اخبار ویژه
با تیگو 8 پرو e پلاس مجهز به گیربکس پیشرفته DHT برای تجربه نهایت لذت رانندگی آماده شوید!

افزایش ۳۵ درصدی بودجه و اعتبارات دولتی شاهین شهر در سال ۱۴۰۱

فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه در نشست خبری هفته دولت از افزایش ۳۵ دصدی بودجه و اعتبارات دولتی شهرستان شاهین شهر و میمه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شاهین شهری | SHINNA از فرمانداری شهرستان شاهین شهر و میمه در اولین روز هفته دولت محمد رضا کاظمی طبافرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه میزبان اصحاب رسانه و خبرنگاران در نشستی خبری با موضوع ارائه گزارش عملکرد فرمانداری و شهرستان در خصوص پروژه های عمرانی، اجرایی و توسعه شهری شهرستان و پرسش و پاسخ پیرامون این موارد بود. وی در این نشست از افزایش ۳۵ دصدی بودجه و اعتبارات شهرستان نسبت به سال گذشته خبر داد.

اعتبارات شهرستان شاهین شهر و میمه در سال 1401 - پایگاه خبری شاهین شهری

فرماندار شهرستان با اشاره به سفر ریاست جمهوری و هیئت دولت  به استان اصفهان در خردادماه جاری افزود در این راستا اعتبارات خوبی به شهرستان تعلق گرفت که با توزیع آنها در یک بازه سه ساله برای پروژه های بالای ۵۰% درصد به سمت تعیین تکلیف و بهره برداری از پروژه ها پیش خواهیم رفت و امیدواریم با خدمتگذاری به مردم بتوانیم این پروژه ها را به سرانجام برسانیم.

تکمیل مدارس خیرساز شهرستان با اعتبار جذب شده ۳۷۰ میلیارد ریال و تکمیل پروژهای آبفای شهرستان شاهین شهر که مهمترین آن شبکه فاضلاب طالقانی است که دغدغه مردم  و مسولین شهر است، با جذب اعتبار ۱۰۰۰ میلیارد ریال از مهمترین پروژه های تحت پوشش در این سفر ریاست جمهوری بودند.

کاظمی طبا همچنین با بیان افزایش ۳۵ درصدی بودجه سال ۱۴۰۱ شهرستان شاهین شهر و میمه، افزود رقم بودجه و اعتبارات شهرستان در سال جاری به  ۴۵۰ میلیارد و ۱۱۹ میلون ریال افزایش داشته است که با شاخص های در نظر گرفته شده در کمیته برنامه ریزی شهرستان تصمسم برآن شده است که این اعتبارات در اولویت اول به پروژه های تعلق بگیرد که بیشترین خدمت رسانی به مردم را دارند و همچنین بیشترین عدالت محوری در توزیع اعتبارات لحاظ گردد. لذا اولویت  توزیع اعتبارات در خصوص خدماتی است که نتیجه آن  افتتاح خدمات و بهره مندی مردم باشد.

فرماندار شاهین شهر همچنین تصریح کرد که در توزیع اعتبارات و بودجه سال جاری شهرستان، نگاه ویژه ای به حوزه کشاورزی و دامپروری، ارتقا سطح خدمات کیفی اداری و توزیع متوازن در شهرهای شهرستان و همچنین دو بخش شهرستان شاهین شهر و میمه وجود داشته است.

کاظمی طبا ادامه داد: در سال جاری در بخش میمه برای اولین بار بصورت مستقل ردیف بودجه برای برخی ادارات که مدیریت مستقل می توانند داشته باشند، در نظر گرفته شده است.

وی در این خصوص تشریح نمود که در تخصیص اعتبار و بودجه شهرستان و توزیع آن در شهرستان شاخص های  متوازن شهر ستان نسبت به کل کشور در قبل از این اعتبارات در نظر گرفتیم :

شاخص متوازن نرخ بیکاری در شهرستان ۱۷/۴ درصد و در کشور ۱۲/۵۷ درصد بود.

شاخص متوازن پایگاه سلامت به اژاء هر ۱۰۰۰۰ نفر جمعیت در بخش میمه ۱/۰۷ درصد و در کشور ۲/۱ درصد بود

شاخص متوازن مرکز بهداشت شهری به ازا هر ۱۰۰۰۰ نفر جمعیت در شهرستان ۰/۳۲ درصد و در کشور ۴/۰ درصد بود.

شاخص متوازن مرکز بهداشت روستایی در شهرستان ۰/۹۷ درصد و در کشور ۵/۱ درصد بود.

شاخص متوازن تراکم دانش آموز در کلاس درس در کلیه مقاطع در شهرستان ۲۷ نفر و در کشور ۲۵ نفر بود.

شاخص متوازن سرانه اماکن ورزشی روباز به ازاء هر ۱۰۰۰ نفر به ۶/۱۰۴ مترمربع و در کشور ۷۷۷ متر مربع بود.

شاخص متوازن سرانه زیربنای کتابخانه های عمومی در شهرستان ۱۲/۵۸ و در کشور ۲۳/۹۷ بود

شاخص متوازن سرانه وضعیت مراکز فرهنگی و هنری در شهرستان ۰ و در کشور ۱۴/۹۶ بود

شاخص متوازن آب تامین شده به آب مورد نیاز در نواحی و شهرک های صنعتی در شهرستان ۴۱ و در کشور ۵۳ بود.

شاخص متوازن برق تامین شده به برق مورد نیاز در نواحی و شهرک های صنعتی در شهرستان ۳۵ و در کشور ۵۰ بود

شاخص متوازن طول شبکه توزیع گاز اجرا شده در نواحی و شهرک های صنعتی در شهرستان ۴۵ و در کشور ۶۲ بود.

شاخص متوازن طول شبکه فاضلاب اجرا شده در نواحی و شهرک های صنعتی در شهرستان ۳۶ و در کشور ۴۷ بود.

شاخص متوازن نسبت ایستگاه باران سنجی ۵۴/۵۵ و در کشور ۶۵/۵ بود.

عالی ترین مقام دولت در شهرستان افزود در راستای ماورد فوق می بایست در توزیع اعتبارات به نحوی شرایط ایجاد شود تا این اعداد حداقل به سطح شاخص متوسط کشور برسد و توزیع اعتبارات شهرستان در سال ۱۴۰۱ با دیدگاه فوق به صورت زیر تخصیص یافت :

سازمان ۱۴۰۰ ۱۴۰۱ درصد تغییر
جهاد کشاورزی شهرستان ۲۲ میلیارد و ۷۷۱ میلیون ریال ۷۱ میلیارد و ۳۳۲ میلیون ریال ۲۱۳+
اداره نوسازی و تجهییز مدارس ۳۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال ۴۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال ۴۶+
راهداری و حمل و نقل جاده ای ۲۷ میلیار و ۷۶۳ میلیون ریال ۴۵ میلیارد و ۷۵ میلیون ریال ۶۲+
دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان گلدیس ۱۷+
آب و فاضلاب ۳۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال ۴۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال ۲۳۳+
منابع طبیعی و آبخیزی ۵ میلیارد و ۱۰۴ میلیون ریال ۲۳ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال ۳۵۶+
هواشناسی ۱۲۶۷+
دامپزشکی ۱۵۰۰+
محیط زیست ۱۳۰۰+
هلال احمر ۸۲+
کانون پرورش فکری کودکان ۲۲+
ثبت احوال ۲۷۵+
بهزیستی ۸۶+
انتقال خون ۳۶۲+
اوقاف و امور خیریه شهرستان ۳۸-
صدا و سیما ۰
شرکت شهرک های صنعتی

اولویت خدمات ریانی آن به استا ن بئوده و هست نه شهرستان

۰
اعتبار وزش و جوانان شهرستان

 

۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال (اعتبارات شهرستان) +

۱۰ میلیارد ریال اعتبارات سفراستانی هیئت دولت

در توضیح اعتبارات بخش اداره ورزش و جوانان در توافق با مدیر کل ورزش و جوانان یک اعتبار ۶ میلیارد و ۹۰۰  از اعتبارات شهرستان، ۱۰ میلیارد تومانی از اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان اصفهان در نظر گرفته شد و همچنین پیگیر جهت جذب اعتباری حدود ۲۰ میلیارد تومان از اداره ورزش و جوانان استان اصفهان هستیم تا انشالله عملکرد خوبی در بحث ورزش و جوانان شهرستان انجام بپذیرد.

در بخش مطالعات آبخیزداری به جهت سیل خیز بودن شهرستان اعتبارات خوبی را با افزایش ۳۵۶ درصدی  نسبت به دوره قبل در هر دو مبحث مطالعات و پیشگری و احداث و اجرا سامانه ها در نظر گرفته شده است.

در قسمت هواشناسی به دلیل آنکه در شهرستان شاهین شهر ایستگاه هواشناسی وجود ندارد و در حال حاضر از ایستگاه مورچه خورت بهره برده می شود،  نسبت به قبل، جهت احداث و تکمیل موارد مورد نیاز شهرستان، افزایش ۱۲۶۷ درصدی اعتبارات خصیص داده شد.

در خصوص بهره برداری از ورزشگاه موته و مورچه خورت نیز مذاکرات مطلوب و جذب اعتبارات خوبی انجام شده است.

همچنین در خصوص ساماندهی  کارتن خواب ها طبق مذاکرات با شهرداری شاهین شهر و با توجه به اینکه ساماندهی مذکور در حیطه وظایف مشترک شهرداری و اداره بهزیستی است، تصمیماتی گرفته شده است تا موضوع مرتفع گردد و در حال حاضر از مرکز احداث شده در محل باغ فدک اصفهان که تا یک ماه دیگر افتتاح می شود بهره برداری نماییم و در حال حاضر برای معتادان نیز از کمپ های میدان استقلال، در حال حاضر از مرکز نگهداری میدان استقلال ، مرکز ققنوس شاهین شهر و مرکز گز بهره ببریم.

فرماندار شاهین شهر در پایان با این نوید که توزیع اعتبارات با توجه به دیدگاه خدمت رسانی مردمی و اهمیت توزیع متناسب اعتبارات در راستان رشد شاخص متوازن و کیفیت خدمات در هر بخش صورت گرفته است، افزود :  انشالله در آینده نتایج مطلوبی را در خدمت رسانی هر بخش توسط شهروندان قابل لمس خواهد شد.

پایگاه خبری شاهین شهری | SHINNA
کارگروه اجتماعی | ۱۴۰۱/۰۶/۰۲

ارسال مطلب به دیگران :

💡 مطالب پیشنهادی

هادی ترکاشوند | استاد و پیشکسوت تکواندو شاهین شهر مقام قهرمانب مسابقات پیشکسوتان انتخابی تیم ملی جهت اعزام به مسابقات پومسه قهرمانی آسیا را کسب نمود.

کسب مقام قهرمانی توسط پیشکسوت تکواندو شاهین شهر استان اصفهان

به گزارش پایگاه خبری شینا | SHINNA از هیات تکواندو شهرستان شاهین شهر و میمه ؛ هادی ترکاشوند | استاد و پیشکسوت تکواندو شاهین شهر مقام قهرمانی مسابقات پیشکسوتان انتخابی تیم ملی جهت اعزام به مسابقات پومسه قهرمانی آسیا را کسب نمود. شایان ذکر است این مسابقات 17 فروردین ماه 1403 به میزبانی استان تهران برگزار شد و استاد هادی ترکاشوند پیشکسوت شاهین شهری و نماینده استان اصفهان، موفق به کسب مقام قهرمانی گردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *