطلب تاکید کرد که بواسطه مشکلات عمومی ایجاد شده برای مردم در جامعه و تشدید آثار آن توسط فضای مجازی مشاهده می کنیم روح و اعصاب مردم خوب نیست، حال مردم خوش نیست.

جناب وزیر شتر سواری دولا دولا نمی شود!

 

طلاب و روحانیون بصورت ضربتی در وزارت آموزش و پرورش بکارگیری شوند

حجت الاسلام و المسلمین هاشمی خواستار بکارگیری طلاب و روحانیون را در آموزش و پرورش، بصورت یک کار ضربتی و جهادی شد.

وی همچنین اظهار کرد که : ” در فضای آموزش و پرورش شکایت و گزارش های فراوان مردمی حاکی از آن است که خود کسانی که بایست مروج مسایل اسلامی و مذهبی باشند، رعایت نمی کنند.

مجموعه آموزش و پرورش طبق سرفصل ها از شروع تا دیپلم به دانش آموزان بایست ۹۰۰ ساعت مباحث قرآنی ، آموزش بدهند و این در حالی است که دانش آموزان دیپلمه به اندازه ۵۰ ساعت هم قرآن بلد نیستند، چه کسانی بایست پاسخگوی این کم فروشی باشند؟

در حقیقت در مباحث آموزش قرانی بواسطه پرداخت ۹۰۰ ساعت از بیت المال توسط دولت به آموزش و پرورش ، نه تنها توهین به این نهاد نیست بلکه یک مطالبه عقلانی و مفید در مقابل کم فروشی است.”

امام جمعه شاهین شهر ادامه داد: ” با این همه تهاجم فرهنگی و دشمنان قسم خورده، پناهی جز قرآن و اهل بیت نداریم و اگر شما دارید بگوید تا به آن متوسل شویم. بنده چهل سال است طلبه هستم و حاضرم مناظره کنم که اگر بهتر از قرآن و اهل بیت برای ما در این دنیای وانفسا وجود دارد، بنده در نماز جمعه هم به مردم بدون تعصب اعلام می کنم.

هاشمی تاکید کرد که بررسی کنید و ببینید چرا قران و اهل بیت (ع) این مقدار برای جامعه غریب هستند؟!

وی متذکر شد که : ما نوکر آموزش و پرورش هستیم. ما نوکر معلیم ولی معلم نه مدرس! و حیف است مقام معلم را با جایگاه معنوی ویژه ای که دارد با فقط مدرس عوض کنیم.

هاشمی همچنین یادآور شد که بسیاری از موارد که کمبود معلم داشته ایم، معلمان دینی و قرآن بدون ارزیابی توانایی حضور و کارآمدی در انجام وظایف محوله انتخاب شده اند.

وی متذکر شد که گاهاً مشاهده شده که برخی معلم ها، خصوصاً در میان بانوان در مدارس به نحوی حاضر می شود که اگر با همان هیبت در خیابان باشند، نیروی انتظامی طبق بخشنامه و قوانین دستور جلب آنها را دارد و قاعدتاً این ظاهر و پوشش و نوع رفتار باعث کاهش تاثیر گفتار آنها به دانش آموزان در خصوص دین و حجاب نیز می شود.

راه اندازی فرهنگسرای مخصوص قرآن و عترت در کنار سایر فرهنگسراها لازم است.

هاشمی همچنین ابراز نمود که برای راه اندازی فرهنگسرای قرآن و عترت با برخی از مجموعه ها در شهرستان چندین سال است مذاکره می کنیم و پاسخ مناسبی برای این موضوع ندیده ایم و اگر زمان شاه بود بواسطه این بی اعتنایی کاخ ریاستشان بر روی سرشان خراب می­کردیم.

وی به وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم متذکر شد که با رودربایستی نمی تواند وزیر موفقی باشد و درخواست نمود که به موضوعات ذکر شده رسیدگی ویژه داشته و در خصوص وظایف و عملکرد ها نیز مطالبه گری داشته باشند.

ماطلبه ها عِده و عُده نداریم ، میزان گرایش به طلبگی به شدت پایین آمده است!

امام جمعه شاهین شهر ادامه داد که : “ماطلبه ها عِده و عُده نداریم و میزان گرایش به طلبه شدن خصوصاً در شاهین شهر بشدت پایین آمده است.

کل طلبه ها از زمان تاسیس حوزه علمیه قم  ۱۱۰ تا ۱۲۰ هزار طلبه داریم در حالیکه فقط دانشگاه های اصفهان ۱۱۶۰۰۰ نفرهستد یعنی معادل تمام طلبه ها تا کنون.

وی تصریح کرد که ۴ ده هزارم دانشگاهی ها طلبه داشته ایم و ۹۹/۵ درصد امورات و اقتصاد و وضعیت ها دست سایرین خصوصاً دانشگاهی هاست، اما فحش کاستی ها را طلبه می خورد.

امام جمعه شاهین شهر با اشاره به تحمیل وضعیت اقتصادی نابسامان حاضر در کشور بر زندگی طلاب و روحانیون، همچون سایر اقشار جامعه، یادآور شد: “در همایش خادمین مساجد عرض کردم اگر کفش طلبه ای که ۳۰ روز ماه ۳۰۰ هزارتومان حق الزحمه می‌گیرد را جلوی پایش جفت کنید، راه دوری نرفته اید. بسیاری از همسران طلبه ها از وضعیت مالی و معاش طلبه ها ناراضی هستند. برخی اساتید حوزه کمتر از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان حقوق می گیرند.

جناب وزیر شتر سواری دولا دولا نمی شود!

در پایان هاشمی با اشاره به توضیحات فوق به حاضرین و مردم متذکر شد: “مردم اگر حجاب و عفاف، مقابله با تهاجم فرهنگی، تحقق و احیا اهداف و آرمان های امام و شهدا می خواهید، از معلمان و آموزش پرورش بخواهید زیرا اینها هستند که عِده و عُده دارند.

دین اسلام و نظام جمهوری اسلامی با این دست فرمان قطعا در حوزه های فرهنگی آسیب پذیر است و بایست آموزش و پرورش جهادی به میدان بیاید و همچنین نیروهای غیر انقلابی را از پست های مدیریتی بردارد.

حجت الاسلام و المسلمین هاشمی اشاره نمود که جذب نیروهای خدماتی در مدارس بسیار کاهش یافته است و گاهی یک نیروی خدماتی بایست چند مدرسه را پوشش دهد.

وی با جدیت متذکر شد که از معلمان در بازی های جناحی، سیاسی و باندی نبایست استفاده ابزاری شود.

امام جمعه شاهین شهر کاهش توسعه فضای آموزش و امکانات در آموزش و پرورش را یکی از مشکلات بزرگ آموزشی و موضوعی مهم و قابل توجه در خصوص شهرهای با جمعیت دانش آموزی بالا من جمله شاهین شهر با ۴۵ هزار دانش آموز دانست.

هاشمی در پایان همچنین به مشکلاتی نظیر عدم بکار گیری نیروهای متخصص در مدارس غیر دولتی، عدم برنامه ریزی جهت تربیت نیروهای مورد نیاز در حوزه پرورشی و بهداشت و سلامت در دانشگاه فرهنگیان، نداشتن قوانین و مقررات جهت برخورد با دانش آموز خاطی به نحو مقتضی و مطلوب و همچنین به تاثیر مثبت  اموزش و پرورش در تربیت انسان های مفید و تاثیر گذار در جامعه اشاره نمود و به نماینده هیئت دولت متذکر شد که برخی مواقع ۴ شعبان استخوانی جَوّ این نهاد را ملتهب می کنند و برخورد متناسب و مطلوبی نیز با آنها صورت نمی گیرد و بهتر است که بهر حال تلاش شود تا مرز میان ولایتمدار و ولایت معاش در دولت شما با توجه بیشتری مشخص شود.

لازم به یاد آوری است که امام جمعه شاهین شهر سخنان فوق را در سفر استانی ریاست جمهوری به استان اصفهان و حضور وزیر آموزش و پروش در شورای اداری شهرستان شاهین شهر و میمه و برخوار به عنوان نماینده هیئت دولت ایراد نمود.

۱۴۰۱/۰۳/۲۶
شاهین شهری
پایگاه خبری شهرستان شاهین شهر و میمه
کار گروه اجتماعی و مدیریت شهری

جدیدترین و کامل ترین اخبار شهرستان شاهین شهر و میمه را در رسانه خبری، فرهنگی و اجتماعی شاهین شهری بخوانید

وب سایت خبری شاهین شهر
www.shahinshahri.ir

کانال خبری شاهین شهر (اینستاگرام شاهین شهر)
به اجتماع بزرگ مجازی شاهین شهری ها در اینستاگرام بپیوندید:

@shahinshahri.ir

ارسال مطلب به دیگران :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *