اخبار ویژه
با تیگو 8 پرو e پلاس مجهز به گیربکس پیشرفته DHT برای تجربه نهایت لذت رانندگی آماده شوید!

اصلاح سیستم آبیاری درختان در محدوده جنگلکاری حاشیه شرقی اتوبان آزادگان (محدوده گلدیس)

مدیر عامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شاهین شهر از انجام عملیات اصلاحی شرایط نگهداری درختان در حاشیه شرقی اتوبان آزادگان در مساحتی بالغ بر ۲۳۵۶۸۹ متر مربع با اعتباری بالغ بر سیزده میلیارد ریال خبر داد.

مهندس علی عرب ضمن اعلام این خبر افزودند: شرایط محدود کننده بستر کاشت و عدم تأمین نیاز آبی درختان همزمان با رشد درختان در این محدوده، موجب ضعف درختان و زمینه ساز فعالیت انواع بیماریها و آفات شده است.

در راستای تلاش برای حفظ و نگهداری پایدار فضای سبز اصلاح شبکه آبرسانی این محدوده در دستور کار سازمان قرار گرفته و خط انتقال لوله ۳۱۵ پلی اتیلن با اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد ریال به طول ۱۴۷۰ متر برای تکمیل رینگ شبکه آبرسانی محدوده گلدیس اجرا و لوله آزبست ۲۰۰ میلی متری موجود در محدوده جنگلکاری شرق اتوبان آزادگان صرفا جهت آبرسانی به درختان این محدوده اختصاص پیدا کرد.

افزایش حجم دبی آب با افزایش انشعابات لوله های ۶۳ میلیمتری پلی اتیلن و حذف سیستم اسپاگتی و جایگزینی آن با سیستم بابلر و لوله ۱۶ با هزینه ای بالغ بر ۵ میلیارد ریال انجام شد.

به گفته ایشان اصلاحات انجام شده تاثیر بسزایی در تامین آب مورد نیاز درختان و تعدیل فشار آب در محدوده جنگلکاری گذاشته است.

ایشان در ادامه افزودند : جهت مدیریت بستر و به منظور افزایش راندمان تغذیه گیاهی و بهبود شرایط نفوذ آب در خاک همزمان با توسعه سطح آبخورهای درختان، بالغ بر ۳۰۰۰ عدد چالکود برای درختان ایجاد و همزمان اصلاح تشتک و کند و کوب و کوددهی درختان و علف زنی آنها به انجام رسید.

خاطر نشان می شود اصلاح شبکه آبیاری جنگلی شرق اتوبان آزادگان علاوه بر بهبود شرایط نگهداری درختان مذکور منجر به تقویت فشار آب در محدوده گلدیس و هشت بهشت نیز می گردد.



۱۴۰۰/۰۴/۰۷ سازمان سیما ، منظر و فضای سبز شهرداری شاهین شهر

جدیدترین و کامل ترین اخبار شهرستان شاهین شهر و میمه

رسانه خبری، فرهنگی و اجتماعی شاهین شهری
گروه سیاسی

وب سایت خبری شاهین شهر
www.shahinshahri.ir

ارسال مطلب به دیگران :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *