اخبار ویژه
با تیگو 8 پرو e پلاس مجهز به گیربکس پیشرفته DHT برای تجربه نهایت لذت رانندگی آماده شوید!

محدودیت‌های کرونایی در شاهین شهر یک‌ هفته دیگر تمدید شد

رئیس ستاد مقابله با کرونا در شاهین‌شهر و میمه گفت: وضعیت حاد کرونایی شهرستان همزمان با ۴۳ شهرستان و ۲۵ مرکز استان در کشور بوده و محدودیت‌ها برای یک هفته‌ دیگر تمدید می شود.

اسفندیار تاجمیری در نشست ستاد مقابله با کرونا که امروز (دوشنبه_۱۲ آبان) برگزار شد، با اشاره به اعلام شرایط حاد کرونایی در شهرستان، اظهار کرد: شاهین‌شهر و میمه بر اساس اطلاعیه وزارت بهداشت و درمان در ۵ آبان در گروه شهرستان‌های حاد کرونایی قرار گرفت که در راستای کنترل شیوع و همه‌گیری این بیماری محدودیت‌ها و تعطیلی‌هایی برای مشاغل در گروه‌های طبقه بندی شغلی ۳،۲ و ۴ به مدت یک هفته اعمال شد.

وی با بیان اینکه در اطلاعیه جدید وزارت بهداشت و درمان جدید نیز ۴۳ شهرستان و ۲۵ مرکز استان در وضعیت حاد کرونایی قرار دارند، افزود: اعمال محدودیت‌های یک هفته‌ای مصوب در ستاد مقابله با کرونا در هفته گذشته به مدت یک هفته دیگر تمدید می‌شود.

رئیس ستاد مقابله با کرونا شاهین‌شهر و میمه، تمدید تطعیلی قاطعانه بازارهای روز و شب، گروه های ۳،۲ و ۴ شغلی در طرح طبقه‌بندی مشاغل را از مصوبات ستاد برشمرد و ادامه داد: در هفته پیش رو ادارات و نهادهای اداری و اجرایی به ‌استثنای نهادهای عملیاتی، انتظامی و واحدهای اجرایی شهرداری ها با ۵۰ درصد ظرفیت و بهره‌برداری از دورکاری به فعالیت خود ادامه می‌دهند، همچنین مدارس، مراکز پیش‌دبستانی و مهدهای کودک تعطیل بوده و مدارس بدون ارائه خدمات آموزشی به دانش‌آموزان تنها در ساختار اداری همانند هفته قبل مشغول به کار هستند.

وی با تاکید بر ادامه فعالیت گشت‌های بازرسی میدانی نظارت بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در شهرستان، خاطرنشان‌کرد: گشت‌های مشترک بازرسی میدانی و نظارت بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا در شاهین‌شهر و میمه به صورت دو شیفت صبح و بعد ازظهر بر اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا شهرستان، در راستای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و اعمال قاطعانه محدودیت‌ها نظارت می‌کنند.

اسفندیار تاجمیری فرماندار شهرستان با تشریح آخرین وضعیت شهرستان و ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در شهرستان گفت : یکی از دلایل افزایش آمار مبتلایان، تسریع در شناسایی بیماران با افزایش کیت های شناسایی تشخیص بیماری و بعضی از سهل انگاری ها در عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی بوده است.

نماینده عالی دولت در شهرستان مواضع و مشی عملی حکیمانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در مواجهه با بیماری فراگیر و مصوبات ستاد ملی کرونا را الگوی مناسبی برای رفتار مسئولین و مردم دانست و افزود: ستاد مدیریت کرونا شهرستان تنها مرجع تصمیم گیری در خصوص بیماری کرونا است لذا همه ما باید برابر وظایف محوله نسیت به اجرای دقیق مصوبات اقدام کنیم.

فرماندار شاهین‌شهر و میمه، با بیان اینکه تداوم محدودیت بر پارک‌ها، بوستان‌ها، تفرجگاه‌ها و … اعمال می‌شود، تصریح کرد: فعالیت ایستگاه های کنترل و پایش سلامت در ورودی‌های شاهین‌شهر و آمران سلامت جمعیت هلال احمر به مدت یک هفته دیگر در راستای مقابله با شیوع همه‌گیری کرونا و کاهش موارد ابتلا و کنترل چرخه انتقال این بیماری تمدید شد.

رئیس ستاد مقابله با کرونا در شاهین شهر و میمه در پاسخ به رئیس اتاق اصناف در راستای تعدیل تعطیلی کامل اصناف و مشاغل در گروه‌های شغلی ۳،۲ و ۴، اظهار کرد: تعطیلی گروه مشاغل ۳،۲ و ۴ در ستاد استانی مقابله با کرونا تاکید شده‌است اما به منظور همسان سازی در راستای اجازه فعالیت با ۵۰ درصد ظرفیت این مشاغل هماهنگی‌های لازم با استان اصفهان انجام و نتایج آن ظرف دو روز آینده اعلام خواهد شد.

تاجمیری ضمن تقدیر و تشکر از همکاری اصناف و بازاریان در اجرای طرحهای مصوب افزود: تمام تلاش مدیریت شهر ستان پیگیری و حل مشکلات اصناف و کسبه است و در این خصوص اقداماتی در دستور کار می باشد.

وی ادامه داد: رئیس اتاق اصناف با کمک خیران، پاساژ داران و بهره برداری از ظرفیت‌های معنوی شهرستان و توصیه‌های مراجع تاثیرگذار فضای بخشودگی اجاره‌بهای مغازه‌داران را ایجاد کند.

فرماندار شاهین‌شهر و میمه، با تاکید بر الزام رعایت همه نهادها از تصمیمات ستاد مقابله با کرونا بر طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، خاطرنشان‌کرد: در ستاد مقابله با کرونا مرجع تصمیم سازی، وزارت بهداشت و درمان بوده که در قالب مصوبات ستاد مقابله با کرونا اجرایی می‌شود و همه نهادها ملزم به اجرای کامل و دقیق آن هستند.

تاجمیری با اشاره به کارگروه‌های متعدد در زیرمجموعه ستاد مقابله با کرونا در شهرستان، خاطرنشان کرد: کارگروهای امنیتی _انتظامی و معنوی ستاد مقابله با کرونا در راستای بهره‌مندی از ظرفیت مراجع امنیتی و انتظامی در نظارت و بازرسی میدانی و اعمال قانون واحدهای متخلف و همچنین ائمه جماعات در ایجاد فضای معنوی و مذهبی برای گذر از این بحران ملی و جهانی تشکیل شود.

فرماندار شاهین‌شهر و میمه، با اشاره به میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در جامعه و قدردانی از زحمات کادر بهداشت و درمان در مدیریت و کنترل این بیماری در شهرستان، افزود: قضاوت‌های نادرست در اطلاع رسانی‌ها، بی احترامی به فرهنگ عمومی شهروندانی است که در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک در شهرستان شاهین‌شهر و میمه مشارکت بالایی داشته‌اند.

وی با بیان اینکه در محدوده استحفاظی شهرستان و منع تردد برای کلان شهرها از ۱۲ ظهر امروز آغاز شده است، تصریح کرد: از ۱۲ ظهر امروز خروج خودروهای بومی و ورود خودروهای غیر بومی از پلیس‌راه شاهین‌شهر_کاشان به استان اصفهان همانند سایر مبادی ورودی به استان تا ساعت ۲۴ جمعه ۱۶ آبان ممکن نیست، همچنین از خودروهای متخلف مبلغ ۵۰۰ هزار تومان جریمه اخذ می‌شود.

رئیس ستاد مقابله با کرونا در شاهین‌شهر و میمه، با تاکید بر اینکه منع ترددها مخصوص کلانشهر اصفهان است و مشمول شهرستان شاهین شهر و میمه نیست، خاطرنشان‌کرد: هماهنگی‌های لازم در راستای تردد ساکنان شهرستان به شهر اصفهان به منظور مسائل کاری و تولیدی ایجاد شده‌ است.

تاجمیری، بر ضرورت تامین امنیت سلامت شهروندان تاکید کرد و ادامه داد: امنیت سلامت شهروندان قابل مماشات نیست و در صورت بروز کوتاهی، بی عدالتی، ایجاد مشکلات و قصور در تامین امنیت سلامت شهروندان از دورترین دستگاه اجرایی تا نهاد فرمانداری پیگیری خواهد شد و در صورت نیاز مراجع قضایی ورود خواهند کرد.

فرماندار آگاه سازی و اطلاع رسانی به مردم و جامعه هدف را یکی از مهمترین نیازهای فعلی در مدیریت کرونا دانست و افزود : کمیته اطلاع رسانی با استفاده از ظرفیت های مختلف از جمله خبرنگاران و اصحاب رسانه و فضای مجازی اقدامات لازم را در دستور کار قرار دهد.

ارسال مطلب به دیگران :
حراج %10+%25 جشنواره پاییزی نوین‌چرم در فروشگاه‌ها و فروشگاه اینترنتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *