اخبار ویژه
با تیگو 8 پرو e پلاس مجهز به گیربکس پیشرفته DHT برای تجربه نهایت لذت رانندگی آماده شوید!

شرکت پالایش نفت اصفهان خود را جزو صنایع آلاینده نمی‌داند، اما عوارض پرداخت می‌کند!

مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان:

این شرکت در راستای مسوولیت اجتماعی خود و کمک به کشور سالانه مبلغ ۱۰ هزار میلیارد ریال عوارض به وزارت کشور پرداخت می‌کند | اگر این شرکت آلودگی داشت، ابتدا ۱۴۰ هکتار درختان محوطه این شرکت خشک می‌شدند در حالی که بسیار سرزنده و سر سبز هستند | آب مصرفی شرکت نفت اصفهان در آینده نزدیک از تصفیه فاضلاب پساب شاهین شهر خواهد بود.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان در نشست خبری شفاف سازی اقدامات هلدینگ پترو پالایش اصفهان در پاسخ به اینکه این شرکت خود را جزو صنایع آلاینده نمی‌داند اما عوارض پرداخت می‌کند، گفت: این شرکت در راستای مسوولیت اجتماعی خود و کمک به کشور سالانه مبلغ ۱۰ هزار میلیارد ریال عوارض به وزارت کشور پرداخت می‌کند که نحوه تقسیم‌بندی و تخصیص آن از عهده شرکت نفت اصفهان خارج است.

قدیری مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان

 

قدیری اضافه کرد: در حال حاضر مشعل‌های شرکت پالایشگاه نفت خاموش است و تمام متغیرهای آلاینده ما در حد استاندارد است و آنچه به عنوان آلودگی و آلاینده عنوان می‌شود مربوط به خودروها و سایر صنایع است.

وی تاکید کرد: اگر این شرکت آلودگی داشت، ابتدا ۱۴۰ هکتار درختان محوطه این شرکت خشک می‌شدند در حالی که بسیار سرزنده و سر سبز هستند.

مدیرعامل هلدینگ پترو پالایش اصفهان همچنین از کلنگ‌زنی و تکمیل پروژه تصفیه خانه در کمتر از ۱۰ ماه خبر داد و گفت: از این پس شرکت نفت اصفهان از تصفیه پساب فاضلاب شاهین‌شهر استفاده و به منظور استراتژی ذخیره آب نیز توانایی ذخیره پنج تا ۶ مخزن ذخیره آب تصفیه شده از پساب را دارد.

قدیری گفت: تمام آب های تصفیه شده به مخازن ۳۰۰ هزار متر مکعبی ذخیره سازی می‌شود و این مخازن می‌توانند آب ۱۵ روز پالایشگاه اصفهان را در زمان های بحران و کمبود آب تامین کند.

وی با بیان این که مصرف آب خام پالایشگاه در نیمه دوم سال ۱۴۰۳ به صفر می‌رسد افزود: استفاده آب خام در پالایشگاه اصفهان پس از ۴۴ سال از فعالیت آن شرکت قطع و آب مورد نیاز پالایشگاه فقط از پساب تصفیه شده تامین خواهد شد.

از خرید سهام شرکت نفت سپاهان در بورس منصرف شدیم

مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان همچنین از انصراف خرید سهام شرکت نفت سپاهان از طریق ارائه در شرکت بورس تهران خبر داد و گفت: قیمت سهام بورس نفت سپاهان چشمگیر نبود، از خرید منصرف شدیم.

قدیری با اشاره به اینکه آگهی فروشی سهام شرکت نفت سپاهان در مردادماه جاری در تارنمای شرکت بورس تهران منتشر شد؛ اظهار کرد: میزان سهم درنظر گرفته شده برای فروش در بورس معادل ۳۳ درصد و با قیمت پایه ۲۳۵ هزار میلیارد ریال بود.

وی افزود: شرکت پالایش اصفهان، در ردیف شرکت های دارای سوددهی مطلوب قرار دارد اما قیمت تعیین شده برای عرضه این میزان از سهام از نظر مزیت رقابتی، نسبت به انتظاری که داشتیم، برای ما جذاب نبود.

قدیری با بیان اینکه ۱۷.۱ سهام شرکت پالایش نفت سپاهان متعلق به شرکت پالایش نفت اصفهان است افزود: باتوجه به تاکید سهامداران عمده شرکت پالایش اصفهان، با هدف بررسی درجه ارزش شرکت نفت سپاهان، متقاضی خرید سهام این شرکت بودیم اما در نهایت این اقدام محقق نشد.

وی با اشاره به اینکه مبانی ما در مدیریت بر طبق آموزه‌ها بر اساس تصمیم‌گیری پروژه‌های زود بازده و در مسیر توجیه اقتصادی بوده است، بیان داشت: پالایشگاه در حد امکان هیچ تصمیمی را بدون تحقیق علمی و بررسی صرفه اقتصادی اجرایی نمی کند؛ بنابراین درصد خطا در این مجموعه صنعتی پایین است.

قدیری با اشاره به مدیریت استراتژیک هیات مدیره بر اساس توجیه اقتصادی با کمک شرکت‌های رتبه الف کشور، تصریح کرد: سال ۸۶ که شرکت نفت خصوصی شد به اشتباه برخی شرکت‌های زیر مجموعه فروخته شد اما هدف‌گذاری شرکت نفت اصفهان برای ۱۴۰۶ رسیدن به قله برترین شرکت های دنیا از لحاظ تکنولوژی و سوددهی است.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان با اشاره به اینکه شرکت نفت اصفهان ۴۵۰ پروژه در دست اجرا دارد اضافه کرد: این شرکت اخیرا “معاونت هوش مصنوعی” را راه‌اندازی کرده و برای آن ۶۰ پروژه کاری تعریف شده است.

وی با اشاره به افق روشن ترسیم شده در شرکت نفت اصفهان در راستای فرمایش رهبری برای رسیدن به قله‌های پیشرفت گفت: بهره برداری بیشتر پروژه‌ها در کشور حدود ۱۰ سال طول می‌کشد اما پروژه‌های شرکت نفت اصفهان همچون پروژه تصفیه نفت سفید هشت ماهه و تا آخر ماه بهمن با قابلیت جداسازی گوگرد از نفت سفید با یک ظرفیت بالا راه اندازی می‌شود.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان افزود: پیش‌بینی ما این است که تا سال ۱۴۰۵ تولید نفت‌کوره‌ای نخواهیم داشت و تمام محصولات ما استاندارد شده است.

شرکت پالایش نفت اصفهان

شرکت پالایش نفت اصفهان روزانه ۱۳ میلیون لیتر بنزین یورو ۵  و بیش از ۲۴ میلیون لیتر گازوئیل یورو ۵ تولید می کند

قدیری همچنین در مورد تولید بنزین یورو پنج گفت: این شرکت روزانه ۱۳ میلیون لیتر بنزین یورو پنج را تقدیم کشور می‌کند اما تخصیص آن برای اصفهان و سایر استان‌ها بر عهده شرکت نفت اصفهان نیست.

وی ادامه داد: پالایشگاه اصفهان همچنین ۲۴.۵ میلیون لیتر گازوئیل با استاندارد یورو پنج تولید می‌کند که با بهره برداری از طرح های کیفی سازی در دست اجرا، میزان تولید بنزین روزانه پالایشگاه تا سال ۱۴۰۵ به ۲۱.۵۷ و همچنین گازوئیل به ۲۵.۲۳ میلیون لیتر در روز افزایش می یابد.

وی در پایان گفت: ۱۰ هزار نفر در این شرکت مشغول به کار هستند و در آینده با تاسیس شرکت جدید زیر مجموعه شرکت نفت ظرفیت اشتغال ۱۰ هزار نفر دیگر به این شرکت اضافه می‌شود.

احمد هاشمی عضو هیات مدیره و مدیرعامل شرکت پتروشیمی اصفهان نیز در این نشست گفت: در آینده سوخت‌های فسیلی رو به افول می‌رود و لذا این شرکت به دنبال پروژه‌های اقتصادی است.

وی افزود: سهامداران و مشاوران هیات مدیره با بررسی کار کارشناسی قیمت به نتیجه رسیدند با توجه به ارزش گذاری برای خرید سهام نفت سپاهان ورود پیدا نکند.

شایان ذکر است جمعی از فعالان و نهادهای مالی بازار سرمایه روز گذشته در اعتراض به خرید بلوک ۳۳ درصدی سهام نفت سپاهان، ۱۵۰ درصد بالاتر از ارزش گذاری واقعی توسط پالایشگاه اصفهان، نامه ای خطاب به مدیرعامل این شرکت نوشته و خواستار رعایت منافع سهامداران خرد شدند. شرکت گروه پتروشیمی تابان فردا، متعلق به شرکت سرمایه‌گذاری اهداف (صندوق بازنشستگی کارکنان صنعت نفت سابق) قصد داشت ۳۳ درصد از شرکت نفت سپاهان (با نماد شسپا) را با قیمت پایه ۲۳۵ هزار میلیارد ریال به فروش برساند.

ارسال مطلب به دیگران :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *