اخبار ویژه
با تیگو 8 پرو e پلاس مجهز به گیربکس پیشرفته DHT برای تجربه نهایت لذت رانندگی آماده شوید!

طرح سنجش سلامت دانش آموزان پایه‌های اول، چهارم ، هفتم و دهم در مراکز بهداشتی دولتی شهرستان شاهین شهر و میمه

مراکز بهداشتی دولتی شهرستان شاهین شهر و میمه طبق مصوبه وزارت بهداشت تنها موظف به پایش سلامت دانش آموزان در ۴ پایه تحصیلی می باشد | کادر آموزشی مدارس، دانش آموزان بالای ۱۲ سال و رانندگان سرویس مدارس موظف به تزریق دوز یادآور واکسن کرونا می باشند.

به گزارش پایگاه خبری شاهین شهری | SHINNA از شورای آموزشی شهرستان شاهین شهر و میمه که به منظور بررسی و اتخاذ تصمیم در خصوص مشکلات آموزشی شاهین شهر به ریاست سید محمد رضا کاظمی طبا – فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه و با حضور اکبر پور مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان و سایر اعضا این شورا با موضوع بررسی مسائل و مشکلات مدارس شاهین شهر و در نظر گرفتن تمهیدات لازم جهت شروع سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ روز پنج شنبه ۲۷/۰۵/۱۴۰۱ در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، تصمیمات ویژه ای در خصوص روند پایش سلامت دانش آموزان و واکسیناسیون قبل از آغاز سال تحصیلی جدید اتخاذ گردید.

طرح سنجش سلامت دانش اموزان تازه وارد به ابتدایی

دکتر پارسا | ریاست شبکه بهداشت و درمان شهرستان شاهین شهر و میمه در این جلسه اعلام نمود که در آستانه ورد به سال تحصیلی جدید ۱۴۰۱- ۱۴۰۲، طبق آمار پایگاه تست سنجش سلامت از مجموع ۴۲۶۷ نفر دانش آموز بدو ورود دبستان در شهرستان تا این لحظه ۲۵۶۰ نفر معاینات پزشکی و سنجش سلامتشان انجام شده است.

وی به مدیریت آموزش وپرورش شهرستان تاکید نمود که مدیریت مدارس تحت نظارت این اداره را موظف کنند تا دانش آموزان بدو ورود را قبل از ثبت نام برای سنجش سلامت و مراقبت های پزشکی به مراکز بهداشت ارجاع دهند، تا انشالله پرونده سلامت ۱۰۰ درصد دانش آموزان بدو ورود تا قبل از ابتدای مهر انجام گردد.

ریاست شبکه بهداشت و درمان شهرستان شاهین شهر و میمه ادامه داد در ستاد ملی مقابله با کرونا مصوب و ابلاغ گردیده است که همه ادارات تمامی کارمندان خود را موظف به ترزریق دوز یادآور کرونا نمایند، همچنین طبق مصوب استانی ابلاغ شده است که کادر آموزشی و دانش آموزان بالای ۱۲ سال بایست حتما دوز یادآور را تزریق کنند و رانندگان سرویس مدارس نیز حتما موظف به تزریق دوز یادآور کرونا شوند.

دکتر پارسا از مدیریت اداره آموزش و پرورش جهت پایش آگاهی سلامت دانش آموزان در خواست نمود تا طبق مصوبه وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی فقط  پایه های اول ، چهارم ، هفتم و دهم را در بحث مراقبت ها و پایش سلامت به مراکز بهداشتی دولتی ارجاع دهند و بقیه پایه ها را بایست مدیران مدرسه به بخش های خصوصی ارجاع دهند.

عالی ترین مقام شبکه بهداشت و درمان شهرستان همچنین یادآور شد که البته تاکنون ممانعتی در خصوص مراجعات دانش اموزان در این خصوص صورت نگرفته است. لیکن با توجه به حجم وظایف محوله و جاری کارکنان شبکه بهداشت شهرستان، توانایی این همه مراجعه بصورت یکجا، بدون نظم مشخص و علی الخصوص خارج از ۴ پایه مصوب در حال حاضر وجود ندارد.

در این خصوص فرماندار شهرستان و ریاست شورای آموزش و پرورش شهرستان، پس از استماع مشکلات این مقوله از زبان مدیران آموزش و پرورش و شبکه بهداشت و درمان شهرستان و تصمیم و تجمیع نظر با اعضا شورای اموزشی، مقرر نمود که اداره آموزش و پرورش به مدیران مدارس ابلاغ کنند که در  اولویت دانش آموزان محلات گلدیس و مسکن مهر در تمامی پایه به مراکز بهداشتی ارجاع داده شوند و در سایر محلات شهر با اولویت بیشتر ابتدا ۴ پایه مصوب وزارت بهداشت به مراکز بهداشتی ارجاع شوند و انجام خدمات پایش سلامت و صدور گواهی برگ سلامت سایر پایه های تحصیلی خارج از این مصوبه، در صورت امکان و در توان و بضاعت کاری مراکز بهداشتی و پزشکان آنها انجام شوند.

 

پایگاه خبری شاهین شهری | SHINNA
کار گروه بهداشت و سلامت
۱۴۰۱/۰۵/۲۷

ارسال مطلب به دیگران :

💡 مطالب پیشنهادی

به گزارش پایگاه خبری شینا | SHINNA به اطلاع شهروندان محترم شاهین شهر می‌رساند، دومین نمایشگاه قرآن و عترت از 18 تا 20 فروردین ماه 1402 در تالار شیخ بهایی شاهین شهر برگزار می‌باشد.

برگزاری دومین نمایشگاه قرآن و عترت در شاهین شهر | اطلاعیه

به گزارش پایگاه خبری شینا | SHINNA به اطلاع شهروندان محترم شاهین شهر و شهرهای حومه می‌رساند، دومین نمایشگاه قرآن و عترت شاهین‌شهر از 18 تا 20 فروردین ماه 1402 در تالار شیخ بهایی شاهین شهر برگزار می‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *