اخبار ویژه
با تیگو 8 پرو e پلاس مجهز به گیربکس پیشرفته DHT برای تجربه نهایت لذت رانندگی آماده شوید!

افتتاحیه جشنواره ” دوست من زمین ” به مناسبت هفته فرهنگی شاهین شهر | ۱۴۰۲

جشنواره دوست من زمین به مناسبت هفته فرهنگی شاهین شهر ، “جشنواره دوست من زمین” با هدف ترویج فرهنگ مدیریت منابع آب، بهداشت محله ای و بازیافت و حل معضل زباله و با حضور بیش از ۸۰۰ دانش آموز پایه سوم تا ششم دبستان در تالار شیخ بهایی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری شاهین شهری صبح روز یکشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۲ در سومین روز هفته فرهنگی شاهین شهر ، “جشنواره دوست من زمین” با هدف ترویج فرهنگ مدیریت منابع آب، بهداشت محله ای و بازیافت و حل معضل زباله به کمک دانش آموزان و با حضور ابریشمی راد شهردار و رضا زاده مسؤول کمیته فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شاهین شهر ، برخی مدیران شهری و اعضای شورای شهر در تالارشیخ بهایی این شهر افتتاح گردید.

جشنواره دوست من زمین به مناسبت هفته فرهنگی شاهین شهر | 1402

این ویژه برنامه به همت سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شاهین شهر ، با مشارکت اداره آب و فاضلاب و اداره آموزش و پرورش شهرستان شاهین شهر و میمه و شرکت مدیریت پسماند شهرداریهای شهرستان‌های شاهین شهر و میمه ، خمینی شهر و برخوار و با حضور بیش از ۸۰۰ دانش آموز پایه سوم تا ششم از هفت مدرسه شاهین شهر برگزار گردید.

جشنواره دوست من زمین به مناسبت هفته فرهنگی شاهین شهر | 1402در طول برنامه بنر جشنواره با شعار ” شهر پاک ، زمین پاک ”  رونمایی و توسط شهردار و سایر حاضرین مورد توشیع قرار گرفت. همچنین با هدف ترویج الگوی مصرف بهینه آب، “ زنگ آب ” بصورت نمادین توسط یکی از دانش آموزان حاضر به نمایندگی از شهردار نواخته شد.

در طول این جشنواره از دانش آموزان حاضر، سفیران محلات شهر انتخاب و به آنها جهت بازیافت و بهداشت محله آموزش داده می شود و در خاتمه جشنواره محله پاک برتر، شهردار برای آن محله تدابیر خاص رفاهی شهروندی اعمال می کند.

در مدت جشنواره ارتباط مابین دانش آموزان سفیر محله و شهرداری بصورت پایا و مستمر جهت هم اندیشی و انعکاس انتقادات و پیشنهادت شهروندان مقیم در محلات ایشان برقرار خواهد بود.

اجرای برنامه های شاد و مفرح و آموزشی و برگزاری نمایشگاه کاردستی های زیست محیطی دانش آموزان دبستان نسل ماندگار نیز از جمله برنامه های جالب در حاشیه افتتاحیه این جشنواره بود.

 

بهناز رضازاده مسؤول کمیته فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شاهین شهر با اشاره به اثرگذاری بیشتر بیان مباحث فرهنگ شهروندی از سوی کودکان و نوجوانان در ارتباط با همسالان و خانواده و محله زندگی خود ادامه داد : هدف از برگزاری جشنواره دوست من زمین، حل معضل زباله در سطح شهر با کمک دانش آموزان است و ما آن ها را برای مشارکت در این طرح و همکاری با حوزه معاونت اجرایی و خدمات شهری و شرکت مدیریت پسماند ترغیب می کنیم.

رضا زاده، اضافه کرد: این موضوع را از مدارس شروع شده و بر این اساس از هر مدرسه تعدادی از دانش آموزان گروه سنیِ یادشده را به عنوان همیار شهرداری انتخاب خواهیم کرد و بعد از ارائه آموزش های لازم درباره چگونگی تفکیک زباله ها و جمع آوری بازیافت، آن‌ها نماینده شهرداری در مدارس و محله های خود، خواهند بود.

جشنواره دوست من زمین به مناسبت هفته فرهنگی شاهین شهر | 1402مسؤول کمیته فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شاهین شهر، ادامه داد: دانش آموزان همیار شهرداری، به آموزش سایر کودکان و نوجوانان پرداخته و در سطح محلات نیز به انتقال مفاهیم مربوط به زباله و بازیافت می‌پردازند و برای داشتن کوچه و یا محله نمونه تلاش می نمایند.

رضازاده ضمن اشاره به زمان اختتامیه “جشنواره دوست من زمین” در اسفندماه سال جاری افزود : در فاصله میان این افتتاحیه تا اسفندماه ، نمایشگاه‌ها و بازدیدهایی با موضوع بازیافت و زباله های شهری برگزار خواهد شد و در نهایت با معرفی مدارس و محلاتی که موفق‌تر عمل کرده‌اند به پایان می‌رسد و ضمن اعلام این محله‌ها، از سوی مجموعه مدیریت شهری، امتیازات ویژه ای برای محله‌های نمونه درنظرگرفته شود.

ارسال مطلب به دیگران :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *