اخبار ویژه
با تیگو 8 پرو e پلاس مجهز به گیربکس پیشرفته DHT برای تجربه نهایت لذت رانندگی آماده شوید!

فرماندار شاهین شهر:
افزایش قیمت نان بدون مصوبه و مجوز تخلف است | با متخلفین به شدت برخورد می‌شود

فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه : دستورالعمل و مصوبه ای برای افزایش قیمت نان یارانه ای ابلاغ نشده است | شورای آرد و نان شهرستان تا حد امکان مخالف افزایش قیمت نان است | افزایش قیمت نان بدون مصوبه شورای آرد و نان ، تخلف است.| شهروندان می‌توانند تخلف قیمت نانوایی ها را گزارش کنند

به گزارش پایگاه خبری شاهین شهری ،سید محمدرضا کاظمی طبا” فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه روز دوشنبه ۱۶ مردادماه ۱۴۰۲ در نشست خبری روز خبرنگار در جمع اصحاب رسانه در پاسخ به این سئوال خبرنگاران که آیا نان در شهرستان شاهین شهر و میمه گران شده است یا خیر ؟ و آیا برنامه ای برای گران شدن نان در نظر گرفته شده است؟ توضیحاتی را مبنی بر عدم افزایش رسمی قیمت نان دولتی و مشروط بودن افزایش قیمت نان در نانوایی‌های خصوصی اعلام نمود.

فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه با اشاره به اینکه سه گروه نانوایی (یارانه ای نوع اول ، یارانه ای نوع دوم و آزادپز- یا بدون یارانه) در حال فعالیت و خدمات رسانی به مردم هستند، تصریح کرد که در شهرستان شاهین شهر و میمه در حال حاضر تنها ۱۰ نانوایی از مجموع ۱۷۰ نانوایی موجود در شاهین شهر، آزادپز هستند و در گرگاب ، میمه ، گز و لایبید نانوایی آزادپز نداریم.

قیمت نان نانوایی کیفیت نان

کاظمی طبا با توضیح اینکه افزایش قیمت نان در نانوایی‌های آزادپز نیز منوط به تایید شورای آرد و نان شهرستان  و تنها در راستای مصوبات این شورا می‌باشد، افزود: این شورا به شرطی که آنالیز عملکردی و هزینه و درآمد نانوایی توجیه کننده افزایش قیمت نان باشد، با درخواست واحد نانوایی در چهارچوب مقررات و مصوبه های حاضر موافقت می‌نماید. فلذا افزایش قیمت بدون صدور مجوز و یا خارج از مصوبه از شورای آرد و نان شهرستان توسط واحد نانوایی تخلف منظور خواهد شد.

فرماندار شهرستان شاهین شهر همچنین توضیح داد چنانچه افزایش قیمت نان متناسب با تورم صورت نپذیرد، مطمئناٌ نانوایی ادامه فعالیت نخواهد داشت یا در صورت ادامه فعالیت قاعدتاً برای جبران هزینه ها از کیفیت یا کمیت نان وی کاسته می‌شود.

وی ادامه داد ۱۰ نانوایی آزادپز در مقایسه با ۱۶۰ نانوایی یارانه ای موجود در شاهین شهر ، در محلات خاصی که متناسب با وجود نوع سلیقه مشتری در انتخاب آنها دایر شده‌اند و اصولا این نانوایی ها مشتریان خاصی دارند و هدف گذاری احداث آنها به جهت جایگزینی نانوایی های دولتی و جلب عموم مشتریان نمی‌باشد.

شایان ذکر است نانوایی‌هایی که یارانه دریافت نمی‌کنند و آزادپز هستند و قیمت نان بالاتری نسبت به تعرفه های دولتی نان دارند، با مزایایی همچون افزایش کیفیت پخت و یا افزایش ساعات کاری رضایت مشتری را جلب نموده و فروش خود را تضمین می کنند، فلذا درخواست افزایش قیمت متناسب با تورم توسط ایشان از شورای آرد و نان ، برای حفظ کیفیت در این گروه نانوایی ها که یارانه دولتی نان را دریافت نمی‌کنند، امری غیر عادی نخواهد بود.

قابل ذکر است که شهروندان می‌توانند هر گونه گرانفروشی بیش از نرخ مصوب نان در نانوایی ها را همچون سایر گران فروشی های بازار، در قالب شاکی خصوصی یا گزارش مردمی از طریق سامانه ۱۳۵ سازمان تعزیرات حکومتی و ۱۲۴ وزارت صمت ( صنعت، معدن و تجارت) اعلام کنند.

ارسال مطلب به دیگران :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *