اخبار ویژه
با تیگو 8 پرو e پلاس مجهز به گیربکس پیشرفته DHT برای تجربه نهایت لذت رانندگی آماده شوید!

ماجرای استخدام‌های سفارشی شهرداری شاهین‌شهر | شرحی بر یک ادعا

حضور نام عضو سابق شورای اسلامی، در لیست استخدامی شهرداری شاهین‌شهر چیست؟ آیا ماجرای استخدام‌های سفارشی شهرداری صحت دارد؟! | آیا شهردار شاهین شهر استخدام‌های غیر قانونی انجام داده یا می‌دهد؟! |در مطلب زیر به جزییات ادعای مطرح شده توسط پایگاه عدالتخواهی شاهین‌شهر اشاره خواهیم نمود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شاهین شهری ، پایگاه عدالتخواهی و مطالبه مردمی شاهین شهر، در پست واتساپ خود در تاریخ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ ادعاهای جدیدی را نسبت به عملکرد غیراصولی و نادرست سعید ابریشمی راد | شهردار شاهین‌شهر در باب استخدام‌های غیر متداول در شهرداری و شرکت مدیریت پسماند مطرح نموده است.

البته شایان ذکر است که پایگاه عدالتخواهی شاهین‌شهر تا کنون هیچ گونه مستنداتی بر صحه این ادعاها منتشر نکرده است.

فلذا پایگاه خبری شاهین‌شهری این ادعاها را تایید یا رد نمی‌کند و شهروندان محترم نیز تا زمان ارائه مستندات رسمی توسط پایگاه عدالتخواهی یا جوابیه مستدل و مستند شهردار و شورای اسلامی شاهین شهر در تایید صحت یا تکذیب این ادعاها و رد یا قبول این مطالب بایست تامل نمایند.

 

در ذیل مطالب درج شده توسط پایگاه عدالتخواهی و مطالبه مردمی شاهین شهر در کانال واتساپی آن و فضای مجازی را به اطلاع شهروندان فهیم و شریف شاهین شهر می‌رسد:

« باز هم دروازه استخدامی‌های بودار شهرداری شاهین شهر گشوده شد !

در حالیکه چند سالی بود تا حدودی از استخدام نیروهای وابسته به افراد با نفوذ در شهر و شهرداری جلوگیری شده بود ، با حضور ابریشمی راد در پست شهردار شاهین شهر هر روز از طرق مختلف چه از طریق پسماند و چه به اسم استخدام نیروی‌های متخصص ، این تخلفات وارد فاز جدیدی می‌شود !

در یکی از جدیدترین موارد شنیده‌ها حکایت از این دارد که شهردار شاهین شهر طی نامه ای به مدیر کل نوسازی و تحول اداری سازمان همیاری های شهرداری‌های کشور خواستار صدور مجوز استخدام برای ۷ نفر شده است !!!

در میان اسامیِ این به اصطلاح متخصصان که معرفی شده اند نام پرستو جهانگیری عضو سابق شورای شهر نیز به چشم میخورد !!!

پیش از اینهم آقای شهردار سعی کرده بود این خواسته ی خلاف قانون خود را از طرق دیگری به نتیجه برساند که تیرش به سنگ خورده بود !

اما اینکه چه اتفاقی می افتد که شهردار یکباره مسیر پیگیری خود را تغییر میدهد و سراغ سازمان همیاری های کشور میرود را شاید بتوان در مدیران شاهین شهری مرتبط با آقایان بالا نشین جستجو کرد !

همین چند وقت پیش نیز شاهد بودیم که بخشی از کم کاری و سو مدیریت شهرداری در حمل و نقل عمومی توسط سازمان همیاریها جبران شد ! و شاید حالا هم مثلاً یک مدیر با نفوذ شهری یک چراغ سبز رنگی را در یک جایی روشن کرده باشد که مسیر درخواست‌ها تغییر می کند !؟

البته وقتی در ترکیب نفرات پیشنهادی لیست شهردار بیشتر دقت کنیم دغدغه مندی و احساس تکلیف مدیران شهری دیگری نیز به چشم میخورد !؟ و جالبتر اینکه یکی دو نفر از لیست که از اتفاق ارتباط نوستالژیک با آقای شهردار داشته اند بدلیل پرونده های حراستی قبلا از شهرداری اخراج شده بودند !!!؟

حالا آقایان بفرمایند اصلا اگر قرار است شهرداری نیروی متخصص استخدام کند چرا فراخوان نمیزنید و با برگزاری آزمون تخصصی نیروهای متخصص را شناسایی نمی کنید ؟!

چرا این امور را شفاف انجام نمی دهید و در پس پرده یک تعداد اسامی را تخس می کنید و تحت عنوان متخصص به اصفهان ارسال می کنید!؟

اگر واقعا دنبال نیروی متخصص هستید باید فراخوانی زده شود و نیروهای متخصص را دعوت کنید و تحت نظارت سایر دستگاهها ( نه شما که نشان داده اید هیچ صلاحیت و نگاه تخصص محوری ندارید ) مراحل استخدام را طی نمائید .

امیدواریم دستگاههای نظارتی به این مطلب ورود پیدا کرده و بررسی نمایند آیا پشت پرده ی این اسامی افراد صاحب نفوذی وجود دارند و یا واقعا با نگاه تخصص محور این افراد معرفی شده اند !

بارها گفته ایم و دوباره تاکید میکنیم شفافیت راهکار حل این معضلات است

آقایان عضو شورا اگر حقیقتا بدنبال منافع مردم هستید بروید دنبال شفافیت ، همه این مناقصه‌ها و مزایده‌ها و پرداختی‌ها و ترک تشریفات و این نامه نگاری‌ها و استخدام‌ها باید شفاف در سامانه‌ای مندرج شود تا عموم مردم نظارت کنند و در پشت پرده این اتفاقات رخ ندهد !

الان در مورد مناقصات و واگذاری برخی پروژه های شهر به بعضی پیمانکاران خاص و ترک تشریفات توسط شهردار شائبه‌های مختلفی ایجاد شده که هم دستگاه‌های نظارتی باید ورود پیدا کنند و هم شورا دخالت کند و ببیند در این شهر چه میگذرد ؟!
اعضای شورا مدام به خود تلنگر بزنند که نماینده و حافظ منافع مردم شهر هستند !

در صورت نیاز اسامی تمامی افراد حاضر در لیست استخدامی شهردار و احیانا ارتباطشان به برخی مسئولین شهر را منتشر خواهیم کرد .»

در این راستا آنچه قابل چشم پوشی نیست آن است که سطح تنوع خدمات شهرداری قابل مقایسه با هیچ دستگاهی نیست و بنابراین خارج از هرگونه حواشی و مسائل سیاسی و یا جناحی در انتخاب شهردار ، مجموعه شهرداری بایست بسیار محکم تر از سایر نهادها در حفظ حقوق مردم کوشا باشد و بر اساس قانون شهرداری ها در جهت خدمات رسانی به مردم با جدیت تمام گام بر دارد.

همچنین با تاکید ویژه؛ شهردار و شورای شهر بایست بر مبنای قانون حرکت کنند و انضباط مالی و شفافیت آن در درون شهرداری باید با جدیت رعایت شود، چرا که در راستای وسعت و تنوع خدمات این نهاد نسبت به سایر ادارات و سازمان ها، احتمال حواشی مالی در آن نیز افزایش می‌یابد.

تجربه مدیریتی سنوات گذشته نشان داده که اگر مجموعه شهرداری مسیر عدم شفافیت را پیش رو بگیرد، مجموعه شهر و شهرداری دچار معضل بزرگی خواهند شد و لذا بسیار توصیه می‌شود که این نهاد طبق قانون ۶ ماهه یکبار درآمد و هزینه ها را شفاف سازی کند.

بهتر است در کنار مدیر درآمد، مدیر هزینه هم حضور داشته باشد تا شاهد پویایی بیشتر شهرداری باشیم و اگر این چنین است این موارد حتماً برای مردم تبیین و شفاف سازی شوند.

نیروی انسانی نیز شِق اثرگذار در شهرداری (این نهاد پر خدمت) دارد و اگر اشخاص برمبنای آزمون استخدامی و گزینش بدون توصیه در مجموعه‌های شهرداری به کار گرفته شوند، شهرداری و مجموعه‌های تحت پوشش آن جایگاه بهتری در میان شهروندان ایجاد خواهد نمود.

به عبارت دیگر استخدام‌های سفارشی که بدون طی فرآیند قانونی و با رانت های دولتی یا جناحی و یا مالی انجام می‌شود، بر نگاه افکار عمومی اثر منفی گذاشته و حتی می‌تواند مردم را نسبت به حاکمیت و دولت جاری، بدبین کند، بنابراین حفظ و رعایت موارد قانونی در این مقوله امری مهم است و علاوه بر نظارت مراجع قانونی، نظارت و دقت در آن توجه ویژه تمامی نهادهای اثر گذار در فعالیت شهرداری را می‌طلبد.

استخدام‌های سفارشی که بدون طی فرآیند استخدام و با رانت دولتی، قدرتی یا مالی صورت می‌گیرد، نسل جوان، آماده خدمت و متخصص ایران را از مشارکت در سیستم دولتی و خدمت رسان، محروم و فضای بی‌اعتمادی مردم نسبت به آزمون‌های استخدامی را ایجاد می‌کند.

بطور واضح آنچه که در اولویت امر و در مقام دوم بعد از کیفیت خدمت رسانی در شهر و به شهروندان، حائز اهمیت ویژه در عملکرد شهرداری ها می‌شود این است که استخدام‌های سفارشی و خارج از ضابطه و قانون تصریح تبعات و پیامدهای منفی بسیار بر روح و روان جامعه و مردم گریزی از دستگاه حاکمیت موجود چرا که زمانی که یک فرد تحصیل‌کرده با معدل بالا و یا شایستگی لازم نمی‌تواند در دستگاه‌های موجود در شهرستان محل سکونت خود به استخدام درآید؛ ولی افراد بدون شایستگی را شاغل ببیند، موجب سرخوردگی فرد تحصیل‌کرده و دارای شایستگی می‌شود و به تدریج باعث بی اعتمادی پویاترین قشر جامعه خواهد شد.

در آخر به نکته ویژه ای که مخصوصاً در این ماه های آخر سال و با توجه به تورم موجود در بطن جامعه اهمیت ویژه ای در عملکرد شهرداری دارد، اشاره می گردد و آن مقوله پرداخت صحیح و به موقع حقوق و مزایای نیروی انسانی خصوصاً قشر زحمت کش کارگر و در حقیقت زحمتکش‌ ترین جامعه خدمت محور در زیر مجموعه شهرداری ها می باشد، که یک اولویت مهم است و از شهردار و شورای شهر انتظار می‌رود به این امر بسیار بسیار مهم، توجهی ویژه داشته باشند.

و در نظر داشته باشند که پیگیری پرداخت به موقع حقوق و مزایای کارگران شهرداری حتی اگر مهم تر از پیگیری در پرداخت به موقع حقوق کارمندان بخش فنی و اداری نباشد، کم اهمیت تر نیز نخواهد بود و لذا توجه ویژه ای از شهرداری و شورای شهر خصوصاً در نظارت بر فعالیت شرکت های پیمانکاری در این مقوله را می طلبد.

در پایان مجدداً یادآور می شود پایگاه خبری شاهین‌شهری فارغ از هرگونه صحه گذاری و یا رد ادعای پایگاه عدالتخواهی شاهین شهر در خصوص مطلب استخدام خارج از ضوابط شهرداری، از شهروندان محترم تقاضا دارد تا زمان ارائه مستندات رسمی توسط پایگاه عدالتخواهی در این خصوص یا جوابیه مستدل و مستند شهردار و شورای اسلامی شاهین شهر در تایید صحت یا تکذیب این ادعاها و رد یا قبول مطالب پایگاه عدالتخواهی تامل نمایند و از فرماندار محترم به عنوان مدیریت کل شهرستان و از دادستان محترم به عنوان مدعی العموم شهرستان نیز تقاضا دارد، با توجه به اهمیت موضوع خصوصاً در شرایط اجتماعی موجود، جهت ورود دستگاه های مرجع و ناظر حکومتی نظیر سازمان بازرسی به موضوع فوق و بررسی صحت روند استخدامات انجام شده یا در حال انجام در طول دوران خدمت شورای شهر دوره ششم و شهردار جدید توجهی ویژه بنماید.

در ذیل تصاویر مطالب مورد ادعای پایگاه عدالتخواهی در خصوص استخدام های سفارشی را می توانید مشاهده کنید:

 

حضور نام عضو سابق شورای اسلامی، در لیست استخدامی شهرداری شاهین‌شهر چیست؟ آیا ماجرای استخدام‌های سفارشی شهرداری صحت دارد؟! | آیا شهردار شاهین شهر استخدام‌های غیر قانونی انجام داده یا می‌دهد؟!

 

حضور نام عضو سابق شورای اسلامی، در لیست استخدامی شهرداری شاهین‌شهر چیست؟ آیا ماجرای استخدام‌های سفارشی شهرداری صحت دارد؟! | آیا شهردار شاهین شهر استخدام‌های غیر قانونی انجام داده یا می‌دهد؟!

 

حضور نام عضو سابق شورای اسلامی، در لیست استخدامی شهرداری شاهین‌شهر چیست؟ آیا ماجرای استخدام‌های سفارشی شهرداری صحت دارد؟! | آیا شهردار شاهین شهر استخدام‌های غیر قانونی انجام داده یا می‌دهد؟!

 

حضور نام عضو سابق شورای اسلامی، در لیست استخدامی شهرداری شاهین‌شهر چیست؟ آیا ماجرای استخدام‌های سفارشی شهرداری صحت دارد؟! | آیا شهردار شاهین شهر استخدام‌های غیر قانونی انجام داده یا می‌دهد؟!

ارسال مطلب به دیگران :
حراج %10+%25 جشنواره پاییزی نوین‌چرم در فروشگاه‌ها و فروشگاه اینترنتی

💡 مطالب پیشنهادی

با تدبیر دادستان و تلاش پلیس آگاهی شهرستان :
قاتل کارمند شهرداری شاهین شهر در کمتر از ۱۲ ساعت دستگیر شد | + جزئیات دستگیری قاتل رسول شهریاری

🔶 به گزارش شینا | SHINNA ؛ در پی قتل مرحوم رسول شهریاری | کارمند شهرداری شاهین شهر و مدیر اسبق کانون مداحان و ریاست بسیج هنرمندان شاهین شهر به ضرب گلوله و با سلاح گرم ، با تدابیر دادستان محترم و تلاش پلیس امنیتی و آگاهی شهرستان شاهین شهر و میمه قاتل وی در کمتر از ۱۲ساعت دستگیر و مورد بازجویی قرار گرفت و اسلحه مورد استفاده نیز ضبط گردید. 🔶 بنا بر روایت منابع آگاه در بازجویی های انجام شده از متهم تا این لحظه مشخص شده است که اختلاف خانوادگی انگیزه قاتل برای دست زدن به این جنایت بوده است. 🔶 فرآیند قضایی این پرونده در حال طی شدن است و بازپرس ویژه قتل نیز در حال رسیدگی به پرونده می باشند و نتایج بررسی‌های قضایی در صورت انتشار توسط مقامات مسئول اطلاع‌رسانی خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *