اخبار ویژه
با تیگو 8 پرو e پلاس مجهز به گیربکس پیشرفته DHT برای تجربه نهایت لذت رانندگی آماده شوید!

فرونشست زمین در شاهین شهر و برخوار برخی مدارس را از چرخه آموزش خارج کرده است

فرونشست زمین در شاهین شهر و برخوار برخی مدارس را از چرخه آموزش خارج کرده است | کمبود معلم در اصفهان در صدر پنج استان کشور است | از این پس به حجاب و عفاف و تربیت دینی و تقویت هویت ایرانی اسلامی دانش‌آموزان توجه ویژه ای صورت خواهد گرفت | حدود ۹۰ درصد دانش آموزان اتباع استان اصفهان، افغانستانی هستند.

به گزارش پایگاه خبری شاهین شهری ، “محمدرضا ابراهیمی” مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه بُعد تربیتی معلم برای آموزش و پرورش مهم‌تر است،گفت: شعار امسال آموزش و پرورش “همه با هم مدرسه قوی، ایران قوی” است و از اهداف مهمی که مورد توجه قرار دارد «تربیت دینی و عدالت آموزشی» در سطح استان است

محمدرضا ابراهیمی مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان

حدود ۹۰ درصد از ۵۴۰۰۰ دانش آموز اتباع در استان اصفهان ، افغانستانی هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه طبق آمار سال تحصیلی گذشته ۵۴ هزار دانش آموز اتباع در استان وجود دارد که حدود ۹۰ درصد آنان دانش‌آموزان اتباع افغانستانی هستند.

وی ادامه داد : علت این امر مهاجرپذیر بودن اصفهان است که از سایر شهرها، روستاها و استان‌ها به این خطه مهاجرت می‌کنند و آموزش و پرورش در حال ساماندهی این دانش آموزان است.

کمبود معلم در اصفهان در صدر پنج استان اول کشور است

هم چنین ایشان با اشاره به کمبود معلم در استان اظهار داشت: اصفهان در صدر پنج استان کشور قرار دارد که با کمبود نیروی معلم روبروست . اما خوشبختانه در آستانه سال تحصیلی جدید یک‌هزار و ۴۵۰ معلم جدید جذب آموزش و پرورش در اصفهان شدند.

ابراهیمی با بیان اینکه در سال ۹۱ بیست و پنج هزار دانشجو معلم وارد دانشگاه فرهنگیان شدند، اظهار داشت : با استقرار دولت سیزدهم و با عنایت مقام معظم رهبری به دانشگاه‌های فرهنگیان سال گذشته ۲۵ هزار نفر در کشور و ۲ هزار و ۳۰۰ نفر در استان اصفهان در دانشگاه فرهنگیان پذیرش شدند.

به حجاب و عفاف و تربیت دینی دانش آموزان توجه ویژه ای صورت خواهد گرفت

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره باینکه شعار امسال آموزش و پرورش تربیت دینی و عدالت آموزشی است ،افزود: اجرایی سازی سند تحول بنیادین در خط مقدم تعلیم و تربیت یعنی مدرسه از مهم ترین اقدامات است.

ابراهیمی با تأکید بر تحول بنیادین در تربیت دینی اظهار داشت: در ذیل سند تحول بنیادین توجه ویژه‌ای به تربیت دینی و مقوله‌هایی همچون حجاب، عفاف، هیئت‌های دانش‌آموزی و اقامه نماز جماعت و تقویت هویت ایرانی اسلامی دانش‌آموزان شده است.

وی با تاکید براینکه باید به مدارس دولتی توجه ویژه شود،افزود:در سال جاری حدود ۵۰ معلم جوان تحت عنوان رهیاران سند تحول بنیادین شیوه اجرایی سازی این سند را آموزش دیدند تا در مدارس دولتی منتخب محقق شود.

ابراهیمی در ادامه نشست تصریح کرد: توجه به نمادهای ویژه هویتی سرود ملی، پرچم ملی، مفاخر نام‌دار ادبی و ورزشی در دستور کار نیز قرار دارد، زیرا این موضوعات جزو عناصر هویت‌بخش جامعه می باشند.

در استان با کمبود شدید فضای آموزشی مواجه هستیم | برخی ار مدارس شاهین شهر و برخوار به دلیل فرونشست زمین از چرخه آموزش خارج شده اند

ابراهیمی با اشاره به کمبود فضای آموزشی در استان گفت: خوشبختانه  تعداد زیادی مدرسه در حال ساخت و پروژه‌های نیمه تمام بسیاری داریم بطوریکه در هفته گذشته ۵۳ واحد آموزشی در استان اصفهان با ۲۵۰ کلاس را افتتاح کردیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در ارتباط با سرانه ورزشی مدارس استان توضیح داد: رتبه دوازدهم به استان اصفهان تعلق داشت که طی یک سال گذشته به رتبه دوم ارتقا یافت.

ابراهیمی با اشاره به اینکه کمبود فضای آموزشی به دلایل مختلف از دیگر چالش‌های پیش روی آموزش و پرورش استان است، گفت: نخستین دلیل کمبود فضای آموزشی استان، به دلیل موالید استانی نیست، بلکه بحث مهاجرت از دیگر استان‌ها به استان اصفهان است که در شهرستان‌هایی همچون اصفهان، کاشان، برخوار، نجف‌آباد دارای کسری فضای آموزشی هستیم.

دومین دلیل کمبود فضای آموزشی استان، بالا رفتن قدمت و سن ساختمان‌های آموزشی است که به مرور از چرخه تحصیل خارج می‌شود، دلیل سوم، بحث فرونشست در شمال شهر اصفهان و شهرستان‌های شمال اصفهان مانند شاهین‌شهر و برخوار است که باعث شده تعدادی از مدارس از چرخه آموزش خارج شود.

وی تشریح کرد: خیران مدرسه‌ساز نیز فعالیتی دو چندان داشته و آمار مدرسه‌سازی نسبت به سال‌های گذشته ۲.۵ برابر شده است و بعضی از مدارس توسط خیران در دست اقدام است که افتتاح خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان اظهار کرد: بحث نگهداری مدارس بسیار موضوع مهمی است که باید در سطح استان جدی گرفته شود، نباید هر مدرسه‌ای با قدمت ۳۰ سال فرسوده شود، در حوزه نگه‌داشت بنا اقداماتی جدی باید مورد توجه قرار گیرد.

قریب به ۷۰۰ مدرسه موقوفه در استان اصفهان داریم

ابراهیمی درباره املاک آموزش و پرورش که در دست دیگر ارگان‌ها است، ادامه داد: با مجموعه اقداماتی که صورت گرفته، تعداد زیادی از املاک آموزش و پرورش استان که در اختیار دیگر نهادها بود، تعیین تکلیف شده و به آموزش و پرورش بازگشته یا در حال بازگشت است.

وی خاطرنشان کرد: قریب به ۷۰۰ عدد از ۷۳۲۹ مدارس در آموزش و پرورش استان اصفهان ، رقبه موقوفه است، بخشی از موقوفات عام و برخی خاص است، طرف اصلی اداره کل آموزش و پرورش در این زمینه، سازمان اوقاف است، به دلایلی همچون کمبود اعتبارات حق موقوفه پرداخت نشده است که در حال پیگیری این امر هستیم.

در شهرهای بزرگ نبود سرویس مدارس اجتناب‌پذیر است

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت : در شهرهای بزرگ نبود سرویس مدارس اجتناب‌پذیر است، اما در حال تلاش برای استقرار شاخصه‌هایی در مدارس سطح شهرهای بزرگ هستیم، لازم است شهروندان را تشویق به ثبت نام در مدارس سطح منطقه سکونت کنیم، همچنین ترغیب دانش‌آموزان دوره متوسطه به استفاده از حمل و نقل عمومی نیز از دیگر راهکارها برای کاهش تردد خودروهای سرویس مدارس است.

ارسال مطلب به دیگران :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *