اخبار ویژه
سامانه وثیقه گذاری ( توثیق ) الکترونیکی بانک صادرات ایران

شب گذشته
کارخانه ریسندگی نگین چهلستون در آتش سوخت

کارخانه ریسندگی نگین چهلستون واقع در شهرک صنعتی مورچه خورت شاهین شهر شب گذشته (یکشنبه ۷ آبان ماه ۱۴۰۲ ) طعمه حریق شده و پس از ۵ ساعت تلاش ۲۰ آتش نشان اطفا حریق شد.

به گزارش پایگاه خبری شاهین شهری ، ” سید محمدرضا کاظمی طبا ” فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه در تشریح این خبر اظهار داشت : حوالی ساعت ۲۰ شب گذشته آتش سوزی در کارخانه ریسندگی نگین مورچه‌خورت اتفاق افتاد و این محل طعمه حریق شد.آتش سوزی و حریق کارخانه ریسندگی نگین چهلستون مورچه خورت شاهین شهر اصفهان

وی ادامه داد : پس از اعلام حادثه با هماهنگی مدیریت بحران فرمانداری شهرستان شاهین شهر و میمه ، ۹ دستگاه ماشین آتش‌نشانی (۴ دستگاه ماشین آتش نشانی از شاهین شهر ، ۳ دستگاه ماشین آتش نشانی از مورچه خورت ، یک دستگاه از شهرک صنعتی علویجه و یک دستگاه نیز از شهرک صنعتی بزرگ اصفهان) جهت اطفا حریق کارخانه ریسندگی نگین و جلوگیری از گسترش آن به سایر کارخانجات به محل اعزام شدند.

همچنین مدیریت بحران و رئیس آتش نشانی نیز به همراه امدادگران هلال احمر و اورژانس در محل حادثه حضور پیدا کردند.

” منصور شیشه فروش ” مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار حوادث پایگاه خبری شاهین شهری با اشاره به وقوع حادثه آتش سوزی در کارخانه نگین چهلستون اظهار داشت: این حادثه ساعت ۲۰ و ۳۵ دقیقه به مراکز امدادی اعلام شده است.

آتش سوزی و حریق کارخانه ریسندگی نگین چهلستون مورچه خورت شاهین شهر اصفهان

وی با بیان اینکه در این حادثه ۲ سوله کارخانه ریسندگی نگین ، واقع در شهرک صنعتی مورچه‌خورت شهرستان شاهین شهر که حاوی مواد اشتعال زا بوده اند، دچار حریق شده است، تصریح کرد: ۸ تیم امدادرسانی از شهرک صنعتی مورچه خورت، شهرک صنعتی علویجه ، آتش نشانی شاهین شهر و شهرک صنعتی محمود آباد برای این حادثه اعزام شدند.

به دلیل اشتعال زا بودن مواد موجود در سوله‌ها ، اطفای حریق همچنان طی ۵ ساعت ادامه یافت، شب گذشته اظهار داشت : این حادثه خسارت جانی نداشته است.

شایان ذکر است که به دلیل اشتعال زا بودن مواد موجود در سوله‌ها ، این حریق حجم گسترده ای داشت و جهت مهار آن حدود ۶ اطفاییه سنگین و تعداد ۲۰ نیروی عملیاتی از سه ایستگاه عملیاتی به محل حریق اعزام شدند و حریق پس از پنج ساعت تلاش بی وقفه آتش نشانان کنترل و مهار گردید.

طبق آخرین اخبار واصله این ️این عملیات با همکاری آتش نشانی اصفهان و آتش نشانی شهرک مورچه خورت به انجام رسیده است و آتش سوزی پس از پنج ساعت تلاش بی وقفه آتش نشانان، به طور کامل اطفا گردیده و خسارت جانی نیز به همراه نداشته است.

در این اطفا این حریق ، مامورین عملیاتی ایستگاه ۲ شاهین شهر به محل آتش سوزی اعزام شدند.

 

ارسال مطلب به دیگران :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *