اخبار ویژه
سامانه وثیقه گذاری ( توثیق ) الکترونیکی بانک صادرات ایران

کلاهبرداری در شاهین شهر با هک شبکه های مجازی به شیوه دریافت کمک های مالی

فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه ، نسبت به هوشیاری شهروندان شهرستان شاهین شهر و میمه در برابر کلاهبرداری به شیوه هک حساب کاربری شبکه های مجازی و در خواست انتقال پول ، هشدار داد.

«سرهنگ بهزاد ثابت راسخ» فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری شاهین شهری ، در خصوص کلاهبرداری با ترفند هک حساب کاربری پیام رسان های مجازی افراد، هشدار داد.

وی اظهار داشت: اخیرا کلاهبرداران با روش هایی چون ارسال لینک آلوده به بد افزار اقدام به هک حساب کاربری برخی افراد در شبکه های مجازی می‌نمایند و سپس خود را به عنوان فرد مذکور جازده و با دسترسی به مخاطبین وی اقدام به ارسال پیام های دریافت کمک مالی و یا انتقال وجه به یک شماره کارت به مخاطبان می کنند.

کلاهبرداری در شاهین شهر با هک شبکه های مجازی به شیوه دریافت کمک های مالی

سرهنگ بهزاد ثابت راسخ افزود: معمولا افراد در این گونه موارد با توجه به ارسال پیام از حساب کاربری فردی که می شناسند، بی خبر از موضوع، اعتماد کرده و اقدام به واریز وجه به کارتی که کلاهبردار ارسال کرده می کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه گفت متأسفانه تعدادی از شهروندان شهرستان با این روش قربانی کلاهبرداران شده‌اند که پرونده آنها در پلیس فتا شهرستان مفتوح و درحال رسیدگی است.

سرهنگ ثابت راسخ از شهروندان خواست: هنگام دریافت پیام های کمک مالی یا واریز وجه از سوی دوستان در تلگرام ، واتساپ و سایر پیام رسان‌های مجازی حتماً قبل از واریز وجه با فرد مذکور تماس بگیرند.

ارسال مطلب به دیگران :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *