اخبار ویژه
با تیگو 8 پرو e پلاس مجهز به گیربکس پیشرفته DHT برای تجربه نهایت لذت رانندگی آماده شوید!

افزایش مراجعات سرپایی به مراکز درمانی اصفهان به علت آلودگی هوا

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از افزایش تعداد مراجعات سرپایی ناشی از آلودگی هوا به مراکز درمانی اصفهان در روزهای اخیر خبرداد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از افزایش تعداد مراجعات سرپایی ناشی از آلودگی هوا به مراکز درمانی اصفهان در روزهای اخیر خبرداد.

مرتضی حیدری، در ارتباط با اثرات آلودگی هوا بر سلامت مردم، اظهار داشت: به طور کلی مواد آلاینده شامل سموم مختلف است و ترکیبات نیتروژن، مس، گوگرد و غیره در هوا هستند که هر کدام از آنها اثرات خود را دارند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در ارتباط با افزایش مراجعات به بیمارستان‌ها در اثر آلودگی هوا تصریح کرد: در زمینه بستری بیماران بر اثر آلودگی هوا معضل خاصی در اصفهان وجود نداشته و شرایط به حد بحران نرسیده است، اما مسلم است که مراجعات سرپایی به ویژه برای افرادی که دچار مشکلات تنفسی و قلبی هستند افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه بیشترین مشکل متوجه بیماران قلبی و ریوی است، عنوان کرد: بخشی از مواد موجود در هوا باعث ایجاد واکنش‌های حساسیتی در دستگاه تنفسی افراد مبتلا به بیماری آسم، آلرژی و بیماری‌های مزمن می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: بهتر است افرادی که سابقه حساسیت و آلرژی دارند در روزهای آلوده از خانه خارج نشوند.

وی تصریح کرد: اطفال به ویژه در سنین پایین‌تر و سالمندان با سن خیلی بالا، به علت آنکه مقاومت بدنشان در بخش‌های مختلف پایین‌تر است بیشتر تحت تاثیر مواد آلاینده قرار می‌گیرند.

حیدری با بیان اینکه مادران باردار به ویژه در سه ماهه اول باید مراقبت بیشتری داشته باشند، گفت: در سه ماهه اول که دوران شکل‌گیری اندام‌ها است، شانس آسیب و سرایت آلودگی به جنین درحال تشکیل بیشتر است.

وی با تاکید بر عدم خروج از منزل در روزهای تعطیل بیان کرد: وقتی روزی تعطیل یا دورکاری اعلام می‌شود به معنای انجام کارهای عقب‌مانده در سطح شهر نیست و باید توجه داشت که افراد سالم هم در دراز مدت تحت تاثیر مواد سمی موجود در هوا قرار می‌گیرند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان توصیه کرد: در حد امکان باید در خانه بمانیم و در صورت خروج از خانه، باید به مدت کوتاهی در فضای آزاد باشیم و شیشه خودروها حتما بسته باشد؛ استفاده از ماسک بسیار موثر است و ماسک‌های N95 و N99 اثربخشی بیشتری دارند اما ماسک‌های ساده و دولایه نیز توصیه می‌شود.

وی اضافه کرد: مصرف مایعات فراوان به ویژه آب که دفع سموم از بدن را افزایش می‌دهد بسیار حائز اهمیت است، همچنین مصرف مواد آنتی‌اکسیدان مثل انواع میوه، مرکبات و سالادهای ترکیبی شامل سبزیجات، غلات و روغن زیتون که رادیکال‌‌های آزاد و سموم را خنثی می‌کنند برای افراد بسیار مفید است.

حیدری افزود: خوردن موادغذایی مانده به ویژه کنسروها، فست‌فودها و مواد سرخ‌کردنی اثرات مخربی دارد، اما در مقابل غذاهای سنتی مثل انواع سوپ و آش به دلیل محتوی مفید می‌توانند بدن را حفظ کنند؛ همچنین شیر و لبنیات کم‌چرب نیز می‌‌توانند اثرات خوبی در محافظت از بدن در این ایام داشته باشند.

وی تاکید کرد: طبیعتا استفاده از سیگار و دخانیات در این ایام اثرات بیشتری دارد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به تاثیر مازوت بر سلامت شهروندان عنوان کرد: وقتی در مورد آلاینده‌ها صحبت می‌کنیم یک بحث کلی است و اثرات مخرب آنها جامع بوده و در راهکارهای پیشگیری و محافظت از بدن نیز تفاوتی وجود دارد.

وی تاکید کرد: این آلودگی هوا از اثرات پیشرفت در وی کشورهای صنعتی است که در فصول سرد بر اثر پدیده وارونگی‌هوا در بسیاری از کشورها رخ می‌دهد و نباید تنها بر یک آلاینده خاص تمرکز کرد.

حیدری افزود: توصیه‌های لازم در این ایام در همه جای دنیا همین است و در صورت عمل به آنها می‌توان از اثرات مخرب آلودگی هوا پیشگیری کرد.

مدارس استان اصفهان باز هم غیر حضوری شدند

محکومیت مدیر واحد تولیدی آلاینده محیط زیست واقع در شهرستان شاهین شهر و میمه به حبس و جریمه نقدی

شهردار اصفهان: مازوت سوزی را متوقف کنید | موتورسواران شناسنامه دار می‌شوند

 

ارسال مطلب به دیگران :

💡 مطالب پیشنهادی

تعطیلی مدارس اصفهان شاهین شهر

تعطیلی مدارس شاهین شهر ، اصفهان و ۹ شهرستان دیگر استان اصفهان بدلیل آلودگی هوا | دوشنبه ۲۲ آبان ماه ۱۴۰۲

"منصور شیشه فروش" مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان : فردا دوشنبه ۲۲ آبان ماه مدارس نواحی ۶ گانه شهرستان اصفهان ، شاهین شهر و 9 شهرستان دیگر استان به دلیل آلودگی هوا تعطیل اعلام شد. | فعالیت آموزشی کلیه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در مناطق یاده شده نیز بصورت غیرحضوری خواهد بود. وی افزود: براساس مصوبه این کمیته، کلاس‌های آموزشی درتمامی مقاطع تحصیلی مدارس، مهدهای کودک و پیش دبستانی‌ها در مناطق شش گانه شهر اصفهان و نواحی و مناطق آموزش وپرورش خمینی شهر ، فلاورجان، شاهین شهر، زرین شهر، مبارکه ، نجف آباد ، پیربکران ، فولادشهر ، برخوار و سجزی در روز دوشنبه ۲۲ آبان ماه تعطیل خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *