اخبار ویژه
با تیگو 8 پرو e پلاس مجهز به گیربکس پیشرفته DHT برای تجربه نهایت لذت رانندگی آماده شوید!

قیمت گذاری « اراضی میلاد شاهین شهر » توسط هیات ۵ نفره کارشناسان رسمی منتخب

مدیرعامل تعاونی مسکن کارکنان دولت در شاهین شهر از انتخاب پنج‌ نفر کارشناس رسمی دادگستری برای ارزیابی و قیمت گذاری اراضی ۴۲ هکتاری موسوم به « اراضی میلاد شاهین شهر » خبر داد.

اکبر هادیان افزود: این افراد از کارشناسان خبره و آشنا و مقیم شهرستان شاهین شهر هستند و کاملا به اراضی شهرستان و موضوعات پیرامونی آن اشراف دارند.
وی بیان داشت؛ هر پنج کارشناس ضمن دریافت اسناد و مدارک مربوطه و ابلاغ ها، رسما شروع به فعالیت ارزیابی این اراضی جهت تعیین قیمت کارشناسی و‌ پایه کردند و نتایج ارزیابی خود را ظرف دو هفته ی آینده اعلام می کنند.

قیمت گذاری اراضی میلاد شاهین شهر توسط هیات کارشناسان

وی خاطرنشان کرد: بلافاصله پس از اعلام ارزیابی و ‌تعیین قیمت از سوی کارشناسان مربوطه، آگهی مزایده تنظیم و ‌در رسانه های کثیرالانتشار منتشر می شود.

مدیر عامل تعاونی مسکن کارکنان دولت شاهین شهر ؛ همچنین به ابلاغ مجوز تغییر کاربری این اراضی به تجاری، نمایشگاهی و‌خدماتی از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان به تمامی دستگاههای اجرایی و شهرداری شاهین شهر در اوایل هفته جاری اشاره کرد و ‌گفت: با وجود آنکه نیازی به تغییر سند تک برگ مالکیت نبود زیرا در چند ماه‌ گذشته سند جدید به نام شرکت تعاونی مسکن زده شده بود ولی ظرف چند روز آینده سند تک برگ‌ با کاربری جدید هم مجددا صادر می شود.

لازم به ذکر است که نحوه ارزیابی و کارشناسی املاک و ‌اراضی توسط کارشناسان رسمی دادگستری با توجه به کاربری هر زمین در هر منطقه صورت می‌گیرد.

کارشناسان رسمی دادگستری پیش از هر چیزی به شاخص نقشه‌های شهری و منطقه بندی‌ها در ارزیابی خود خواهند پرداخت.

  • زمین های شهری به دلایل متعدد از ارزش و اهمیت بسیار زیادی برخوردارند. کمیابی زمین مرغوب یکی از دلایلی است که به شدت موجب افزایش قیمت و ارزش زمین شده است.
  • در یک دسته بندی کلی می توان اراضی را به مسکونی ، تجاری یا بازرگانی ، خدماتی و صنعتی تقسیم بندی کرد.
  • در این راستا تعیین کاربری و منطقه بندی شاخص مهمی است زیرا این که یک ملک تجاری، صنعتی یا مسکونی است و یا چه قابلیت های کاربری می توان برای آن متصور بود قیمت و ارزش زمین را به شدت تغییر خواهد داد.
  • قاعدتا زمین تجاری در میان انواع کاربری ها از ارزش بیشتری برخوردار است
  • از جمله عوامل مهم در تعیین قیمت ملک، ارزش عرصه ( زمین) آن می باشد چرا که زمین مرغوب، اعیان قابل قبولی را پدید می آورد و بالطبع اعیان مناسب، ارزش افزوده برای عرصه ایجاد می کند بنابر این ارزش عرصه تابع پارامترها و عوامل مختلفی است که بطور اجمال می‌توان به موقعیت کلی زمین، دسترسی به بزرگراه ها و مرکز شهر و استان اشاره کرد.

اراضی ۴۲ هکتاری شرکت تعاونی مسکن کارکنان دولت در شاهین شهر در مجاورت بزرگراه معلم و‌ شاهراه اتصال شمال به جنوب و بالعکس مرکز کشور واقع در استان اصفهان و‌ در محدوده شمال شرقی این شهرستان با جمعیت حدود ۳۵۰ هزار نفر قرار دارد.

ارسال مطلب به دیگران :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *