اخبار ویژه
با تیگو 8 پرو e پلاس مجهز به گیربکس پیشرفته DHT برای تجربه نهایت لذت رانندگی آماده شوید!

شهردار جدید شاهین‌شهر معارفه شد

شهردار شاهین‌شهر معارفه شد

رئیس شورای اداری شاهین‌شهر و میمه گفت: تغییرات مکرر شهرداران و مدیریت شهری بستر اعتماد شهروندی به مدیریت شهری را تضعیف کرده‌ و شهردار کنونی شاهین شهر میراث‌دار بسیاری از مشکلات زیربنایی و درآمدی است.

تاجمیری، با تقدیر از زحمات حمیدرضا فرهنگ، شهردار سابق شاهین‌شهر و تیم مدیریتی و تلاش وی در راستای رسیدن به شاخص‌های توسعه‌یافتگی و توسعه شهروندی در شاهین‌شهر، تصریح کرد: احمدرضا پری‌تبار شهردار کنونی شاهین‌شهر میراث‌دار بسیاری از مشکلات زیربنایی و درآمدی بوده که حل این مشکلات نیازمند حمایت، هماهنگی و همراهی مدیران و مسئولان شهری است.

اسفندیار تاجمیری در نشست شورای اداری که امروز (پنجشنبه- ۸ آبان ماه) در فضای باز محل فرمانداری با رویکرد معارفه شهردار جدید شاهین‌شهر برگزار شد، با اشاره به وضعیت قرمز شهرستان شاهین‌شهر و میمه در شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: شورای اداری در راستای فرهنگ‌سازی فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز از تجمعات در محیط‌های بسته در هوای آزاد به منظور کاهش ریسک ابتلا مدیران و مدعوین به ویروس کرونا مراسم معارفه شهردار جدید شاهین‌شهر و تقدیر از زحمات شهردار قبلی را  برگزار کرد.

وی با اشاره به شیوع همه گیری جهانی ویروس کرونا و تاثیرات مستقیم آن بر اقتصادهای بزرگ و بروز بیکاری‌های بسیار در مجامع جهانی، جمهوری اسلامی را نیز از این قائده مستثنی ندانست و افزود: بهترین راهکار برای مقابله با اپیدمی ویروس کرونا، رعایت کامل و دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی تا زمان حصول پیشرفت‌های پزشکی در عرصه شناخت راه درمان و تولید واکسن این ویروس است.

رئیس شورای اداری شاهین‌شهر و میمه، با بیان اینکه شاهین‌شهر ظرفیت‌ و توانمندی های بسیاری در شاخص‌های توسعه‌یافتگی، ظرفیت انباشته ‌نیروی انسانی و شاخص ۹۶ درصدی جمعیت شهرنشینی شهرستان را دارد، تاکید کرد: تغییرات مکرر شهرداران و مدیریت شهری افکار عمومی، دیدگاه‌ شهروندان و بستر اعتماد شهروندی به مدیریت شهری را تضعیف کرده‌است.

تاجمیری، با تقدیر از زحمات حمیدرضا فرهنگ، شهردار سابق شاهین‌شهر و تیم مدیریتی و تلاش وی در راستای رسیدن به شاخص‌های توسعه‌یافتگی و توسعه شهروندی در شاهین‌شهر، تصریح کرد: احمدرضا پری‌تبار شهردار کنونی شاهین‌شهر میراث‌دار بسیاری از مشکلات زیربنایی و درآمدی بوده که حل این مشکلات نیازمند حمایت، هماهنگی و همراهی مدیران و مسئولان شهری است.

فرماندار شاهین‌شهر و میمه‌، با اشاره به شاخص توسعه شهروندی از شهردار شاهین‌شهر خواست تا با توجه به نرخ ۵۰ درصدی جمعیت بانوان، در انتصاب مدیران با بهره‌برداری از شاخص‌های توانمندی، شایسته سالاری و صلاحیت‌های عمومی و تخصصی از بانوان در تیم مدیریت شهری بهره‌مند شود.

وی در ادامه، تلاش دشمنان و بدخواهان نظام جمهوری اسلامی را ایجاد فاصله میان حاکمیت و مردم دانست و خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی جامعه، وحدت و انسجام بین نهادی، راهکاری موثر در حفظ اقتدار و پویایی ملی و مقابله قاطعانه با دسیسه‌های دشمنان است.

تاجمیری، تصریح کرد: دولت مسئول اداره کشور است و با وجود بروز ایرادات و مشکلاتی در کشور، مقصر دانستن صرف دولت در این مسائل غیر منصفانه و ناعادلانه است.

بودجه شهرداری نیازمند تجدید نظر است

احمد رضا پری‌تبار، شهردار شاهین شهر نیز در این نشست، اظهار کرد: شهردار شاهین‌شهر با توجه به مسائل ناشی از تاثیرات کرونا بر اقتصاد و روند اجرایی و اداری شهر، فعالیت‌های شهرداری را با چالش‌هایی مواجه کرده ‌است.

وی با اشاره به تصویب بودجه ۲۸۴ میلیارد تومانی سال ۹۹ شاهین‌شهر، افزود: در پیش‌بینی بودجه امسال تاکنون باید ۱۶۸ میلیارد تومان درآمد وصول می‌شد، که تنها ۹۳ میلیارد تومان محقق شده و حدود ۷۵ میلیارد تومان کسری در بودجه مشاهده می‌شود که نیازمند مساعدت شورای شهر در اصلاح بودجه شهرداری است.

شهردار شاهین‌شهر با بیان اینکه با توجه به شرایط اقتصادی حاکم تا کنون حقوق پرسنل شهرداری، اضافه‌کاری‌ها و سبدهای کالایی آنان، کامل پرداخت شده‌است، خاطرنشان کرد: اکنون در شهرداری شاهین‌شهر ۳۰ پروژه مهم شهرداری در حال اجرا و فعال است که ابر پروژه مترو شاهین‌شهر با ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی و اعتبار هزار میلیارد ریال در سال جاری یکی از این پروژه هاست، همچنین شهرداری شاهین‌شهر در حال انعقاد قرارداد و برگزاری مناقصه ۱۰ پروژه با اعتبار ۳۰۰میلیارد ریال نیز است.

پری‌تبار با اشاره به بدهی حدود ۱۲۰ میلیارد تومانی ادارات و نهادها به شهرداری شاهین‌شهر از مدیران دستگاه‌ها خواست تا با ثبت بدهی ها در سامانه سماد “سامانه مدیریت اطلاعات بدهی‌ها و مطالبات دولت” شهرداری شاهین‌شهر را در دریافت مطالبات خود از محل اختصاص ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار دولت به شهرداری‌ها و اختصاص آن در پروژه‌های عمرانی شهر یاری کنند. 

احمدرضا پری‌تبار پیشتر، مسئولیت‌ حراست شهرداری های کوشک و گلدشت، شهردار جوشقان و کامو، شهردار کوشک، ‌کارشناس و بازرس شهرداری های استان، شهردار بهارستان، بازرس شهرداری‌ها و رئیس گروه خدمات شهری شهرداری‌های استان، شهردار ناحیه یک شاهین‌شهر، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی شهرداری شاهین‌شهر، سرپرست شهرداری شاهین‌شهر را در کارنامه خود دارد.

ارسال مطلب به دیگران :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *