اخبار ویژه
با تیگو 8 پرو e پلاس مجهز به گیربکس پیشرفته DHT برای تجربه نهایت لذت رانندگی آماده شوید!

راهکارهای پیشنهادی کاهش گرانی مسکن در شاهین شهر از دیدگاه اعضای شورای شهر

در نشست علنی شورای اسلامی شاهین شهر مطرح شد : رشد مهاجرپذیری نامتناسب با عرضه مسکن عامل اصلی افزایش قیمت مسکن در شاهین شهر است | دیدگاه مسولان استانی نسبت به برخوردار بودن شاهین شهر بایست تغییر کند.

جلسه شورای اسلامی شاهین شهر با کمیته امداد شهرستان

به گزارش پایگاه خبری شاهین شهری | SHINNA از شورای اسلامی شاهین شهر یکصد و چهارمین نشست اعضای شورای اسلامی شاهین شهر به همراه مسوولان کمیته امداد شهرستان برگزار شد.

هم افزایی دستگاه ها در مساعدت به اقشار کمتر برخوردار ، افزایش تعاملات و تفاهم‌نامه میان مدیریت شهری و کمیته امداد امام (ره)، تاکید طرفین به ایجاد قرارگاهی در سطح شهرستان جهت بررسی راهکارهای تامین مسکن اقشار کمتر برخوردار ، ارایه برنامه مشترک توانمندسازی بانوان (خصوصا سرپرست خانوار) و … را می توان اهم موضوعات مطروحه در این نشست صمیمانه برشمرد.

در این جلسه اکثریت حضار جهت دستیابی به راهکارهایی که رفع مشکلات شهروندان کمتر برخوردار را هدف اصلی خود بداند، اتفاق نظر داشتند.

همچنین در این نشست موضوع افزایش سرسام آور هزینه سبد مسکن خانوار از جمله رهن و اجاره به عنوان یکی معضلات جدی این روزهای شاهین شهر مطرح گردید و ساماندهی این مهم نیازمند هم افزایی و اراده همه دستگاه های مسئول در این رابطه دانسته شد.

در این جلسه یکی از مهمترین دلایل افزایش نجومی هزینه مسکن در سبد هزینه های خانوار شاهین شهری ها رشد مهاجر پذیری در شهر در عدم تناسب عرضه و تقاضای مسکن بر شمرده شد.

در ادامه این جلسه مطرح شد که :  ازطرف دیگر ضروریست به روش های مختلف برچسب برخوردار بودن شاهین شهر در سطح استان در نظر مسوولان استانی اصلاح گردد.

همچنین حاضرین استفاده از ظرفیت عظیم خیرین حوزه مسکن را یکی دیگر از راهکارهای کاهش التهابات بازار مسکن (رهن و اجاره) در شاهین شهر عنوان نمودند.

پایگاه خبری شاهین شهری | SHINNA

کارگروه مدیریت شهری | ۱۴۰۱/۰۶/۱۳

ارسال مطلب به دیگران :
حراج %10+%25 جشنواره پاییزی نوین‌چرم در فروشگاه‌ها و فروشگاه اینترنتی

💡 مطالب پیشنهادی

صنایع آلاینده هوا + آلودگی هوا

طبق گزارش معاونت امور مالیاتی استان اصفهان :
پرداخت بیش از ۷۴ درصد از ۳۷۰ میلیارد تومان عوارض آلایندگی شهرستان به شهرداری شاهین شهر

🔶 به گزارش پایگاه خبری شاهین شهری | SHINNA ، سیدمحمدرضا کاظمی طبا | فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه ، با اعلام این خبر اظهار داشت: بنا بر گزارش معاونت امور مالیاتی استان اصفهان در مجموع مبلغ ۳۷۰ میلیارد تومان ، بابت مالیات بر ارزش افزوده و عوارض آلایندگی به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های شهرستان شاهین شهر و میمه جهت آبادانی شهرها و روستاهای شهرستان در ۹ ماهه اول سال ۱۴۰۲ واریز شد. 🔶 وی در ادامه به شرح این واریزی‌ها از سوی معاونت امور مالیاتی پرداخت و افزود : از این مبلغ حدود 274/3 میلیارد تومان (74/1 درصد) به شهرداری شاهین‌شهر ، حدود 38/6 میلیارد تومان (10/4 درصد) به شهرداری گز ، حدود 15/3 میلیارد تومان (4/1 درصد) به شهرداری گرگاب ، حدود 9/4 میلیارد تومان (2/5 درصد) به شهرداری وزوان ، حدود 8/9 میلیارد تومان (2/4 درصد) به شهرداری میمه ، حدود 2/9 میلیارد تومان (0/8 درصد) به شهرداری لایبید و در مجموع حدود ۲۰ میلیارد تومان (5/4 درصد) به حساب دهیاری‌های شهرستان واریز شده است. 🔶 بنابراین بیش از 74 درصد اعتبار تخصیص یافته به شهرستان به شهرداری شاهین شهر واریز شده است و به جهت مجاورت شاهین شهر با صنایع آلاینده و تاثیرپذیری زیاد افراد ساکن در این شهر از آلاینده ها ، بررسی میزان اعتبار دریافت شده و عملکرد مدیریت شهری در خصوص این موضوع، امری بسیار ضروری و مهم می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *