اخبار ویژه
با تیگو 8 پرو e پلاس مجهز به گیربکس پیشرفته DHT برای تجربه نهایت لذت رانندگی آماده شوید!

در راستای کاهش مازوت سوزی ۴ واحد از ۸ واحد تولید برق نیروگاه شهید منتظری اصفهان غیر فعال شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با اعلام توقف استفاده ازمازوت در دو واحد دیگر از نیروگاه شهید منتظری و کاهش معادل ۲و نیم میلیون لیتر مصرف مازوت در این نیروگاه، از پیگیری قضایی درصورت عدم تمکین به مصوبه شورای تامین استان خبر داد.

نیروگاه شهید منتظری اصفهان | مازوت سوزی

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شاهین شهری از استانداری اصفهان، دکتر مهران زینلیان | معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان درخصوص ابلاغ اخیر کمیته اضطرار آلودگی هوای استان اصفهان مبنی بر قطع مازوت سوزی در نیروگاه شهید منتظری، گفت: از ماه ها قبل و بر اساس تجربه ای که از سال گذشته در خصوص مازوت سوزی در استان داشتیم؛ مدیریت استان تلاش های بسیاری را انجام داد تا شاهد تکرار این تجربه و استفاده از سوخت مازوت در استان نباشیم.

 دکتر زینلیان بیان کرد: هر چند عدم مازوت سوزی در شورای تأمین استان اصفهان مصوب شده بود اما با ابلاغ شورای عالی امنیت ملی و به رغم مخالفت شدید استان، مازوت سوزی در اصفهان آغاز شد.

وی افزود: نهایتا در چند روز گذشته به دلیل استفاده از این نوع سوخت در نیروگاه و البته سایر منابع آلاینده هواکه به هیچ عنوان قابل چشم پوشی نیست، شاهد روزهای بی سابقه ای بودیم و شاخص آلودگی هوا در اصفهان برای چند روز متوالی به بیش از ۱۵۰ رسید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: در این شرایط مدیریت استان با جدیت بیشتری به موضوع کنترل منابع آلاینده ازجمله بحث مازوت سوزی وارد شد. جلسات کمیته اضطرار آلودگی هوای استان مکرراً تشکیل و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور به استان دعوت شد تا از نزدیک شاهد تأثیر عوامل آلاینده در اصفهان باشند.

وی خاطرنشان کرد: با پیگیری مدیریت استان، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به صورت سر زده از نیروگاه شهید منتظری بازدید کرد و نهایتاً با تشکیل کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوای استان، عدم مازوت سوزی برای چندمین بار مطرح و مصوبات ویژه زیست محیطی در این کارگروه به تصویب رسید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان افزود: به دنبال این اقدامات، تلاش برای عدم مازوت سوزی در شورای تأمین استان نیز برای چندمین بار مطرح و با دستور استاندار اصفهان موضوع عدم استفاده نیروگاه شهید منتظری از سوخت مازوت ابلاغ شد.

دکتر زینلیان عنوان کرد: علی رغم همه تلاش های صورت گرفته، متاسفانه تا این لحظه مازوت سوزی به صورت کامل در نیروگاه شهید منتظری قطع نشده و به دنبال پیگیری های اخیر، با قطع دو واحد دیگر و کاهش معادل ۲ و نیم میلیون لیتر مصرف سوخت مازوت، هم اینک ۴ واحد غیرفعال و ۴ واحد دیگر همچنان فعال است.

وی اظهار کرد: مدیریت استان همواره بر این باور بوده که شرایط استان ویژه است و از هر ظرفیتی که بتوانیم برای توقف مازوت سوزی و قطع منابع آلاینده هوا در استان استفاده می کنیم. این تلاش مدیریت استان برای کاهش آلودگی هوا استمرار دارد و تا قطع کامل مازوت سوزی در نیروگاه شهید منتظری ادامه خواهد داشت.

دکتر زینلیان تصریح کرد: عدم تمکین برای قطع مازوت سوزی خواه از طرف نیروگاه و خواه از طرف دیگر دستگاه ها باشد در هر صورت با پیگیری قضایی همراه خواهد بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان افزود: مصوبه شورای تأمین استان اصفهان مبنی بر قطع مازوت سوزی در اصفهان جدی است و خاطیان بایستی در برابر مراجع قضایی پاسخگو باشند.

جالب است! ببینید:

تکنولوژی نیروگاه شهید منتظری اصفهان بایست به روزرسانی شود

شهردار اصفهان: مازوت سوزی را متوقف کنید | موتورسواران شناسنامه دار می‌شوند

گازوئیل یورو پنج در شهرستان شاهین شهر اصفهان به بهره برداری می رسد

ارسال مطلب به دیگران :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *