اخبار ویژه
با تیگو 8 پرو e پلاس مجهز به گیربکس پیشرفته DHT برای تجربه نهایت لذت رانندگی آماده شوید!

گردهمایی شهرداران مدارس شاهین شهر با حضور و همراهی مسئولان برگزار شد

گردهمایی شهرداران مدارس شاهین شهر ، با حضور فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه و شهردار و اعضای شورای شهر ، به همراه شهرداران مدارس شاهین شهر در ساختمان نگارستان برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری شاهین شهری از سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شاهین شهر ، روز سه‌شنبه ۱۰ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ ؛ گردهمایی شهرداران مدارس شاهین‌شهر باحضور سیدمحمدرضا کاظمی طبا | فرماندار شهرستان ، بهرام عمویی رئیس و حسین شاهزاده فرد و محمد عاطفت پیشه اعضای شورای اسلامی شهر، در سالن بهار ساختمان نگارستان شهرداری برگزار شد.

گردهمایی شهرداران مدارس شاهین شهر با حضور و همراهی مسئولان برگزار شد

سعید ابریشمی راد در این همایش با اشاره به خطبه ۲۱۶ حضرت علی (ع) در نهج‌البلاغه، اظهار کرد: در این خطبه پرداختن به مسأله حقوق و بعد از تعریف کلمه حق، به این موضوع اشاره‌شده که بالاترین حق، حقوق اجتماعی است و حقوق اجتماعی، حقوق مردم بر حاکمان و دیگری حقوق حاکمان بر مردم است.

او با بیان اینکه یکی از شاخصه‌های حقوق اجتماعی، حق انتخاب مردم برای تعیین سرنوشت خود در حوزه‌های سیاسی و اجتماعی است، افزود: باید از این حق به‌صورت صحیح پاسداری شود و فارغ از اینکه اصل مشارکت اهمیت بسیاری دارد مهم‌تر از آن انتخاب اصلح است.

گردهمایی شهرداران مدارس شاهین شهر با حضور و همراهی مسئولان برگزار شدشهردار شاهین‌شهر همچنین با اشاره به اهمیت فعالیت شهرداران مدارس در حوزه کتاب و کتابخوانی و ضرورت همراهی آن‌ها در فرایند پایتختی کتاب ایران به‌منظور ترویج کتاب و کتاب‌خوانی، گفت: همه به‌طور شبانه‌روز در معرض اطلاعات مختلفی قرار می‌گیریم و از این رو همگی از دانش برخوردار هستیم که برای سعادت و توسعه ما کافی نیست.

ابریشمی راد ادامه داد: دانش در فرایند عقلانیت که موهبتی است که خداوند صرفاً به انسان داده است، باید به شناخت تبدیل شود. اگر من قدرت تشخیص درست را نداشته باشم داشتن دانش، کفایت نمی‌کند و ما را پیش نخواهدبرد.

گردهمایی شهرداران مدارس شاهین شهر با حضور و همراهی مسئولان برگزار شد

او با تأکید بر اینکه خواندن کتاب، تغییر یک فرهنگ است، چنین ادامه داد: در دانش شفاهی که از طریق نقل‌قول منتشر می‌شود خطا و شبهه و اختلافات فراوانی وجود دارد، درحالی‌که اگر مکتوب باشد درجه اتقان آن بالا است؛ بنابراین برای فراگیری دانش مستند، روی خواندن کتاب تمرکز کنید.

همه این موارد به موضوع انتخابات و مشارکت و تشخیص مرتبط است. باید انسان‌های آگاهی باشیم که به‌درستی تشخیص داده و به‌درستی از حق خود برای تعیین سرنوشت سیاسی و اجتماعی استفاده کنیم.

ابریشمی راد با بیان اینکه شاهین‌شهر این قابلیت را دارد که در بسیاری از زمینه‌ها الگویی برای کشور باشد، در ادامه به برخی نکات مورد پرسش شهرداران مدارس پرداخت.

گردهمایی شهرداران مدارس شاهین شهر با حضور و همراهی مسئولان برگزار شد

شهردار شاهین‌شهر ابتدا درباره چرایی گرایش جوانان به مواد مخدر توضیح داد: این گرایش هیچ‌وقت از بین نخواهد رفت، از دیرباز و قرن‌ها پیش وجود داشته و اثرات و شیوه آن با پیشرفت تکنولوژی، جلو می‌رود. ولی چه باید کرد؟ چرا جوان باید به مخدر علاقه داشته باشد؟ در پاسخ باید گفت که ما باید انگیزه‌های مصرف را شناسایی کنیم، انگیزه‌های مصرف مخدر، لذت و خوشی است یعنی چیزی که حق هر جوان و هر انسانی است.

ما باید گزینه‌هایی را برای نشاط و شادی و لذت پیشنهاد دهیم که عمیقاً از حس رضایت ناشی شود تا کسی ترجیح ندهد شادی مصنوعی را تجربه کند.

گردهمایی شهرداران مدارس شاهین شهر با حضور و همراهی مسئولان برگزار شد

او با اشاره به اینکه بالاترین درجه لذت و شادی، احساس رضایت از خود است، این پرسش را مطرح کرد که انسان‌ها چه زمانی به این احساس رضایت می‌رسند؟

سپس ادامه داد: پاسخ این است که هر زمان احساس مفید بودن داشته باشند. بنابراین با واگذاری مسؤولیت‌های مختلف و ایجاد زمینه‌های نقش‌آفرینی برای نوجوانان و جوانان که یکی از آن‌ها موضوع شهردار مدرسه است، باید مفیدبودن را در انسان‌ها تداعی کرد. ما نیز وظیفه ‌داریم که فضا و شرایطی را برای مفیدبودن آن‌ها ایجاد کنیم.

گردهمایی شهرداران مدارس شاهین شهر با حضور و همراهی مسئولان برگزار شد

شهردار شاهین‌شهر تأکید کرد که هرچه شادی واقعی بیشتر باشد گرایش به شادی‌های مصنوعی کمتر است. ابریشمی راد سپس به برخی از رویدادهایی اشاره کرد که ازسوی شهردرای شاهین‌شهر ویژه نوجوانان و جوانان طراحی‌شده است.

وی تصریح کرد: شاهین‌شهر مبدع جشنواره فرهنگی ورزشی جوان است و امسال سومین دوره آن برگزار می‌شود. همچنین همایش هوش مصنوعی به‌زودی برگزار خواهد شد که با ده‌ها برنامه جنبی همراه است.

اتفاق دیگری که منحصر به شاهین‌شهر است و زمینه‌های آن فراهم‌شده برگزاری جشنواره شهیده زینب کمایی است که دبیرخانه آن برای معرفی دختر شایسته ایران تشکیل‌شده و امیدوارم با همراهی مسؤولین به‌زودی برگزار شود.

او درباره خواسته یکی دیگر از شهرداران مدارس در خصوص روشنایی شهر نیز چنین توضیح داد: علیرغم اینکه روشنایی معابر جزو وظایف قانونی شهرداری نیست، ولی این نهاد با اختصاص سالانه نزدیک به ۲۰ میلیارد تومان در روشنایی شهر با اداره برق مشارکت داشته و قول می‌دهم که تا پایان دو سال آینده هیچ نقطه تاریک و یا کم‌نور در شاهین‌شهر وجود نداشته باشد.

گردهمایی شهرداران مدارس شاهین شهر با حضور و همراهی مسئولان برگزار شد

شهردار شاهین‌شهر همچنین بیان موضوع فرهنگ زباله و زیبایی شهر را نکته مهمی برشمرد و گفت: برای شاهین‌شهر زیبنده نیست که برخی از شهروندان زباله‌های خود را در زمان‌هایی خارج از زمان اعلام‌شده بیرون می‌گذارند.

من از شهرداران مدارس خواهش می‌کنم که در رفع این رفتار ناپسند همشهریان خود تلاش کنند. ابریشمی سپس به احداث سرزمین بانوان در جنوب شاهین‌شهر اشاره و بیان کرد: بهترین، مجهزترین و کامل‌ترین سرزمین بانوان ایران در جنوب شاهین‌شهر و در فضایی مقابل منطقه خانه‌های چوبی این شهر طراحی‌شده و بودجه آن نیز درنظرگرفته شده که بعد از ابلاغ بودجه از سوی شورای اسلامی شهر، احداث آن آغاز خواهد شد.

این فضا صرفاً یک باغ نیست، بلکه همه آنچه بانوان به آن نیاز دارند در یک فضای ایمن و راحت پیش‌بینی‌شده است. پیش‌تر باغ بانوان در شمال شاهین‌شهر  احداث‌شده بود ولی برای پارک بانوان موردنظر، جنوب شهر درنظرگرفته شد تا از لحاظ پراکندگی جغرافیایی عدالت نیز رعایت شود.

او همچنین به رونمایی از وب‌سایت «دیده‌بان خدمت» اشاره کرد و افزود: در این سایت، معتمدین هر محله معرفی می‌شوند تا شهروندان بتوانند با آن‌ها ارتباط گرفته و ضمن ارائه ایده‌ها و نظرات خود، درباره فعالیت‌های شهرداری نیز اظهارنظر کنند.

گردهمایی شهرداران مدارس شاهین شهر با حضور و همراهی مسئولان برگزار شد

در این همایش ریاست شورای شهر و فرماندار شهرستان نیز به ایراد سخنان خود پرداختند.

ارسال مطلب به دیگران :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *