اخبار ویژه
با تیگو 8 پرو e پلاس مجهز به گیربکس پیشرفته DHT برای تجربه نهایت لذت رانندگی آماده شوید!

راهکارهای امام جمعه شاهین شهر برای تحکیم بنیان خانواده/کاهش ۱۵ درصدی طلاق

امام جمعه شاهین شهر گفت: راه‌اندازی مرکز مشاوره خانواده در شاهین شهر منجر به کاهش ۱۵ درصدی طلاق در این شهرستان شده است.

حجت‌الاسلام هاشمی با بیان اینکه سال گذشته آمار طلاق در شاهین شهر ۷۰ درصد بود، اظهار داشت: این بدان معنا است که در مقابل هر ۱۰۰ ازدواج ۷۰ طلاق ثبت می‌شد که این آمار فوق‌العاده تکان دهنده و وحشتناک بود.

برگزاری دوره‌های مشاوره دینی قبل از برگزاری دادگاه برای طلاق

وی با بیان اینکه تقویت زیرساخت‌های مورد نیاز برای فعالیت کارشناسان در زمینه خانواده را در دستور کار قرار دادیم، ادامه داد: با رایزنی با دادگستری برگزاری دوره‌های مشاوره دینی قبل از برگزاری دادگاه برای طلاق را اجرایی کردیم و هفت روحانی در این زمینه فعالیت خود را در دادگستری شاهین شهر آغاز کردند.

امام جمعه شاهین شهر افزود: مقرر شد مشاوره‌های دینی از سوی این افراد صورت بگیرد و اگر نتیجه لازم کسب نشد اجازه لازم برای ثبت طلاق صادر شود.

انعقاد تفاهم‌نامه با دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برای اعزام مبلغان و کارشناسان دینی به شاهین شهر

وی همچنین به انعقاد تفاهم‌نامه با دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برای اعزام مبلغان و کارشناسان دینی به شاهین شهر اشاره کرد و گفت: این کارشناسان به مدت دو روز در هفته به شاهین شهر اعزام می‌شوندو در نوبت صبح پرونده‌های طلاق را بررسی و در نوبت عصر نیز برگزاری جلسات تربیت مربی خانواده را بر عهده داشتند.

کاهش ۱۵ درصدی طلاق در نتیجه ی ارائه مشاوره‌های دینی و مذهبی از سوی کارشناسان

حجت‌الاسلام قاسم هاشمی خاطرنشان کرد: با بررسی پرونده‌های طلاق و ارائه مشاوره‌های دینی و مذهبی از سوی کارشناسان، کاهش ۱۵ درصدی طلاق صورت گرفت، به این معنا که ۱۵ درصد از پرونده‌هایی که به مرکز مشاوره دفتر امامت جمعه شاهین‌شهر ارجاع شده بود، به صورت صلح قطعی یا مشروط از طلاق منصرف شدند.

آموزش طلاب در شاهین شهر

وی با اشاره به اینکه تیم اعزامی از قم، طبق تفاهم‌نامه قرار شد دوره‌های تربیت مربی را نیز برای طلاب برادر و خواهر شاهین شهر برگزار کنند، ادامه داد: از بین ۲۰۰ داوطلب خواهر و برادر برای شرکت در جلسات آموزشی، تعداد ۳۵ نفر با توجه به مدارج علمی، مدارک مورد نظر و قبولی در مصاحبه‌ها، گزینش شدند تا در امر مشاوره آموزش ببینند و بتوانند مؤثر واقع شوند.

امام جمعه شاهین شهر افزود: در این راستا دوره اول تربیت مربی خانواده برگزار شد و در حال برگزاری دوره تکمیلی آن هستیم تا در سال آینده مربیان و کارشناسان بومی در امر مشاوره خانواده داشته باشیم که بتوانند در امر پیشگیری از طلاق نقش مؤثری داشته باشند و از این افراد در کارهای میدانی و در مرکز مشاوره استفاده خواهیم کرد.

احداث اتاق ارشاد ویژه در مرکز روانشناسی نماد مهر

وی به یکی دیگر از فعالیت‌های مرکز مشاوره دفتر امام جمعه شاهین شهر با عنوان «نماد مهر» اشاره کرد و اظهار داشت: در این طرح ضابطان قضائی افراد بدحجاب‌ها، بی‌حجاب و افرادی که در خودرو کشف حجاب کرده و جرایم مشهود دارند را به مرکز «نماد مهر» معرفی می‌کنند و این افراد در چهار جلسه مشاوره، آموزش دیده و توجیه و ارشاد می‌شوند.

وی افزود: اتاق ارشاد ویژه‌ای نیز در مرکز برای افراد معرفی شده از سوی ضابطان قضائی راه‌اندازی شد که مجهز به ال سی دی بزرگ جهت پخش کلیپ‌های بسیار مؤثر و آموزشی است و افراد ۲۰ تا ۳۰ دقیقه که در نوبت مشاوره قرار دارند، در این اتاق حاضر می‌شوند و با تماشای کلیپ‌ها، دل و جان و روح آنها تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

امام جمعه شاهین‌شهر با بیان اینکه این کلیپ‌های تأثیرگذار، کلیپ‌هایی از شهید سلیمانی، تفحص شهدا، هدف از خلقت انسان و همین طور کلیپ‌های بیانگر عذاب برای کسانی است که موجب فروپاشی خانواده‌ها می‌شوند، گفت: افراد بعد از دیدن این کلیپ‌ها پیش مشاور می‌روند، فرم ارشاد را پر می‌کنند و توجیه می‌شوند.

ارشاد ۵۰۰ نفر در طرح «نماد مهر»

وی افزود: از مراجعان حوزه جرایم مشهود اجتماعی که به وسیله ضابطان قضائی معرفی می‌شوند، مطلوب ما این بوده کسی که به مرکز «نماد مهر» می‌آید، اقناع شود و دیگر به خاطر آن جرم دستگیر نشود، که الحمدلله این اتفاق افتاده است و کمتر از یک درصد کسانی را داریم که برای بار دوم به این مرکز اعزام شده باشند.

حجت‌الاسلام هاشمی گفت: تعداد افرادی که به مرکز «نماد مهر» مراجعه می‌کنند، در سه ماه حدود ۵۰۰ نفر بوده که به وسیله ضابطان معرفی، آموزش دیده و ارشاد و توجیه شده‌اند.

ارسال مطلب به دیگران :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *