اخبار ویژه
با تیگو 8 پرو e پلاس مجهز به گیربکس پیشرفته DHT برای تجربه نهایت لذت رانندگی آماده شوید!

بهره‌مندی ۱۲۰۰ نفر دانش آموز شهرستان شاهین شهر و میمه از طرح غنی سازی اوقات فراغت | تابستان ۱۴۰۰

مدیر آموزش و پرورش شهرستان شاهین شهر و میمه از رهیافت ۱۲۰۰ نفر آموزش در کلاسهای تابستانی ۱۴۰۰ در ۱۶ رشته برای دانش آموزان شهرستان خبر داد.| فرماندار شاهین شهر : دردوران پسا کرونا و پایان تعطیلی های مدارس ناشی از کرونا، در آستانه آغاز سال تحصیلی ، نمازخانه های مدارس را به نحو احسنت، احیاء کنید.|تشکیل کمیتهتعمیقامورتربیتی و پرورشی در شهرستان

به گزارش پایگاه خبری شاهین شهری | SHINNA از شورای آموزشی شهرستان شاهین شهر و میمه که به منظور بررسی و اتخاذ تصمیم در خصوص مشکلات آموزشی شاهین شهر به ریاست سید محمد رضا کاظمی طبا – فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه و با حضور اکبر پور مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان و سایر اعضا این شورا با موضوع بررسی مسائل و مشکلات مدارس شاهین شهر و در نظر گرفتن تمهیدات لازم جهت شروع سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ روز پنج شنبه ۱۴۰۱/۰۵/۲۷ در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، موارد اعمال شده توسط آموزش و پرورش در جهت رشد اخلاقی فرهنگی دانش آموزان بررسی و تصمیمات ویژه ای در خصوص ادامه برنامه های آموزشی و اخلاقی اتخاذ گردید.

کلاس های فرهنگی آموزش و پرورش برای اوغات فراغت

در این دیدار اکبر پور | مدیر آموزش و پرورش شهرستان با اشاره به محورهای اصلی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ادامه داد:  آموزش و پرورش این سند بالا دستی و این قانون اساسی را دارد که مطابق با آن بایست به جلو پیش رود، متاسفانه در ۸ سال گذشته به این سند نگاه مثبتی اصلا نبوده و  فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص عملیاتی شدن سند تحول بنیادین واقعیتی است که بر زمین مانده است.

سند تحول بنیادین که به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش رسیده و از سال ۱۳۹۲ رسما به آموزش و پرورش ابلاغ شده و می بایست اجرایی می شده که برخی جاهای آن جسته و گریخته اجرا شده و جاهایی از آن بی نتیجه رها شده است.

اکبرپور ضمن بیان اینکه: نبایست الگوهای آموزشی و تربیتی را از کشورهای دیگر الگو بگیریم و در صورتی که آنچنان کنیم ره به جایی نخواهیم برد. تاکید نمود که : اجازه اجرای سند ۲۰۳۰ را در هیچ کجای فضای  آموزشی شهرستان نمی دهیم و اگر موردی را ببینیم همانند مواردی که دیده شده سریعاً برخورد خواهیم کرد.

ریاست اداره آموزش و پرورش شهرستان اداره در بحث بعد اخلاقی و در بحث غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان با بیان اینکه لازم است همه سازمان ها در این مقوله به کمک آموزش و پرورش بیایند، افزود: کمیته‌ای با حضور نمایندگان اداره آموزش و پرورش شهرستان، اداره ورزش و جوانان، سازمان رفاهی فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شاهین شهر تشکیل و هماهنگی لازم جهت ارتقا سطح کمی و کیفی کلاسهای اوغات فراغت و هم افزایی جهت فعالیتهای دینی و فرهنگی انجام شده است و در نتیجه آن ۱۲۰۰ نفر دانش آموز در ۱۰۵ کلاس در ۱۶ رشته مباحث فرهنگی ، قرانی، هلال احمر، دهها جلسه بصیرت افزایی و اعتقادی و قرانی و مسابقات مربوطه برگزار شده است.

عالی ترین مقام آموزش و پرورش در شهرستان یادآوری نمود که پیرو مصوبه شماره دو جلسه شورای آموزش و پرورش جوایز مسابقات قرانی توسط آموزش و پرورش تعیین و به فرمانداری اعلام شده است که انشالله پیگیری شود تا در نماز جمعه به برندگان این مسابقات اهدا شود. نعمتی مشاور فرهنگی فرماندار نیز جهت تسریع در انجام این امر قول پیگیری و مساعدت دادند.

اکبر پور در ادامه تشریح برنامه های فرهنگی برای دانش آموزان تشریح کرد که در جلسات قبل مقرر شده بود که در راستای ترویج زندگی اهل البیت (ع) در میان دانش آموزان به عنوان رسالت اصلی آموزش و پرورش با همکاری دستگاه های اجتماعی و نهادهای فرهنگی، نظیر سازمان تبلیغات و بسیج دانش آموزی کمیته تعمیق امور تربیتی و پرورشی تشکیل شود که این مهم انجام گردیده و جلسات مستمر در این مبحث درحال برگزاری می باشد.

فرماندار شهرستان نیز با اشاره به اینکه نمازخانه های مدارس مورد وبازدید قرار گرفته اند و عموماً کیفیت خوبی دارند، موظف نمودند تا با هماهنگی با ستاد اقامه نماز، نمازخانه ها بعد از دوران تعطیلی کرونا دوباره فعال شوند و تاکید نمودندبهترین جای مدارس نمازخانه های آن هستند که صد البته سالن اجتماعات مدارس نیز می توانند قرار بگیرند.

در پایان ریاست آموزش و پرورش از همراهی و همکاری شهرداری و شورای اسلامی شاهین شهر در زمینه های مختلف و خصوصاً در مورد برگزاری دوره های آموزشی و فرهنگی تشکر و تقدیر نمودند.

پایگاه خبری شاهین شهری | SHINNA
کارگروه فرهنگ و هنر
۱۴۰۱/۰۵/۲۷

ارسال مطلب به دیگران :
حراج %10+%25 جشنواره پاییزی نوین‌چرم در فروشگاه‌ها و فروشگاه اینترنتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *