اخبار ویژه
سامانه وثیقه گذاری ( توثیق ) الکترونیکی بانک صادرات ایران

با هدف توسعه درآمد مناطق روستایی

سرمایه گذاری و ایجاد درآمد پایدار در روستاهای شهرستان شاهین‌شهر در دستور کار قرار گرفت

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری اصفهان ، در نشست بررسی مسائل و مشکلات روستاهای شهرستان شاهین شهر و میمه در روستای کلهرود بر ایجاد کمیته‌ای با عنوان « سرمایه گذاری و درآمد پایدار در روستاها » و با هدف شناسایی ظرفیت‌های شاخص روستایی در حوزه‌های معادن،نواحی صنعتی،گردشگری تاکید نمود.
به گزارش پایگاه خبری شاهین شهری ، نشست بررسی مسائل و مشکلات روستاهای شهرستان با حضور سرپرست فرمانداری شهرستان، مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری و بخشدار بخش میمه در روستای کلهرود برگزار شد.
حمید رضا نجفی | سرپرست فرمانداری این شهرستان در نشست بررسی مسائل و مشکلات روستاهای شهرستان ضمن تقدیر از حضور مسولین با اشاره به اهمیت رسیدگی میدانی به موضوعات عمرانی و خدماتی گفت: اولویت دولت سیزدهم اجرای طرح‌های مختلف با هدف ارتقای کیفیت خدمات رسانی به مردم است و مسئولان باید با رویکرد تبیینی در اطلاع‌رسانی از این اقدامات باعث افزایش امید آفرینی در جامعه شوند.
حمیدرضا نجفی اکتفا نمودن به منابع و اعتبارات موجود از فروش نفت را رویکردی نادرست خواند که مصرف گرایی را به همراه دارد و در بلندمدت ، منجر به بروز مشکلاتی در حوزه فرهنگ ، رویه نادرست در سبک زندگی، و کم کردن انگیزه نیروی متخصص کار جامعه خواهد شد.
وی تحقق رویکرد اقتصاد درون‌زاد با تکیه بر داشته‌های موجود در منطقه را عاملی مهم در راستای برون رفت از مشکلات و کمبودها در حوزه‌ی روستایی بیان نمود و افزود : باید به سمت و سویی حرکت کنیم که اشتغال روستایی و معیشت مردم روستا در اولویت قرار گیرد،چرا که معتقدیم تحقق این دو عامل باعث رونق در روستا و جلوگیری از مهاجرت روستاییان و کاهش حاشیه نشینی در شهرها خواهد شد.
نجفی گفت: در هر روستا مزیت های نسبی برای سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال و درآمد پایدار وجود دارد که می‌توان با تکیه به همین قابلیت‌ها نسبت به معرفی یک “محصول محوری” برای روستا اقدام نمود و زمینه دستیابی دهیاری ها به خودکفایی مالی را بوجود آورد.
وی افزود:انتظار مدیریت شهرستان شناسایی این ظرفیت و قابلیت های خاص روستا است که باید با همکاری دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستا عملیاتی گردد وقطعا مدیریت شهرستان از آن حمایت خواهد نمود.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری اصفهان نیز در این نشست با برشمردن برخی وظایف دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستا خواستار اجرای فعالیتها و اقدامات براساس ساز وکار مشخص و عمل به قوانین و دستور العمل ها در حوزه های فنی و مالی شد.
وی در ادامه بر ایجاد کمیته ای با عنوان « سرمایه گذاری و درآمد پایدار در روستا ها » و با هدف شناسایی ظرفیتهای شاخص روستایی در حوزه های معادن،نواحی صنعتی،گردشگری تاکید نمود.
در ادامه این نشست هریک از دهیاران مسائل و چالش های پیش رو در حوزه کاری خود را مطرح نمودند.
شایان ذکر است برگزاری جلسه آموزشی دهیاران با رویکرد راهکارهای ایجاد درآمد پایدار روستایی و بازدید از چندین طرح روستایی از دیگر برنامه ها در این جلسه بود.
ارسال مطلب به دیگران :

💡 مطالب پیشنهادی

نحوه برگزاری هفته دفاع مقدس در شهرستان شاهین شهر و کنگره شهدای استان اصفهان برنامه ریزی شد

🔸 به گزارش پایگاه مستقل خبری شاهین شهری ( SHINNA ) امروز - شنبه ۱۷ شهریور ماه ۱۴۰۳ جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی برگزاری هفته دفاع مقدس در شهرستان شاهین شهر و میمه و برگزاری کنگره شهدای استان اصفهان به ریاست سید محمدرضا کاظمی طبا - فرماندار و با حضور اعضای مدعو در محل سالن جلسات شهید سلیمانی فرمانداری شهرستان شاهین شهر برگزار گردید.
🔸 فرماندار در این جلسه بر ادامه تبیین و تفهیم مبانی ارزشمند حوزه ایثارگری ها و رشادت ها و جانفشانی های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، تأکید نمود و اهتمام ویژه همه دستگاه‌های اجرایی در راستای احیای ارزش های والای دفاع مقدس را خواستار شد.
🔸 سید محمد رضا کاظمی طبا همچنین با اشاره بر ضرورت ترویج و توسعه فرهنگ ارزشمند دفاع مقدس، چنین عنوان کرد: " دفاع مقدس یک گنجینه بزرگ معرفتی است که باید به عنوان‌ برترین الگوی جامعه شهروندی به صورت کارشناسانه معرفی گردد و برگزاری برنامه های این ایام، در اولویت کاری مدیران دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد."

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *