اخبار ویژه
با تیگو 8 پرو e پلاس مجهز به گیربکس پیشرفته DHT برای تجربه نهایت لذت رانندگی آماده شوید!

توسعه شهر گرگاب به سمت بزرگراه معلم ، دغدغه چند وجهی مسولین

مسولین گرگاب خواستار توسعه فضای شهری به سمت بزرگراه معلم هستند. | مسئولین شهر : خرده مالکین و کارگاه های سمت غربی شهر، موانع توسعه گرگاب و افزایش دسترسی شهر از سمت بزرگراه هستند.

به گزارش پایگاه خبری شاهین شهری | شینا SHINNA روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۶/۱۶ دکتر علیرضا فخاری | معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن به همراه محمدرضا کاظمی طبا | فرماندار شهرستان، حاجی دلیگانی | نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی ، ابریشمی راد | شهردار شاهین شهر ، مدیران مسکن و شهرسازی شهرستان و استان و  برخی از مسئولان شهری ، ضمن حضور در شهرستان شاهین شهر و میمه و بازدید میدانی از پروژه های مسکن در شهرستان، با حضور در شهرداری گرگاب، در خصوص مسائل مرتبط با توسعه شهری گرگاب تبادل نظر نمودند.

در این نشست مسئولین شهرداری و شورای شهر گرگاب ضمن توضیح اینکه شهر گرگاب در دو جهت امکان توسعه دارد و موقعیت های عالی در برخی قسمت ها وجود دارد که بدلیل مالکیت زمین ها در ید خرده مالکین توسعه شهر از جهات مربوطه محدود شده است.

همچنین ادامه دادند که مردم گرگاب از زمان های بسیار قدیم به حرفه کشاورزی مشغول بوده‌اند اما با توجه به خشکسالی های اخیر از نظر کسب درآمد به سختی افتاده‌اند، فلذا که تغییر کاربری زمین‌های ایشان به مسکونی و توسعه شهری در این راستا کمک بسیار خوبی به وضعیت معیشتی ایشان خواهد بود.

در خصوص جانمایی و تغییر محل کارگاه های صنعتی واقع در ورودی شهر از سمت غرب، نیز بیان شد که از سال ۹۲ قرار شده است جانمایی و جابجا شوند و پیشنهاد شده به مجاورت کوره های آجرپزی گرگاب منتقل شوند و توسط شهرداری گرگاب تمهیداتی نیز در نظر گرفته شده و زمین نیز خریداری شده است ولیکن مسئولین شهری هنوز موفق به جابجایی کارگاه‌های مذکور نشده‌اند.

مدیرکل سازمان ملی زمین و مسکن پس از استماع توضیحات و دلایل مسئولین شهر گرگاب و در تبادل نظر با فرماندار شهرستان و نماینده محترم در مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به مشکلات مطرح شده در خصوص مشکلات الحاق زمین ها به منطقه شهری در گرگاب، اظهار داشت که برای الحاق جمعیت و توسعه زیر ساخت های شهری مطالعات بایست صورت بگیرد و در این راستا بایست تابع قوانینی مصطلح به قوانین ۴ گانه باشیم و با استناد به این قوانین در ابتدا ظرفیت جذب و توزیع جمعیت تعیین ، سپس مطالعات اولیه برای شناخت محیط انتخاب زمین انجام و تثبیت شده سپس محیط توسعه شهری  طراحی و در نهایت در قالب پروژهای شهرسازی اجرا می شود.

وی همچنین ادامه داد: با توجه به اینکه شهر گرگاب در دو جهت امکان توسعه دارد، بایست در ابتدا مطالعات همه جانبه انجام شده و سپس مطابق قوانین جاری، امکان توسعه و جهت توسعه شهر در شورای برنامه ریزی و توسعه استان تحقیق و مطالعه و بررسی شود و در نهایت با تصویب این شورا اقدامات لازم جهت توسعه شهرنشینی و انجام گردد.

گرگاب شهری از توابع شرقی بخش مرکزی شهرستان شاهین‌شهر و میمه در استان اصفهان است و جمعیت آن طبق آخرین سرشماری رسمی در سال ۱۳۹۵، حدود ۱۳ هزار نفر می‌باشد.

پایگاه خبری شاهین شهری | شین‌نا SHINNA
کارگروه مدیریت شهری | ۱۴۰۱/۰۶/۱۶

ارسال مطلب به دیگران :
حراج %10+%25 جشنواره پاییزی نوین‌چرم در فروشگاه‌ها و فروشگاه اینترنتی

💡 مطالب پیشنهادی

آمار داوطلبین تأیید صلاحیت شده مجلس دوازدهم در اصفهان 725 نفر و در حوزه های شاهین شهر و میمه و برخوار 36 نفر شد

۶ نفر از ۱۰۴ تأیید صلاحیت شدگان جدید از دو حوزه شاهین شهر و میمه و برخوار بودند

آمار داوطلبین تأیید صلاحیت شده مجلس دوازدهم در اصفهان ۷۲۵ نفر شد

🔶 دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان: با تأیید ۱۰۴ نفر دیگر داوطلبان نمایندگی دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، تعداد افراد تأیید صلاحیت شده در استان اصفهان به ۷۲۵ نفر و در دو حوزه شاهین شهر و میمه و برخوار به 36 نفر رسید. 🔶 سید محمد رضا کاظمی طبا؛ فرماندار و رئیس هیأت اجرایی انتخابات حوزه های اصلی شاهین شهر و میمه و برخوار نیز در این راستا اظهار داشت: " با تأیید ۶ نفر دیگر از داوطلبین، توسط شورای محترم نگهبان، تعداد نامزدهاي دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این دو حوزه به ۳۶ نفر افزایش یافت."

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *